۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عاملان برداشت غیرمجاز از ۴۱۰ کارت بانکی دستگیر شدند
کد خبر: ۳۳۶۴۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۶ ساعت: ۷:۴۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین:

عاملان برداشت غیرمجاز از ۴۱۰ کارت بانکی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری ۲ کلاهبردار که با طراحی صفحات جعلی اقدام به برداشت‌های غیرمجاز از حساب افراد مختلف کرده بودند، خبر داد.

عاملان برداشت غیرمجاز از ۴۱۰ کارت بانکی دستگیر شدند

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در پي شکايت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های آنها با استفاده از درگاه‌های جعلی، (فیشینگ) موضوع به قید فوریت با تشکیل کارگروهی ویژه در دستورکار ماموران پلیس فضای تبادل اطلاعات استان قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و بررسي‌هاي فنی- تخصصي و اطلاعاتي لازم یکی از متهمان را که اقدام به سرقت از حساب چندین نفر کرده بود، شناسایی کردند.

رئیس پلیس استان قزوین تصریح کرد: پس از اقدامات مراقبتی و هماهنگی با مرجع قضائی متهم که در یکی از مناطق شهرستان "تاکستان" مخفی شده بود طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تجهیزات رایانه ای و هوشمند او توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در بررسی‌های اولیه تجهیزات هوشمند متهم 410 فقره شماره کارت عابر بانک به همراه رمز دوم آنها و سایر مشخصات، شناسایی و استخراج شد.

وی بیان کرد: سرانجام با تلاش ماموران یکی از همدستان متهم که از طریق برنامه نویسی و طراحی درگاه‌های جعلی و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساب افراد و کلاهبرداری از آن طریق با متهم همکاری می‌کرد نیز دستگیر و پس از اعتراف به بزه انتسابی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: تاکنون 100مال باخته در این خصوص شناسایی و در مجموع از 410کارت حدودا نزدیک به 10 میلیارد ریال برداشت غیرمجاز صورت گرفته و تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

حاجیان عنوان کرد: هموطنانی که به این شیوه و شگرد از آنان کلاهبرداری شده، می توانند برای پیگیری‌های لازم به پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قزوین مراجعه کنند.

این مقام ارشد انتظامی از شهروندان خواست بدون آگاهی و اطلاع لازم، از پرداخت‌های اینترنتی خودداری و برای پرداخت از درگاه های مخصوص بانک ها استفاده و پس از اطمینان از پروتکل https نسبت به پرداخت های اینترنتی اقدام و برای باز کردن سایت ها همیشه آدرس را خودشان تایپ کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان