۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برجام همچون قطعنامه ۵۹۸ به کشور تحمیل شد/ عده‌ای به‌بهانه مشکلات اقتصادی، مذاکره با دشمن را ضروری جلوه می‌دهند
کد خبر: ۳۳۶۴۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۶ ساعت: ۸:۱۰ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت رئیسه مجلس در قزوین:

برجام همچون قطعنامه ۵۹۸ به کشور تحمیل شد/ عده‌ای به‌بهانه مشکلات اقتصادی، مذاکره با دشمن را ضروری جلوه می‌دهند

عضو هیئت رئیسه مجلس در قزوین گفت: وقایع تاریخی باید بیان شود تا فراموش نشود و دوباره عده‌ای با مصلحت اندیشی و به بهانه حل مشکلات مردم پیشنهاد دست دادن با دشمن را ندهند در حالی که خودشان در پی منافعشان هستند.

برجام همچون قطعنامه  ۵۹۸ به کشور تحمیل شد/ عده‌ای به‌بهانه مشکلات اقتصادی، مذاکره با دشمن را ضروری جلوه می‌دهند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی در مراسم "بوسه برجام زهر" که شب گذشته به مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه 598 در مسجد المهدی(عج) قزوین برگزار شد، با بیان اینکه تاریخ درس‌های بزرگی به ما داده است، اظهار کرد: اتفاقاتی که در تاریخ می‌افتد یکسان است اما زمان و مکان و بازیگرانش متفاوت هستند.

وی افزود: اگر یاری وعزتی که خدواند به مومنین عطا کرده است را نبینیم، چاره‌ای جز مسیر تسلیمی که مقابلمان می‌گذارند را نداریم و باید این منطق را اصلاح کنیم تا اهمیت مقاومت را درک کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: جز با تکیه بر خدا و پیروی از امام پیروزی حاصل نمی‌شود؛ در زمان تشکیل انقلاب اسلامی نیز امام خمینی(ه) با باور به توده‌های مردم پرچم را بلند کرد که عده‌ای در داخل و خارج بسیج شدند تا این پرچم را زمین بزنند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به علت این دشمنی تمام نشدنی ادامه داد: خداوند نماد جهان مادی را در قرآن فرعون معرفی می‌کند و این گروه امروز هم به صورت فرعونیان عمل می‌کنند که فرعونیان خصوصیت شیطان یعنی استکبار را دارند.

وی بیان کرد: نگاه فرعونیان این است که جای خدا هستند و به جای خداوند در رابطه با عالم و سایر انسان‌ها تصمیم می‌گیرند و می‌خواهند بردگان و کارگران جهانی را در اختیار داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: رسانه و پول جهان در دست اسرائیل و امریکاست و تولید و علم را مختص خود می‌دانند و هر کشوری که بخواهد به این توانایی دست یابد را برنمی‌تابند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: بازارهای جهان و نظام پولی جهان در دست امریکاست؛ امام راحل آمد و گفت که دوران حاکمیت انسان بر انسان تمام شده است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: دشمنان 400 سال با تفکر پوپر که می‌گوید؛ خدا مرده است نیز می‌خواستند مکاتب توحیدی را از بین ببرند در حالی که امام آمد و گفت خدا زنده است و در عرصه حاضر است و بدون خدا هیچ امری نمی‌گذرد.

وی تصریح کرد: بعد از 400سال امام دنیای مادی را بعد از رنسانس در هم ریخت لذا این دشمنی طبیعی است؛ دشمنان از فشار بیرونی به جایی نرسیدند و برای اینکه بتوانند به خواست خود برسند می‌خواهند باورها را تغییر دهند و جامعه الهی را مادی کنند تا بتوانند بر آن غلبه داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان می‌خواهند نظام محاسباتی جامعه را تغییر دهند و افق دید آنها را مادی کنند تا بتوانند بر آن غلبه کنند و در قطعنامه 598 همین اتفاق افتاد.

نماینده مردم مشهد در مجلس بیان کرد: عده‌ای در داخل که جزو خط مقدم انقلاب بودند نیز نظام محاسباتیشان تغییر پیدا کرده بود و معتقد بودند انقلاب به پیروزی رسیده و زمان حکومت است.

وی یادآور شد: 43کشور جهان در خط مقدم صدام با ایران می‌جنگید و درواقع یک جنگ جهانی بود؛ عده‌ای در داخل شعار سازش می‌دادند در حالی که امام سطح مطالبه خود را بالا می‌بردند و ابتدا می‌گفتند "جنگ جنگ تا پیروزی" و بعد می‌گفتند "جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم".

این نماینده مجلس ادامه داد: دشمنان می‌خواستند نظام محاسباتی امام تغییر پیدا کند و در این راستا بین امام و جامعه فاصله ایجاد می‌کردند و در صدد بودند جنگ را به داخل بکشانند.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: ابتدا دعواهای داخل مجلس سوم اتفاق افتاد ه طوری که جبهه انقلاب با انشعاب جامعه روحانیت به دو گروه تقسیم شد و به درگیری افتاد و بر سر نخست وزیر وقت مجادله کردند و جنگ سیاسی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: اتفاق دوم این بود که با اعمال سیاست‌های غلط اقتصادی و همراهی فرصت طلبان اقتصادی نیز ما در سال‌های 65 و 66 شاهد یک جهش تورمی عجیب و مشکلات اقتصادی بودیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سومین کار عدم پشتیبانی مناسب و تامین خط مقدم جبهه بود؛ موضوع اصلی عراق جنگ بود و هزاران میلیارد دلار به صدام کمک می‌شد، اما آمار نشان می‌دهد که در آن سال‌ها تنها یک پنجم تا یک هفتم بودجه کشور صرف جنگ می‌شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: همه این موارد با تحریم و فشار دشمن همراه بود و در نهایت هم پایین کشیدن فیتیله جنگ در فضای تبلیغاتی کشور بود که اتفاق افتاد.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: در آن ایام سه گزارش خدمت امام رفت؛ یک گزارش از اوضاع نظامی بود و دیگری گزارش اقتصادی بود که گفتند تا 15 روز دیگر گندم نداریم و یک گزارش هم رئیس تبلیغات جنگ آن زمان که بعدها رئیس جمهور شد، داد که دیگر هیچ یک از مردم حاضر به اعزام به منطقه نیستند.

وی ادامه داد: امام با این سه مقوله روبرو شدند که قطعنامه 598 را پذیرفتند و در تاریخ ذکر شده که وقتی صدام از این فرصت سوءاستفاده کرده و بدعهدی خود را نشان می‌دهد و به خط می‌زند نیز مردم به میدان آمده و دشمن را عقب کشیدند که امام فرمود؛ اگر من می‌دانستم مردم این طور در میدان هستند قطعنامه را امضا نمی‌کردم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هر صحنه‌ای که ما را وارد چنین تصمیم سازی‌هایی کردند با مولفه‌هایی از قبیل لغزش برخی مدیران کشور در همراهی با رویه انقلابی امام، فشار و نابسامانی اقتصادی و عملیات روانی بر روی افکار جامعه همراه بوده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: این مولفه‌ها شکل می‌گیرد تا در مردم این باور ایجاد شود که راهی جز تسلیم نداریم و هر وقت مانند قطعنامه کوتاه آمدیم، تازه دشمنان شروع به عملیات کردند که در برجام هم همین اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: دشمن وقتی ببیند شما را وادار به کوتاه آمدن کرده نیز جلو آمده و زیر تعهدات خود می‌زند چون برداشت می‌کند که ما در نقطه ضعف هستیم و تا نهایت تسلیم ما را پیش می‌برد.

قاضی زاده هاشمی ابراز کرد: در برجام موضوع هسته‌ای یک بهانه بود چراکه نقطه‌ای برای مبارزه با جمهوری اسلامی و تسلیم سازی آن بود و این باور در جامعه ایجاد شد که ما می‌توانیم با غربی‌ها کار کنیم و دست برادری دهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی رهبر از برجام گفت: رهبری از این ماجرا ناراضی بود و بارها خط قرمزها را بیان کرد؛ وقتی جانشین امام زمان که جایگاهش امامت است نیز از یک امری ناراضی است، انتظار داریم که به نتیجه برسد؟

این نماینده مجلس افزود: ما در برجام دوباره گفتگو و مذاکره با دشمنان را تجربه کردیم و همان نتیجه تاریخی تکرار شد چراکه شیاطین به وعده‌ها عمل نمی‌کنند.

وی بیان کرد: اگر موضوع برجام این آگاهی را برای ملت ایران ایجاد کند که هیچ تکیه گاهی به جز خدا ندارد، به هزینه‌اش می‌ارزد و امیدواریم درک و یقین اجتماعی حاصل شود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: وقایع تاریخی باید بیان شود تا فراموش نشود و دوباره عده‌ای با مصلحت اندیشی و به بهانه حل مشکلات مردم پیشنهاد دست دادن با دشمن را ندهند در حالی که خودشان در پی منافعشان هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر رویکرد جامعه انقلاب و حق طلبی شود، این آثار در مجلس و دولت هم دیده خواهد شد چراکه وظیفه مومنین جامعه سازی است.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان