۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین از تاکید بر وحدت نیروهای انقلابی تا مدیرانی که منفعت طلب شده‌اند
کد خبر: ۳۳۶۴۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۶ ساعت: ۱۵:۳۸ ↗ لینک کوتاه

در اولین جلسه شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی قزوین چه گذشت؟!

از تاکید بر وحدت نیروهای انقلابی تا مدیرانی که منفعت طلب شده‌اند

در اولین جلسه شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی قزوین مطرح شد که امروز عده ای بی‌مسئولیت و منفعت طلب در مسئولیت‌ها قرار گرفته اند و در حوزه فرهنگی هم ارزش‌ها تهدید می‌شوند که با ماهیت انقلاب سازگار نیست.

از تاکید بر وحدت نیروهای انقلابی تا مدیرانی که منفعت طلب شده‌اند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اولین جلسه شورای سیاستگذاری نیروهای انقلابی استان قزوین باحضور چهره‌های مختلف سیاسی و انقلابی استان در مسجد الغدیر قزوین برگزار شد.

رضا سبحانی فر در این جلسه با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: انتخابات همواره در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی افزود: انتخابات در پیشبرد اهداف انقلاب نقش بی بدیلی دارد؛ به ویژه مجلس شورای اسلامی در ریل گذاری نظام و تصویب قوانین و حوزه اجرایی بسیار تعیین کننده است.

دبیر شورای سیاستگذاری وحدت اصولگرایان اذعان کرد: هر چه مجلس از کیفیت بالایی برخوردار باشد نیز به همان نسبت هم در روند انقلاب موثر خواهد شد و به هر مقداری این ناکارآمدی در مجلس حاکم باشد، در بخش‌های مختلف تاثیر می‌گذارد.

سبحانی فر بیان کرد: نکته مهم بحث یکپارچگی نیروهای انقلابی است؛ باید از تشدد دوری شود؛ چراکه موجب بروز چالش‌هایی می‌شود بنابراین وحدت نیروهای انقلابی یک اصل مهم است.

وی ابراز کرد: این وحدت بدون کنار گذاشتن تعصبات و تعلقات قومی و قبیله‌ای و حزبی و فردی امکان پذیر نیست؛ محور کار باید نظام، انقلاب، برون رفت از مشکلات و مردم باشد.

دبیر شورای سیاستگذاری وحدت اصولگرایان تصریح کرد: وحدت و انسجام بدون جامعیت و فراگیری نیز اثربخش نخواهد بود و ما باید بتوانیم حلقه جریان نیروهای انقلابی را بزرگتر کنیم و همه سلایق را در نظر بگیریم.

این فعال سیاسی گفت: شورای راهبردی وحدت نیروهای انقلابی قزوین را راه اندازی کردیم که ابتدا کار را با تشکل‌های سیاسی آغاز کردیم و موفق شدیم ۱۷ تشکل سیاسی انقلابی از قبیل حزب، جامعه، جمعیت، جبهه و انجمن را برای اولین بار گرد هم آوریم.

وی عنوان کرد: این ۱۷ تشکل نیز مرکزیت ملی دارند که نمایندگی آن‌ها در استان است و خوشبختانه وحدتی ایجاد شده است؛ ایثارگران، جامعه فرهنگیان، انجمن اسلامی دانشجویان، جانبازان، پیشرفت و عدالت، وفادارن، جامعه اساتید، جبهه مردمی، جامعه اسلامی دانشجویان، جامعه مهندسین، موتلفه، ائتلاف، رهپویان، آبادگران جوان، عدالت طلبان، پایداری و یاران انقلاب نیز این تشکل‌ها هستند.

دبیر شورای سیاستگذاری وحدت اصولگرایان گفت: شورای سیاستگذاری وحدت اصولگرایان نیز ۶۰ نفره است؛ ۱۷حزب و ۴۳ نفر شخصیت حقیقی هستند که مورد تایید این تشکل‌ها قرار گرفتند.

سبحانی فر یادآور شد: افرادی که در این شوار هستند فقط مربوط قزوین نیست و شامل تمامی مناطق می‌شود؛ در تهران هم شورای راهبردی شکل گرفته و کار می‌کنند و خوشبختانه قزوین از همه استان‌ها و تهران پیش قدم است.

وی در پایان گفت: انتخاب دبیر، تشکیل کارگروه انتخاب شاخص‌های کاندیدای اصلح، انتخاب اعضای کارگروه برگزاری مجمع و امضای میثاق نامه در این شورا اجرا می‌شود.

 

امیر عبادی در ادامه این نشست اظهار کرد: در گذشته این ضرورت از سوی دلسوزان احساس و تشکیل می‌شد اما متاسفانه بنا به دلایل مختلف ابتر باقی می‌ماند اما این باعث نمی‌شود که از حجت شرعی خود سر باز زنیم پس باید این راه را برویم.

وی افزود: ما همیشه از محل اختلاف ضربه خوردیم؛ ۲۶سال گذشته آقای سیدمحمد ابوترابی چنین جلسه‌ای را تشکیل داد اما متاسفانه بنا به دلایلی آن جلسه هم به سرانجام نرسید.

عضو شورای سیاستگذاری اصولگرایان گفت: اینکه چترمان را باز کنیم تا همه در آن جای بگیرند حرف خوبی است، اما باید در عمل هم اینگونه باشد؛ اختلافات دلیل نمی‌شود که هدف بزرگتر را خدشه دار و فراموش کنیم.

عبادی بیان کرد: باید تعصب را کنار بگذاریم و مردانه وارد میدان شویم و اجازه ندهیم افرادی که به دین، اسلام، انقلاب، امام و رهبری خیانت می‌کنند نیز به مجلس بروند.

وی اضافه کرد: اگر واقعا این احساس و مسئولیت پذیری را داریم و این تکلیف را احساس می‌کنیم باید بسیاری از گرایشات را کنار بگذاریم و در مقابل کسانی که عهده دار مسئولیت می‌شوند نیز پدرانه در این عرصه رفتار کنند.

عضو شورای سیاستگذاری اصولگرایان عنوان کرد: باید کسی که واقعا اصلح است و منافع انقلاب، رهبری و دین و مردم را تامین می‌کند، نیز وارد میدان شود.

عبادی با اشاره به درنظر گرفتن تکلیف شرعی در عرصه انتخابات، گفت: باید تلاش کنیم و با همبستگی نیز این جریان را پیش ببریم و آسیب‌ها را شناسایی کنیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام علی قابل با اشاره به گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی اظهار کرد: روزگاری وقتی انقلاب پیروز شد مردم ما آنچنان اهل ایثار بودند که از امکانات خود برای دیگران می‌گذشتند.

وی افزود: امروز عده ای بی‌مسئولیت و منفعت طلب در مسئولیت‌ها قرار گرفته اند و در حوزه فرهنگی هم ارزش‌ها تهدید می‌شوند که با ماهیت انقلاب سازگار نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به انتخابات پیش رو نباید منافع هیچ گروه، حزب و شخصی را در نظر بگیریم و خالصانه برای انقلاب و شهدا و امام کار کنیم.

قابل بیان کرد: شرط ما برای انتخاب کاندیدا باید پایبندی بر ارزش‌ها و اصول انقلاب باشد و فرد مورد نظر باید این شرایط را در تمام صحنه‌های زندگی رعایت کرده باشد.

این مسئول ابراز کرد: بعضی‌ها هستند که می‌گویند ما پایبند ارزش‌های انقلاب اسلامی هستیم اما عملکردها آن‌ها متفاوت است؛ معیار ما اسلام، فرمایشات ائمه و امام و رهبری است که باید رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید بر اساس ارزش‌ها افراد را انتخاب کنیم که یک معیار آن باید احترام به افکار عمومی باشد؛ مردم به زور کسی را نمی‌خواهند و باید به خواسته مردمی نگاه کنیم و تبلیغات درستی انجام دهیم.

قابل بیان کرد: برای شناسایی بهترین‌ها باید راهکار مناسبی داشته باشیم و نظر مردم را بدانیم و فردی که انتخاب می‌شود باید سه نکته مهم را دارا باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان گفت: باید پایبند به ارزش‌ها در قبل و بعد از انتخاب است، در میان مردم جایگاه داشته باشد و باید تعهد کند که با این جمع در تصمیم گیری‌های عمده مشورت کند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان