۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین حضور مسئولان در توئیتر بلامانع است/ برنامه ای برای رفع فیلترینگ وجود ندارد
کد خبر: ۳۳۶۲۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۲ ساعت: ۱۶:۴۱ ↗ لینک کوتاه

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور:

حضور مسئولان در توئیتر بلامانع است/ برنامه ای برای رفع فیلترینگ وجود ندارد

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور درباره رفع فیلترینگ گفت: این موضوع باید در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که بعد از مدت‎‌ها قرار است تشکیل شود، مطرح و این کارگروه در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند؛ ضمن اینکه به نظر نمی‌رسد برنامه‌ای برای رفع فیلترینگ از سوی مراجع تصمیم گیرنده وجود داشته باشد.

حضور مسئولان در توئیتر بلامانع است/ برنامه ای برای رفع فیلترینگ وجود ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، ابوالحسین فیروزآبادی در حاشیه جلسه شورای اداری امروز در استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرحی درخصوص استفاده از پول مجازی تهیه شده و به هیئت دولت ارائه کردیم و دولت به دلیل ملاحظاتی که در این زمینه وجود دارد، باید طی بررسی‌های انجام گرفته تکلیف را روشن کند.

وی اذعان کرد: فیلترینگ تلگرام از ابتدا با دستور قضایی صورت گرفت و پس از این فیلترشدن استقبال کاربران به پیام‌رسان‌های داخلی افزایش یافت و امروز شاهد حضور حدود 15 میلیون مشترک فعال در پیام رسان‌های داخلی هستیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور ابراز درباره ضعیف شدن برخی کسب و کارها به واسطه فیلترینگ تلگرام گفت: غیرقابل انکار است که برخی از نیازها در تلگرام رفع می‌شود و این شبکه اجتماعی به دنبال این است که به انحای مختلف کاربران را در تلگرام حفظ کند؛ تا مدتی پیش پوسته‌هایی وجود داشت که ارتباطات مردم را در این حوزه تسهیل می‌کرد.

وی درباره رفع فیلترینگ اذعان کرد: این موضوع باید در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که بعد از مدت‎‌ها قرار است تشکیل شود، مطرح و این کارگروه در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند؛ ضمن اینکه به نظر نمی‌رسد برنامه‌ای برای رفع فیلترینگ از سوی مراجع تصمیم گیرنده وجود داشته باشد.

این مقام مسئول اذعان کرد: مسئولان به این دلیل که مخاطبان خارج از کشور دارند، می‌توانند در توئیتر فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان