۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بازی در اولین تیم محجبه بسکتبال جهان، افتخار بزرگی بود/ توانمندی بانوان ورزشکار محجبه، جهان را شگفت‌زده کرده است
کد خبر: ۳۳۶۳۵۸ نویسنده: مژگان خدادادی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۸ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

بانوی ملی پوش بسکتبال:

بازی در اولین تیم محجبه بسکتبال جهان، افتخار بزرگی بود/ توانمندی بانوان ورزشکار محجبه، جهان را شگفت‌زده کرده است

بانوی ملی پوش بسکتبال گفت: جایگاه متفاوتی در جهان داریم و انرژی مضاعفی می‌گیریم تا با افتخار به راهی که انتخاب کردیم ادامه دهیم؛ حجاب ماهیچ محدودیتی برای ما ایجاد نکرده است.

بازی در اولین تیم محجبه بسکتبال جهان، افتخار بزرگی بود/ توانمندی بانوان ورزشکار محجبه، جهان را شگفت‌زده کرده است

به گزارش خبرنگاراجتماعی صبح قزوین؛ پیروزی‌انقلاب اسلامی‌عرصه‌ جدیدی ‌را پیش‌ روی بانوان ‌ایجاد کرد، از دهه ‌هفتاد به‌ بعد بسیاری‌ از رشته‌های ورزشی برای بانوان ‌کشور فعال ‌شد و بانوان ایرانی با حضور پررنگ و مستمر خود توانستند با حجاب کامل مدال‌های بین‌المللی بسیاری کسب کنند.

مژگان خدادادی یکی‌ از بانوان ملی پوش ‌استان قزوین در رشته بسکتبال است که 12 سال سابقه عضویت در تیم ملی‌ و حدود3 سال هم شرکت در مسابقات بین‌المللی را دارد؛ وی که متولد سال 1367 است اکنون به عنوان یکی‌ ازبانوان ورزشکار موفق در سطح کشور و جهان مطرح است که فرصت راغنیمت شمردیم تا مصاحبه‌ای را با این بانوی ورزشکار داشته باشیم؛

صبح قزوین: از چه سنی فعالیت‌های ورزشی خودرا آغازکردید؟

خدادادی: از16سالگی ‌به ‌طور جدی وارد لیگ برتر شدم و در سن20 سالگی و در سال1385 ‌به ‌اردوی تیم ملی دعوت شدم وهمچنان‌مستمر و مداوم با وجود فراز و نشیب‌ها نیز به راه خود ادامه دادیم.

صبح قزوین: ورزش را از ابتدا از رشته بسکتبال آغاز کردید؟

خدادادی: ابتدا در رشته‌های دیگر مانند هندبال، دوومیدانی، شطرنج فعالیت داشتم ‌اما درنهایت ‌با استعدادیابی که توسط مربی ورزش در دبیرستان صورت گرفت نیز به تیم شهرستان معرفی ‌وعضو سوپرلیگ قزوین شدم.

صبح قزوین: تاکنون چه مقام‌هایی کسب کردید؟

خدادادی: در مسابقات سوپرلیگ عنوان قهرمانی، نایب قهرمانی ودرتیم ملی 3نفره نیز قهرمانی درغرب را در کارنامه خود دارم و اکنون هم در مسابقات 5نفره باشگاهی‌ غرب آسیاعنوان‌ سومی و در مسابقات آسیایی 3به3 در قزاقستان‌ عنوان‌ چهارمی‌ را کسب کردیم و در مهارت‌ها عنوان‌ دومی فردی را کسب کردم.

صبح قزوین: وقتی به عنوان اولین بانوی محجبه وارد مسابقات بین‌المللی بسکتبال شدید چه حسی داشتید؟
خدادادی: پس از به رسمیت شناخته شدن حجاب برای زنان بسکتبالیست مسلمان در مسابقات جهانی فیلیپین 2018 و رویدادهای بین‌المللی عضو ثابت تیم ملی بسکتبال 3نفره ایران بودم که برای اولین بار وارد میادین بین‌المللی شدیم، این اتفاق حس خیلی خوبی بود و با وجود استرسی که داشتیم اما با تمرکز بالایی در مسابقات حضور یافتیم.

صبح قزوین: آیا توانمندی بانوان محجبه در مسابقات تفاوتی با دیگران داشت؟
خدادادی: وقتی در میادین بین‌المللی‌ و به ویژه بازی‌های 3به3 که بازی‌های جهانی بود حضور پیدا کردیم پوشش ما برای ‌همه‌ عجیب ‌بود چراکه یک بازی سنگین را پیش رو داشتیم ‌و تصورات افراد این بود که سطح بسکتبال ‌تیم‌ ایران پایین است؛ اما وقتی وارد زمین شدیم، به اندازه‌ای با توانمندی بالا ظاهر شدیم که همه از قدرت بسکتبال ایران شگفت زده شده بودند.

ماهیچ چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم فقط فعلا به علت تجربه پایین، نتوانستیم سکودار باشیم اما اکنون حضور مستمر ما در میادین بین‌المللی باعث می‌شود که بتوانیم سکودار باشیم؛ حجاب اعتقاد و ارزش ما مسلمانان است و هیچ خللی در مسیریشرفت ما ندارد بلکه با قوت بیشتری راه را ادامه می‌دهیم تا توانایی خود را ثابت کنیم.

صبح قزوین: وقتی به عنوان یک بانوی محجبه روی سکوی پیروزی قرارمی‌گیرید چه حسی دارید؟
خدادادی: جایگاه متفاوتی داریم و انرژی مضاعفی می‌گیریم تا با افتخار به راهی که انتخاب کردیم ادامه دهیم؛ حجاب ماهیچ محدودیتی برای ما ایجاد نکرده است.

صبح قزوین: به جز شما از اعضای دیگر خانواده هم فعالیت ورزشی دارد؟

خدادادی: خیر، فقط من به رشته ورزشی مشغول هستم.

صبح قزوین: اکنون چه مسابقاتی در پیش دارید؟

خدادادی: در اردوهای 5نفره کارمی‌کنیم و به مسابقات آسیایی اعزام خواهیم شد.

صبح قزوین: برای آینده چه برنامه ای دارید؟

خدادادی: ارتقاء به سطوح بالاتر و کسب مدال‌های متعدد و عنوان قهرمانی نیز مهمترین هدفم برای آینده است.

صبح قزوین: در رشته ورزشی بسکتبال بانوان چه مشکلات و دغدغه‌هایی وجود دارد؟

خدادادی: مهمترین دغدغه این است که سالن اختصاصی نداریم و به خاطر این موضوع ممکن است که هر دو هفته یک بار تمرین داشته باشیم که زمان تمرین‌ها را کوتاه می‌کند.

صبح قزوین: خاطره شیرینی که ازمسابقات بین‌المللی دارید را برایمان بیان کنید؟

خدادادی: در مسابقات غرب آسیا و در مسابقات 5 نفره نیز عنوان قهرمانی‌ باشگاهی را کسب کردیم که خیلی لذت بخش بود.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان