۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عده‌ای به‌دنبال اجرای طرح "شب‌های روشن رشت" در قزوین هستند/ چرا از بانوان فرهنگی در برنامه سفیر بلژیک دعوت نشد
کد خبر: ۳۳۶۲۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۱ ساعت: ۱۵:۴۳ ↗ لینک کوتاه

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان:

عده‌ای به‌دنبال اجرای طرح "شب‌های روشن رشت" در قزوین هستند/ چرا از بانوان فرهنگی در برنامه سفیر بلژیک دعوت نشد

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گفت: شاید عده ای به دنبال اجرای طرح "شب‌های روشن رشت" در قزوین هستند و برای اجرای این طرح به دنبال دعوت از برخی شخصیتهای خارجی به استان هستند.

عده‌ای به‌دنبال اجرای طرح "شب‌های روشن رشت" در قزوین هستند/ چرا از بانوان فرهنگی در برنامه سفیر بلژیک دعوت نشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ دکتر فاطمه محمدبیگی در پنجمین شورای برنامه‌ریزی عفاف و حجاب استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه با حضور متولیان حوزه فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: از اسفند سال 94 که بنیاد عفاف و حجاب تشکیل شد چهار شورای برنامه ریزی عفاف و حجاب در استان قزوین برگزار شده است.

وی با اشاره به ماحصل برگزاری چهار شورای برنامه‌ریزی عفاف و حجاب قزوین اذعان کرد: در شورای اول اعضای هیئت مدیره و دبیر تعیین شدند که مصوب شد که ساختمانی در اختیار بنیاد قرار بگیرد که این ساختمان در تیرماه سال گذشته پس از سه سال به بنیاد واگذار شد.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین ادامه داد: قرار بود طی این سال‌ها بودجه ای برای بنیاد اختصاص یابد، اما متاسفانه تلاش ما برای تحقق بودجه جداگانه نتیجه ای نداشته است.

وی اضافه کرد: با اینکه بنیاد عفاف و حجاب یک بنیاد ملی است و در استان‌های دیگر شاهد حمایت‌های لازم از بنیادهای عفاف و حجاب هستیم، اما در قزوین علی رغم اینکه طی دوسال گذشته این اختصاص بودجه مصوب می‌شود اما محقق نشده است.

این کارشناس فرهنگی عنوان کرد: طبق مصوبات شورای برنامه ریزی عفاف و حجاب تفاهم نامه ای با نمایشگاه بین الملل داشتیم که طی دوسال گذشته همکاری خوبی از مسئولان ذی ربط انجام شد و از غرفه‌ها و نمایشگاه‌های رایگان بهره مند بودیم.

وی با بیان اینکه کوتاهی مسئولان فرهنگی زمینه‌ساز رواج عفت‌گریزی شده است، ابراز کرد: برای تامین بودجه چندین مرتبه به معاونت اجتماعی استانداری قزوین مراجعه داشتیم که تا به امروز موفق به دریافت بودجه نشدیم. با اینکه از دی ماه گذشته تمام مجوزات ارائه شده اما این موضوع تا به امروز محقق نشده است.

محمدبیگی ادامه داد: اگر در حوزه عفاف و حجاب بودجه تخصیص قرار نگیرد، نوجوانان و جوانان ما مورد هجمه قرار می‌گیرند که امروز شاهدیم بحث از حجاب گذشته و به عفت سیزی و عفت گریزی رسیده است.

وی بیان کرد: طی دو دوره با همکاری جبهه فرهنگی قزوین دوره توانمندی سازی عفاف و حجاب برگزار شده که برای دوره سوم نیازمند همکاری مسئولان هستیم.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین یادآور شد: برگزاری نمایشگاه"دُر ماندگار" و "خدمات ویژه بانوان" و سخنرانی‌های متعدد در مدارس و ادارات، برگزاری سه دوره اردوی جهادی، کارگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی، جشنواره طلیعه نور با همکاری صدا و سیما، عضویت بنیاد در اندیشکده کشوری عفاف و حجاب، راه اندازی مرکز سایبری عملیات روانی برای پاسخگویی به شبهات عفاف و حجاب جزو اقدامات بنیاد عفاف و حجاب است.

وی تصریح کرد: متاسفانه طی ماه‌های اخیر شاهد برگزاری برنامه‌هایی به بهانه دوره توانمندسازی زنان در استان قزوین هستیم که به صورت زیرپوست در مسیر اجرای سند 2030 در استان قدم برمی‌دارند.

محمدبیگی یادآور شد: اخیرا شاهد حضور سفیر بلژیک در قزوین و برگزاری جلساتی با حضور وی و بانوان بودیم، مشخص نیست این سفر با چه محوریتی انجام گرفته است؛ چرا از بانوان انقلابی و فرهنگی و متدین در این برنامه دعوت نشد؟

وی گفت: شاید عده ای به دنبال اجرای طرح "شب‌های روشن رشت" در قزوین هستند و برای اجرای این طرح به دنبال دعوت از برخی شخصیتهای خارجی به استان هستند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین اذعان کرد: خانم ابتکار مدتی پیش برای اجرای این طرح دیدارهایی با برخی بانوان سفرای خارجی انجام می‌داد که با اعتراض بانوان انقلابی تهران این موضوع تعطیل شد، طی هفته‌های گذشته شاهد مدل اجرایی خانم ابتکار در قزوین هستیم.

وی افزود: درخواست ما این است که فعالیت‌های عفاف و حجاب در حوزه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مورد رصد و بررسی مدیرکل بازرسی استان قرار بگیرد.

این کارشناس فرهنگی در پایان گفت: از همکاری مسئولان سپاه و بسیج که در اکثر برنامه‌های حوزه عفاف و حجاب حضور همه جانبه و حمایتگرایانه داشتند، تشکر ویژه داریم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان