۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مسئولان در راه‌اندازی بیمارستان رحیمیان کوتاهی نکنند/ سکوت دستگاه‌های نظارتی درباره تخلفات شرکت شهرصنعتی شبهه‌برانگیز است
کد خبر: ۳۳۶۳۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۷ ساعت: ۱۴:۲۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز:

مسئولان در راه‌اندازی بیمارستان رحیمیان کوتاهی نکنند/ سکوت دستگاه‌های نظارتی درباره تخلفات شرکت شهرصنعتی شبهه‌برانگیز است

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: ضعف دستگاه نظارتی باعث حضور افرادی به صورت غیرقانونی در هیئت مدیره شرکت شهرصنعتی البرز شده است، در حالی که قدرت این دستگاه به اندازه‌ای است که می‌تواند یک شبه مدیری را عزل کند و سکوت این دستگاه در این خصوص شبهه‌برانگیز است.

مسئولان در راه‌اندازی بیمارستان رحیمیان کوتاهی نکنند/ سکوت دستگاه‌های نظارتی درباره تخلفات شرکت شهرصنعتی شبهه‌برانگیز است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ طاهرخانی امروز(دوشنبه) در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج رسانه شهرستان البرز که در سالن اجتماعات سپاه پاسداران شهرستان البرز برگزار شد، با اشاره به وظیفه شفاف سازی رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه‌ها باید هم قسمت پر و هم بخش خالی لیوان را ببینند؛ چراکه موضوعاتی در جامعه وجود دارد که نگاه کردن به نیمه آن باعث ایجاد مشکلات و ناهنجاری در جامعه می‌شود.

وی در ادامه افزود: هر موضوعی در وهله اول نباید به جامعه کشیده شود، اگر مسئولی ضعف دارد بایستی به رده نظارتی بالاتر گفته شود تا اصلاح شود و اگر بی تفاوتی صورت گرفت، آن‌زمان واجب است که در جامعه انعکاس داده شود و بدون تحقیق انعکاس دادن اخبار باعث سیاهنمایی در جامعه می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز عنوان کرد: در برخی موارد نقضی در سازمان اجرایی باعث می‌شود که فردی تخریب شود که باید این موضوعات مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد.

این مسئول ادامه داد: دستگاه نظارتی، بازرسی، دیوان محاسبات کشور، دادستانی که مدعی‌العموم مردم است در جامعه وجود دارد که در صورت تخلف مسئول باید به موضوع رسیدگی کند و در صورت صادرشدن حکم این حق رسانه‌هاست که این موضوع را در جامعه علنی کنند، در غیر این‌صورت رسانه‌ کاری غیراخلاقی انجام داده است.

وی اضافه کرد: قوانین ایران نشات گرفته از دین اسلام است و باید تمام مردم جامعه به این قوانین احترام بگذارند و افراد هنجارشکنی‌‌های خود را آتش به اختیار تفسیر نکنند؛ چراکه بنا به بیانات مقام معظم رهبری آتش به اختیار تعریف خاص خود را دارد و بایستی در جایگاه خود استفاده ‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز اذعان کرد: ملاک نیروهای انقلابی باید براساس رفتار و گفتار مقام معظم رهبری باشد و براساس بیانات ایشان حرکت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به مشکلات شهرستان البرز گفت: نیاز شهرستان البرز و شهر الوند به بیمارستان نیاز برحق مردم شهرستان البرز است که مسئولان نباید دراین زمینه کوتاهی کنند.

وی یادآور شد: نیاز یک شهر به بیمارستان براساس جمعیت آن شهر شکل می‌گیرد نه مسافت آن به مرکز استان؛ این استدلال که مسافت قزوین تا الوند و شهرستان البرز مسافتی کوتاه است برای ساخته نشدن بیمارستان در این شهرستان استدلالی غلط است.

طاهرخانی تصریح کرد: علاوه بر ۲۵۰هزار جمعیت شهرستان البرز این شهر، این شهرستان شهری صنعتی است که نیروهای کاری روزانه به این جمعیت اضافه می‌شوند و به دلیل حوادث کاری به بیمارستان نیاز دارند.

این مسئول با اشاره به اختلافات مسئولان بیمارستان رحیمیان با دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: از مسئولان شهرستان خواستاریم که برای رفع مشکلات پیش آمده بیمارستان قدمی اساسی و تاثیرگذار بردارند.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب این شهرستان اقدام به تاسیس بیمارستان سجادیه در شهرک مهرگان بود که به دلیل مشکلات شخصی دو مسئول شهرستان البرز جلوی ساخت و ساز این بیمارستان گرفته شد که با رایزنی‌های انجام شده قرار بر این است در قطعه زمینی دیگر در مهرگان این بیمارستان تاسیس شود.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز تاکید کرد: علاوه بر شهر الوند، شهر محمدیه و شهرک مهرگان احتیاج ضروری به بیمارستان دارند و هر چه سریعتر بایستی بیمارستان سجادیه که بیمارستان تخصصی در سوختگی در سطح کشور و استان است، ساخته شود.

وی افزود: شورای شهر باید از شهرداری کمک گرفته و نظارت‌ها و تشویق‌های لازم برای ساخته شدن بیمارستان انجام شود.

این مسئول با اشاره به دیگر مشکلات شهرستان البرز گفت: ضعف دستگاه نظارتی باعث حضور افرادی به صورت غیرقانونی در هیئت مدیره شرکت شهرصنعتی البرز شده است، در حالی که قدرت این دستگاه به اندازه‌ای است که می‌تواند یک شبه مدیری را عزل کند و سکوت این دستگاه در این خصوص شبهه‌برانگیز است.

طاهرخانی یادآور شد: تعطیلی شرکت‌های صنعتی شهرستان البرز مربوط به امروز و دیروز نیست و ریشه آن متاسفانه به دهه هفتاد برمی‌گردد که این شرکت‌ها را به قسمت خصوصی واگذار کردند و زد و بند کردن افراد در این قانون باعث تعطیلی شرکت ‌های شهرستان شد.

وی با اشاره به اینکه در بهتربن حالت موجود از هر 10شرکت صنعتی سه شرکت فعال است، اضافه کرد: عملکرد بد مسئولان را به نام تخریب سیاسی افراد قرار ندهیم تا باعث پیشرفت کشور و جامعه شویم.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز با بیان اینکه شهر الوند رکورددار تغییر شهردار در این دوره شورا بود، اذعان کرد: اشکال اول از خود مردم است که خوب انتخاب نکرده‌اند و اشکال بعدی فرد منتخب مردم است که منافع شهر را در نظر نگرفته و تخصص این مسئولیت را نداشته است.

وی در پایان گفت: چرا باید درطی یک‌سال چهار شهردار در شهر الوند تغییر کند این شایسته مدیریت شهری نیست.
انتهای پیام/4004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان