۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دروغ پردازی‌هایی که حاشیه‌ساز شد/ عذرخواهی رئیس انجمن موسیقی از لشکر ۱۶زرهی ارتش
کد خبر: ۳۳۶۳۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۹ ساعت: ۱۵:۳۷ ↗ لینک کوتاه

واقعیت‌های لغو یک کنسرت در قزوین؛

دروغ پردازی‌هایی که حاشیه‌ساز شد/ عذرخواهی رئیس انجمن موسیقی از لشکر ۱۶زرهی ارتش

بی‌اخلاقی‌ها و هجمه نسبت به ارتش در فضای مجازی در حالی اتفاق می‌افتد که واقعیت امر چیز دیگری است و این فضای آلوده به شایعات باعث ایجاد جو متشنج در جامعه شد.

دروغ پردازی‌هایی که حاشیه‌ساز شد/ عذرخواهی رئیس انجمن موسیقی از لشکر ۱۶زرهی ارتش
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ این روزها فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست مایه‌ای برای مانور انواع اخبار و اتفاقات شده که بسیاری از آن‌ها بدون پایه و اساس بوده و درواقع گاهی تشخیص مرز شایعه از واقعیت دشوار شده است.

ناآگاهی از واقعیت‌ها و برخورد هیجانی با مسائلی که در جامعه اتفاق می‌افتد نیز فضای مجازی را پرتلاطم کرده و عواقبی را به دنبال دارد که نتیجه آن تخریب و هجمه به برخی از ارکان جامعه و سوء استفاده دشمن از این آب گل آلود است.

نمونه‌هایی از این تخریب‌ها که می‌شود گفت به نوعی هدفمند از سوی دشمن اجرا می‌شود را به وضوح شاهد بودیم، اما ماجرایی که در این گزارش کوتاه می‌خواهیم به آن نگاهی داشته باشیم نیز مربوط به یک کنسرت در قزوین و شایعات ایجاد شده پیرامون آن است.

هفدهم تیرماه امسال بنا بود کنسرتی از سیروان خسروی خواننده پاپ کشورمان در آمفی تئاتر vip  شهرک ولایت قزوین که متعلق به لشگر ۱۶ زرهی است، برگزار شود اما بی‌برنامه‌گی‌ها و عدم هماهنگی مناسب توسط مجریان این برنامه نیز حواشی را به دنبال داشت.

بدون شک برگزاری هر برنامه‌ای منوط به فراهم کردن زمینه‌ و مجوزهای قانونی و هماهنگی با مسئولین ذی‌ربط است اما بی‌توجهی به این مسئله مهم بود که مانع از برگزاری کنسرت خسروی شد در حالی که ماجرا به گونه‌ای دیگر در شبکه‌های اجتماعی منعکس شد و بداخلاقی‌هاییرا در این فضا به دنبال داشت.

این پازل اینگونه شکل می‌گیرد که خسروی در روز هفدهم تیرماه و ساعتی قبل از برگزاری کنسرت نیز نامه‌ای به نقل از رئیس انجمن موسیقی قزوین را در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌کند که خبر از لغو کنسرت می‌دهد و در این نامه ادعا شده بود که این برنامه به دستور مستقیم ریاست عقیدتی – سیاسی ارتش قزوین لغو شده است.

به دنبال آن عده‌ای هم با انعکاس این خبر در فضای مجازی نیز هجمه علیه ارتش را کلید زدند و آتش این شایعات را شعله‌ورتر کردند در حالی که واقعیت ماجرا چیز دیگری است.

این هجمه‌ها در حالی است که در دهم تیرماه امسال کنسرت بهنام بانی از دیگر خوانندگان پاپ نیز بدون هیچ مشکلی در سالن vip ارتش ۱۶زرهی قزوین برگزار شد؛ درواقع کم کاری تیم برگزار کننده کنسرت خسروی در انعقاد قرارداد با این سالن است که مسبب بروز این مشکلات می‌شود.

مصطفی عبادی، رئیس انجمن موسیقی استان قزوین در واکنش به شایعات پیش آمده در گفت‌وگو با فارس قزوین با بیان اینکه لشگر ۱۶ زرهی هیچ‌گاه با برگزاری این کنسرت مشکل نداشته است، می‌گوید: هفته قبل نیز شاهد برگزاری کنسرت بهنام بانی در این سالن بودیم و هماهنگی خوبی نیز وجود داشته است.

وی عنوان می‌کند: علت اصلی لغو کنسرت، عدم انعقاد قرارداد برای سالن با لشگر ۱۶ زرهی بوده و کاملا در این زمینه نیز حق با مسؤولین لشگر است.

عبادی اضافه می‌کند: مراتب لغو کنسرت قبل از ابلاغ از سوی ما، توسط لشگر به مدیر برنامه‌های سیروان خسروی اعلام شده بود و آنها از لغو کنسرت خبر داشتند و این نامه فقط برای مراحل اداری مرتبط با کنسرت در وزارت ارشاد صادر شده بود تا این خواننده برای اجرای کنسرت‌های بعدی مشکل نداشته باشد که اینگونه رسانه‌ای شد.

وی ضمن عذرخواهی از لشکر ۱۶ زرهی و با ابراز تأسف از روی دادن این حواشی، می‌گوید: متن‌نامه و عدم دقت در تنظیم نامه موجب سوء استفاده‌های متعدد و زیر سوال بردن عقیدتی سیاسی لشکر ۱۶ قزوین شده است.

وی با گلایه از فضاسازی‌های غیراخلاقی در فضای مجازیتصریح می‌کند: لشگر ۱۶ زرهی در قزوین مشکلی با برگزاری کنسرت نداشته و کوتاهی از سوی تیم برگزار کننده بوده است.

همچنین حجت‌الاسلام کربلاییدراین باره می‌گوید: اسپانسر برگزار کننده کنسرت سیروان خسروی هیچ قراردادی با لشکر ۱۶ برای واگذاری سالن نداشته است.

وی اضافه می‌کند: به دنبال پیگیری‌های اسپانسر برگزار کننده کنسرت، از طریق بازرسی لشکر ۱۶ زرهی به آقای سیروان خسروی اعلام شد برگزاری کنسرت منوط به اخذ مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های ذیربط است.

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین عنوان می‌کند: علاوه بر این روز سه شنبه یازدهم تیر ماه نیز موضوع یاد شده از طریق لشکر ۱۶ زرهی مجددا به اسپانسر کنسرت یاد آوری شد که با توجه به عدم ارائه مجوزهای لازم امکان واگذاری سالن میسر نمی‌باشد.

بی‌اخلاقی‌ها و هجمه نسبت به ارتش در فضای مجازی در حالی اتفاق می‌افتد که واقعیت امر چیز دیگری است و این فضای آلوده به شایعات باعث ایجاد جو متشنج در جامعه شد.

انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان