۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نبود هتل ۵ستاره در قزوین جای تاسف دارد/ سرمایه‌گذاری ۱۸۰هزار میلیاردی در حوزه گردشگری
کد خبر: ۳۳۶۴۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۴ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در قزوین:

نبود هتل ۵ستاره در قزوین جای تاسف دارد/ سرمایه‌گذاری ۱۸۰هزار میلیاردی در حوزه گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قزوین گفت: امروز بالغ بر ۱۸۰هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌شود که عدد خوبی است، اما برای رسیدن به ۶درصد نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است.

نبود هتل ۵ستاره در قزوین جای تاسف دارد/ سرمایه‌گذاری ۱۸۰هزار میلیاردی در حوزه گردشگری

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور به منظور بازدید از ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهر قزوین، پیش از ظهر امروز(دوشنبه) وارد استان قزوین شد.

علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید خود از مراکز تاریخی قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش داریم ظرفیت‌های قزوین را شناسایی کرده و کمک کنیم تا استان از جایگاه متناسب با ظرفیت‌هایش برخوردار شود، چراکه دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مناسبی است.

وی ادامه داد: اینکه قزوین دارای هتل پنج ستاره نیست جای تاسف دارد و سعی بر این است با کمک‌ها گردشگری استان متحول شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز کرد: نزدیکی قزوین به پایتخت و البرز‌، قرار داشتن در مسیر شمال موقعیت بی‌نظری را در اختیار قزوین قرار داده است.

وی اذعان کرد: باتوجه به جایگاهی که گردشگری پیدا کرده و بنا به آمار بانک مرکزی سهم گردشگری در gtd کشور 11/8میلیارد دلار بوده که سه درصد سهم تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد که باتوجه به رقیب‌های منطقه‌ای هدفگذاری بر این است که این عدد به شش برسد و این امر به بالغ بر 30میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داد.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز بالغ بر 180هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌شود که عدد خوبی است، اما برای رسیدن به 6درصد نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در استان قزوین 740میلیارد تومان در بخش گردشگری سرمایه گذاری شده است و با اتمام پروژه‌ها قزوین جایگاه بالاتری در کشور به دست می‌آورد.

وی ابراز کرد: کوتاه کردن مسیرهای بروکراسی در حوزه گردشگری یکی از معضلات کشور و گرفتاری سرمایه گذاری است که بخش‌هایی از آن‌ها اجباری بوده و نیازمند حدود 18استعلام است، اما داخل سازمان میراث فرهنگی این مسیرها کوتاه شده است و با تحقق این امر سرمایه گذاری بهبود می‌یابد.

مونسان در پایان گفت: البته در دولت این موضوع درحال پیگیری و کوتاه شدن مسیر است و مورد تاکید ریاست جمهوری است، در حوزه گردشگری این اتفاق افتاده و طی دوماه انجام می‌شود که این میزان نیز باید کاهش یابد.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان