۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تبلیغات پیش از موعد انتخابات تخلف است/ دفتر نظارت انتخابات قزوین نسبت به رانت و فساد ذره‌ای اغماض نمی‌کند
کد خبر: ۳۳۶۵۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۳۰ ساعت: ۱۵:۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین:

تبلیغات پیش از موعد انتخابات تخلف است/ دفتر نظارت انتخابات قزوین نسبت به رانت و فساد ذره‌ای اغماض نمی‌کند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین گفت: مردم بدانند هر کسی که در این روزها و ماه‌ها برای انتخابات تبلیغ می‌کند یک متخلف است و به قانون احترام نگذاشته است و کسی که به قانون احترام نگذارد به حقوق ملت هم احترام نمی‌گذارد.

تبلیغات پیش از موعد انتخابات تخلف است/ دفتر نظارت انتخابات قزوین نسبت به رانت و فساد ذره‌ای اغماض نمی‌کند

محمدتقی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به اهمیت یک نهاد بیان وظایف آن نهاد است، چراکه هر نهادی به همان اندازه ارزشمند است که وظایف و مسئولیت‌های باارزشی داشته باشد.

وی افزود: از جمله وظایف شورای نگهبان نظارت بر قوانین کشور است که با موازین شرعی مغایرت نداشته باشد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین اشاره کرد: مردم ایران در طول تاریخ حکومت‌های غیردینی بسیاری را تجربه کرده‌اند و در هیچ کدام از مقطع تاریخی نمی‌توانیم نشانی پیدا کرد که مردم ایران از حکومت غیردینی راضی هستند.

این مسئول ادامه داد: تمام تلاش و مجاهدت‌های مردم ایران در طول تاریخ برای ایجاد یک حکومت دینی بوده است.

صفری عنوان کرد: وظیفه دیگر شورای نگهبان این است که قانونی مغایر با قانون اساسی تدوین و اجرا نشود، چراکه قانون اساسی هر کشوری میثاق ملی یک ملت است.

اگر از برنامه هسته‌ای کوتاه بیاییم، دشمن به سراغ موشکی می‌رود

وی ادامه داد: وقتی یک ملت پس از سال‌ها مبارزه به پیروزی می‌رسد تمام خواسته‌ها و آرمان‌هایش را در قانون اساسی تجلی می‌دهد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین عنوان کرد: قانون اساسی حقوق یک ملت را تامین و تضمین می‌کند و شورای نگهبان مراقب این مهم است.

وی با بیان اینکه نقش مردم در استمرار یک حکومت نقش اساسی است و مردم نقش‌شان را با انتخابات مشخص می‌کنند، یادآور شد: از دیگر وظایف شورای نگهبان نظارت بر حسن اجرای انتخابات است.

صفری بیان کرد: نظارت بر انتخابات که از جمله وظایف شورای نگهبان است، صیانت از حقوق مردم و سرنوشت ‌شان است.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به اهمیت شورای نگهبان پی ببریم باید ببینیم دلسوزان و دشمنان در مورد شورای نگهبان چه می‌گویند؛ چراکه شورای نگهبان به طور مستمر مورد هجمات دشمن قرار می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: شورای نگهبان نهادی است که دلسوزان نظام با ارزش‌ترین مفاهیم را برای این شورا به کار برده‌اند.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) اذعان کرد: اگر روزی شورای نگهبان تضعیف شود، مطمئنا ضربه‌ای جبران ناپذیر به انقلاب وارد می‌شود.

صفری عنوان کرد: علت هجمه دشمنان به شورای نگهبان این است که نظام سلطه همواره به دنبال سلطه‌گریست و هر چیزی را که مانع سلطه ببیند مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد برجام ادامه داد: اگر از برنامه هسته‌ای کوتاه بیاییم دشمن به سراغ موشکی خواهند رفت و اگر از موشکی کوتاه بیاییم سراغ شورای نگهبان خواهند رفت چراکه دشمنان موانع نفوذ را فهمیده‌اند و می‌خواهند یکی پس از دیگری آنها را از سر راه بردارند.

با قانون شکنان برخورد می‌کنیم

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین تصریح کرد: سالی که در آن قرار داریم سال انتخابات است و در این سال انتخابات مجلس را خواهیم داشت، فضا برای مردم هنوز انتخاباتی نشده است اما برای کاندیداهای احتمالی و طرفدارانشان فضا انتخاباتی شده است.

این مسئول افزود: صحبت صریح من به همه کاندیداها و حامیان آنها این است که تبلیغات پیش از موعد انتخابات تخلف است و اگر این تخلف با فریب و دروغ آمیخته شود، ظلم می‌شود و کسی که ظالم است صلاحیت و شرایط لازم را برای قانونگذاری را ندارد.

صفری در این باره ادامه داد: مردم بدانند هر کسی که در این روزها و ماه‌ها برای انتخابات تبلیغ می‌کند، یک متخلف است و به قانون احترام نگذاشته است و کسی که به قانون احترام نگذارد به حقوق ملت هم احترام نمی‌گذارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین گفت: کسانی که برای منطبق سازی شرایط‌شان با قانون وارد عرصه لابی‌گری می‌شوند بدانند که این موضوع را توهین به خود می‌دانیم و به این جسارت عکس‌العمل مناسب نشان می‌دهیم.

وی تاکید کرد: دفتر نظارت انتخابات استان قزوین نسبت به رانت و فساد ذره‌ای اغماض نخواهد کرد.

صفری در پایان خطاب به ملت ایران عنوان کرد: تمام افراد جامعه یک سرنوشت اجتماعی دارند که این سرنوشت را تک تک افراد در انتخابات با آرای خود رقم می‌زنند و برای خوب رقم زدن سرنوشت ‌مان لازم است انتخابی متعهدانه داشته باشیم.
انتهای پیام/3000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان