۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حجاج وحدت را در حج به نمایش بگذارند/ عربستان در باتلاق یمن فرو رفته است
کد خبر: ۳۳۶۲۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۴ ساعت: ۱۴:۴۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

حجاج وحدت را در حج به نمایش بگذارند/ عربستان در باتلاق یمن فرو رفته است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: حجاج وحدت توحیدی را در حج به نمایش بگذارند.

حجاج وحدت را در حج به نمایش بگذارند/ عربستان در باتلاق یمن فرو رفته است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت الله عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با اشاره به بازگشت پیکر دو شهید تازه تفحص شده استان قزوین اظهار کرد: شهید گرانقدر محرمعلی رویتوند غیاثوند پس از 31 سال پیکر پاکش به میان مردم آمد و وقتی با خانواده این شهید دیدار کردیم همه گفتند ما آماده ایم که راه ایشان را ادامه دهیم و این شرایط جامعه ما در حمایت از حق، تقوا و ایمان است.

وی ادامه داد: شهید دیگر حجت الاسلام مهدی‌زاده است که پس از 34 سال پیکر ایشان روی دستان مردم ولایتمدار و قدرشناس قزوین تشییع شد و در شهرهای خودشان نیز تشییع شدند. این شهید بزرگوار از فعالین مدرسه علمیه شیخ الاسلام بوده و همان زمان نوحه های حماسی و انقلابی را در مجالس می خوانده و بسیار به شرکت در جنگ علاقه مند بوده است و هر طوری بود به جبهه رفت و در علمیات والفجر 8 به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خوشبختانه تشییع باشکوهی صورت گرفت و خانواده های هر دو شهید گرانقدر، آماده هستند که راه و رسالت شهیدشان را ادامه دهند و ما علو درجات را برای این شهیدان و صبر، پایداری و مقاومت را برای خانواده های گرانقدرشان مسألت داریم.

امام جمعه قزوین در ادامه به سالگرد ربوده شدن دیپلمات های ایرانی در لبنان توسط رژیم منحوس صهیونیستی اشاره و بیان کرد: باید بدانیم هر کجا از رژیم منحوس صهیونیستی یاد می کنیم، ترور، آدم ربایی، کودک کشی، ظلم، تجاوز و جنایت را یاد می آوریم و جز مقابله شدید و انتقام الهی هیچ راه دیگری برای برچیده شدن بساط این قده سرطانی وجود ندارد؛ همان راهی که امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند.

وی با بیان اینکه این ایام روز قلم است، ابراز کرد: جا دارد ما قدر قلم را بدانیم زیرا اولین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل شد، درباره خواندن، نوشتن و دانش بود و فرزندان ما عبادت را با علم و دانش گره زده اند و موفقیت خود را از خدای متعال درخواست می کنند.

آیت الله عابدینی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری افزود: فرزندان ما برای حضور موفقیت آمیز در جلسات امتحان از خداوند یاری می طلبند و این برای ما بسیار ارزشمند است و در ماه مبارک رمضان در حالی که روزه می گرفتند بر سر جلسات درس و امتحان شرکت می کردند و برای آنها موفقیت مسألت داریم.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه خدا به قلم سوگند یاد کرده است و این مهم جایگاه والای قلم را نشان می دهد، گفت: وقتی خدا برای قلم سوگند یاد می کند یعنی اهل قلم باید قدر خود را بدانند و صیانت آن را حفظ کنند و مبادا از قلم شما چیزی تراوش کند که در شأن انسان با کرامت نیست. مبادا دروغ، شایعه، تضعیف دین، آسیب رساندن به آبروی مؤمنین و اتهام دیگران از قلم شما صادر شود و اگر قداست قلم را بشکنید، خدا شما را می شکند و باید قداست را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: باید قدر کسانی که قلمشان ما را بیدار کرد بدانیم و شهدای بزرگواری مانند شهید مطهری و شهید آوینی و علما و مراجع را بدانیم و کسانی که قداست قلم را حفظ کردند خدا به آنها عزت و اقتدار داد و آنهایی که قداست قلم را شکستند خیری نخواهند دید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به دیدار دست اندرکاران حج با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه کردند که حجاج این فرصت را قدر بدانند و مخصوصاً در نمازهای جماعت شرکت کنند، کسی از آنها به تفرقه دامن نزند و بازارگردی نکنند و آن رفتاری که مورد تأیید ائمه اطهار (ع) است را انجام دهند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: ما باید با رفتارمان در حج، آموزه های ائمه اطهار (ع) را نشان دهیم و اگر غیر خواست ائمه رفتار کنیم، شرمنده آنها خواهیم بود. باید نسبت به ائمه اطهار (ع) معرفت داشته باشیم و لازم است حاجیان به این توصیه مهم رهبری توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: هنوز فرصت مطالعه برای حجاج وجود دارد تا با شرکت در کلاس های آموزشی و توجه بیشتر به نکاتی که در اختیارشان قرار می گیرد، از آن حج با معرفتی که معمولا یک بار نصیبشان می شود، به نحو شایسته استفاده کنند و وحدت توحیدی را به نمایش بگذارند.

عابدینی به روز تجلیل از امامزادگان اشاره کرد و گفت: خیلی از این امامزاده های لازم الحترامی که در جاهای مختلف می بینیم را نمی شناسیم و ممکن است آنهایی که به ائمه اطهار(ع) نسبت می دهیم، با واسطه اولاد آنها باشد باید این مسائل را مورد توجه قرار دهیم.

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: باید بدانیم این امامزادگان مردان مجاهد و مبارز بودند و خیلی ها برای تبلیغ دین و آگاهی بخشی به اجداد ما به این مناطق سفر کرده اند و نتیجه آن مجاهدت ها، نشر دین و تشکیل این صفوف نمازهای جمعه و جماعت، نشر فرهنگ قرآنی در بین ما و ارتباط با امامت و ولایت است که برخی از آنها از دنیا رفتند و برخی دیگر به شهادت رسیدند که نمونه بارز آنها حضرت فاطمه معصومه (س) در قم و حضرت احمدبن موسی (ع) است.

قدرت آمریکا رو به افول است

وی یادآور شد: همراه حضرت معصومه (ص) و احمدبن موسی (ع) گروه دیگری بودند و هر کدامشان از یک منطقه ای در طی هجرت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) حرکت کردند و آن خط و مسیری که آن بزرگواران حرکت کردند و حضرت معصومه از ساوه و قم، و احمدبن موسی (ع) از شهرهای جنوبی و فارس عبور کرد و می بینیم هر کجا که آنها آمدند و مسیری که امام رضا (ع) رفتند مرکز پیروان اهل بیت (ع) شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: این اتقاق به این خاطر افتاد که حضرت فاطمه معصومه (س) آمد به مردم ایران بگوید که امام رضا (ع) چه کسی است تا قدر ایشان را بدانیم. احمد بن موسی (ع) و همراهانش آمدند تا ولایت علی بن موسی الرضا (ع) و اولادش را به مردم معرفی کنند و در این معرفی بسیار موفق بودند و رمز اینکه ایران اسلامی ام‌القرای مکتب اهل بیت (ع) است را باید در اقدامات آن بزرگوران جستجو کرد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید بقای متبرکه را احترام بگذاریم گفت: باید کارهای فرهنگی، قرآنی و معنوی در این بقاء بیشتر شود، مهمانان و زائرانی که به این بقاء مشرف می شوند را پذیرایی معنوی کنیم و کاری کنیم تا بقاء متبرکه کانون نشر معارف دین، قرآن و اهل بیت (ع) باشد.

وی با اشاره به سالروز کودتای نوژه ابراز کرد: خدای متعال در این ماجرا عنایت کرد تا کودتاچی ها رسوا و دستگیر شدند و در نهایت خطر بزرگی از سر انقلاب کنار رفت و خلبان هایی که دستگیر شده بودند را امام خمینی (ره) فرمودند شما اگر موفق هم می شدید و بمباران هم می کردید، با مردم طرف بودید و مردم به حساب کار خطای شما رسیدگی می کردند.

عابدینی با بیان اینکه قدرت منطقه ای آمریکا در حال افول است، تأکید کرد: امریکایی ها هر روز بیشتر از گذشته واهمه از خلیج فارس پیدا می کنند و فاصله خود را نیز بیشتر می کنند. آنها قبلاً در خلیج فارس خیال راحت داشتند و آن جا را مانند خانه خود می دانستند اما امروز اقتدار جمهوری اسلامی خلیج فارس و دریاهای دورتر را نیز برای آمریکایی ها نا امن کرده است.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: امروز زمزمه عقب نشینی سعودی ها، اماراتی ها و آمریکایی ها از یمن هر روز بیشتر از گذشته شنیده می شود و در میان صفوف اینها اختلاف ایجاد شده است و کاملاً مردد هستند و می گویند ما نمی توانیم طاقت بیاوریم تا یمنی ها فرودگاه ها و تأسیسات نفتی ما را بمباران کنند.

وی اذعان کرد: حال در شرایط کنونی عربستانی ها باید بساط خود را جمع کنند و در همان روزهای نخستی که آنها با حمایت آمریکا و اتحاد برخی از شیوخ منطقه به این ماجراجویی دامن زدند، نصیحت شدند که این کار برای شما هیچ آورده و عاقبت خوبی نخواهد داشت و امروز خودشان به این نکته و نقطه رسیده اند و در باتلاق یمن آنچنان فرو رفته اند که عقب نشینی نیز برایشان دشوار است و مرگ و نابودی را جلوی چشمان خود می بینند. خدا وعده داده است که من مدافع و حامی اهل ایمان هستم و ما نیز این قول و وعده الهی را مشاهده می کنیم.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان