۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مرکز "مراقب از خانواده" با عنوان سامانه "تصمیم" در تاکستان راه‌اندازی شد
کد خبر: ۳۳۶۳۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۰ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

با حضور مدیرکل بهزیستی قزوین؛

مرکز "مراقب از خانواده" با عنوان سامانه "تصمیم" در تاکستان راه‌اندازی شد

با حضور مدیرکل بهزیستی قزوین و در هفته بهزیستی مرکز "مراقب از خانواده" با عنوان سامانه "تصمیم" در تاکستان راه‌اندازی شد.

مرکز "مراقب از خانواده" با عنوان سامانه "تصمیم" در تاکستان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ به مناسبت هفته بهزیستی ظهر امروز(پنج شنبه) با حضور مدیرکل بهزیستی استان قزوین در شهرستان تاکستان مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد مبتلا به مصرف مواد(کمپ نوید سبز رهایی)، موسسه چتر خانواده مهربانی، مرکز جامع مراقب از خانواده(سامانه تصمیم) مرکز نگهداری و توانبخشی شبانه روزی معلولین دختر بالای ۱۴ سال مهربانو و ۲۷ واحد مسکن مددجویی افتتاح شد.

علیرضا وارثی در این مراسم اظهار کرد: در هفته بهزیستی 46پروژه افتتاح خواهد شد که 8پروژه مربوط به شهرستان تاکستان بود.

وی اذعان کرد: مرکز کمپ "نوید سبز رهایی" سومین مرکز ترک اعتیاد در شهرستان و 24اُمین مرکز ترک اعتیاد در استان است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: هدف از افتتاح موسسه چتر خانواده مهربانی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کودکان کار و خیابان در جهت ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی است.

وارثی اضافه کرد: با افتتاح مرکز جامع مراقبت از خانواده، ضمن افزایش رضایتمندی و پایداری روابط خانوادگی و حمایت‌های روانی و اجتماعی می‌توان عدم سازش در زوجین را کاهش داد.

وی هدف از افتتاح سامانه "تصمیم "را پیشگیری از آسیب‌های مرتبط با طلاق و صیانت روانی و اجتماعی فرزندان زوجینی که سازش نکرده اند، عنوان کرد.

افتتاح مرکز مراقب از خانواده(سامانه تصمیم)
این مسئول در ادامه گفت:"تصمیم"، سامانه ای مدرن به منظور مراقبت از خانواده در مقابل معضلات طلاق راه اندازی شده که با همکاری سه دستگاه بهزیستی و استانداری و دادگستری درحال فعالیت است.

وی افزود: غفلت در هر دستگاهی محصولش برعهده بهزیستی خواهد بود و دستگاه‌ها باید همکاری لازم را در همه حوزه‌ها داشته باشند تا مردم متحمل آسیب‌های کمتری شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تاکستان در ادامه مراسم افتتاحیه در این شهرستان عنوان کرد: مراجعین به صورت داوطلبانه به کمپ "نوید سبز رهایی" مراجعه می‌کنند. ظرفیت اسمی این مرکز ۴۵نفر است که هم اکنون ۳۲ نفر پذیرش شده و تحت درمان هستند.

عزیز رحمانی بیان کرد: موسسه "چتر خانواده مهربانی" با ارائه بسته‌های تخصصی به ارتقای و بهبود زندگی کودکان کار کمک می‌کند. ظرفیت این موسسه با ظرفیت ۱۲۰ نفر است که هم اکنون ۳۰ نفر در آن پذیرش شده اند.

وی درباره عملکرد سامانه "تصمیم" گفت: این سامانه با رویکرد کاهش آسیب‌های طلاق راه اندازی شده تا با آموزش مهارت‌های لازم معضل طلاق را کاهش داده و از فرزندان طلاق نیز حمایت شود.

انتهای پیام/5000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان