۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین معرفی ۴ محکوم رباخوار آبیکی به دادگاه 
کد خبر: ۳۳۶۴۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۶ ساعت: ۱۲:۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری شهرستان آبیک خبرداد:

معرفی ۴ محکوم رباخوار آبیکی به دادگاه 

رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: محکومین به جرم رباخواری جهت اجرای حکم مطابق اصل ۴۹ قانون اساسی به دادگاه رسیدگی به پرونده های اصل ۴۹ معرفی شدند.

معرفی ۴ محکوم رباخوار آبیکی به دادگاه 

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ داود قلعه قوند ضمن اشاره به اینکه هدف حکومت اسلامی بر پا داشتن حق و دفع باطل و طرد باطلگرایان و در نهایت اجرای احکام و حدود الهی در مقام  قضاوت و داوری است، اظهار کرد: این قصد جز با وجود دستگاه قضایی عدالت محور، مستقل، مقتدر، قاطع، استوار که با کمال دقت و احتیاط و پرهیز از لغزش و انحراف ضامن اجرای مقررات الهی با شد؛ قابل تصور نیست.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک افزود: نظر به اینکه جرم ربا یکی از جرائم شایع در سطح شهرستان آبیک است، جهت برخورد موثر و مناسب با کلیه عوامل وعناصر این پدیده شوم اجتماعی که روحیه کار و تلاش را از جامعه اسلامی سلب می‌کنند ودارای آثار و نتایج زیان بار اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی و روانی است، اموال ناشی از ربا به نفع بیت المال مصادره می‌گردد تا کسی جسارت اخذ ربا در جامعه اسلامی نداشته باشد.

قلعه قوند تصریح کرد: به همین منظور 4 نفر از اشخاصی که جرم ربا خواری آنها از طریق رسیدگی محاکم کیفری صالح اثبات گردیده و آراء محکومیت آنان نیز به قطعیت رسیده جهت برخورد قانونی در راستای اجرای مقررات به دادگاه رسیدگی به پرونده های اصل 49 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌شوند.

وی در پایان گفت: مطابق اصل 49 قانون اساسی دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب‌، رشوه ، اختلاس‌، سرقت‌، قمار، سوء استفاده از موقوفات‌، سوءاستفاده از مقاطعه‌كاری‌ها و معاملات دولتی‌، فروش زمين‌های ‌موات و مباحات اصلی‌، دايركردن اماكن فساد و ساير موارد غيرمشروع را گرفته و به صاحب حق رد كند و در صورت ‌معلوم ‌نبودن او به بيت‌المال بدهد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان