۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین صنایع "مس طارم" و "معدن چیزه" تابستان امسال به‌ بهره‌برداری می‌رسند
کد خبر: ۳۳۶۲۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۱ ساعت: ۱۴:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

صنایع "مس طارم" و "معدن چیزه" تابستان امسال به‌ بهره‌برداری می‌رسند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۱۱طرح صنعتی ویژه در استان وجود دارد که صنایع مس طارم و معدن چیزه با ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی از جمله آن‌هاست که در تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری این پروژه بود.

صنایع "مس طارم" و "معدن چیزه" تابستان امسال به‌ بهره‌برداری می‌رسند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سعید نبیل در نشست خبری که ظهر امروز(سه شنبه) به مناسبت هفته صنعت، معدن و تجارت در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: پاسخگویی به رسانه‌ها جزو شروط ذاتی نقش ماست، اما گاهی مشغله‌ها و موضوعات روز توجه بیشتری را می‌طلبد.

وی ادامه داد: اکنون ما در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم به همین دلیل ایجاد امید، همدلی، حفظ، ایجاد و تقویت سرمایه گذاری در بخش تولید بسیار ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تاکید کرد: جنگ اقتصادی به عنوان جنگی تمام عیار قطعا آسیب به همراه دارد، از این رو باید با مدیریت و اقدامات موثر و هوشمندی در زمینه‌های مختلف از این مرحله عبور کرد و قطعا این زمان دوره‌ای طولانی نیست و به دنیا اثبات خواهیم کرد که زیر بار سلطه و زور نخواهیم رفت.

این مسئول در ادامه با برشمردن برنامه‌های هفته صنعت و معدن ابراز کرد: غبارروبی از مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، همایش یک روزه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نشست با نمایندگان مجلس استان، نشست‌های مختلف در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌هایی است که طی دوهفته انجام می‌شود.

نبیل بیان کرد: هفت محور برای رونق تولید تعریف شده که با بحث‌های اساسی مورد پیگیری قرار می‌گیرند و توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل با 10برنامه از جمله آن‌ها است.

ضرورت توجه به استارتاپ‌ها در بخش صنعت

وی افزود: ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی، ایجاد اشتغال در صنعت، توجه ویژه به واحدهای تولیدی، انجام بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی و نظارت، بهره‌برداری از واحدهای خدمات مهندسی و پایش طرح‌های نیمه تمام از برنامه‌های رونق تولید به شمار می‌آیند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اذعان کرد: همچنین یک مجموعه از تسهیلات برای رونق تولید درنظر گرفته شده است و 4برنامه نیز در راستای صادرات غیر نفتی در نظر گرفته شده که تشکیل میزهای تخصصی کشورها و برپایی و شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی از جمله آن‌ها است.

وی گفت: توسعه صنایع معدنی با 4برنامه، توسعه فن‌آوری واحدهای دانش بنیان با 3برنامه و رویکرد جدید وزارت صمت به استارتاپ‌ها برای نوآوری مورد توجه جدی است.

نبیل اظهار کرد: تجهیز واحدها به صندوق مکانیزم فروش از دیگر برنامه‌هایی است که امیدواریم در سال جاری آغاز شود، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای استان نیز مورد نظر است.

279طرح در آستانه بهره‌برداری قرار دارد

وی ادامه داد: هم اکنون 3هزار و 999واحد دارای پروانه با 162هزار ظرفیت اشتغال در استان وجود دارد و 10محصول عمده تولید می‌کنند که نخ، سرامیک، انواع بطری، شیشه، پروفیل و انواع قطعات خودرو از جمله آن‌هاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: 279طرح به ایجاد اشتغال و بهره‌برداری نزدیک هستند که دارای 33هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری و ظرفیت اشتغال برای بیش از اشتغال 13هزار نفر است.

وی افزود: 11طرح صنعتی ویژه در استان وجود دارد که صنایع مس طارم و معدن چیزه با 98درصد پیشرفت فیزیکی از جمله آن‌هاست که در تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری این پروژه بود.

این مسئول ابراز کرد: شرکت ویتانا با 85درصد پیشرفت فیزیکی و ظرفیت 510اشتغال، طرح پیشروان ابنیه با 63درصد پیشرفت فیزیکی و ظرفیت 197نفر از دیگر طرح‌های صنعتی در استان هستند.

وی عنوان کرد: برخی واحدها نیز دارای طرح‌های توسعه‌ای هستند که خوشگوار با ظرفیت 70شغل از جمله آن‌ها است.

138مصوبه برای رفع واحدهای مشکل دار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: در حوزه معدن 182پروانه صادر شده معتبر با ظرفیت 7/7میلیون تن و اشتغال بیش از 1200نفر و 137پروانه اکتشاف و 751مجوز برداشت وجود دارد.

وی گفت: 73مورد کارت بازرگانی صادر شده، 204بنگاه فعال صادراتی و دو مجموعه صادرات خدمات مهندسی نیز در استان فعال است و باید موضوع خدمات مهندسی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

این مسئول اظهار کرد: رتبه نخست مواد شوینده در سطح کشور، شیشه شربت دارویی، چرخ خیاطی، کاشی و سرامیک، سی دی و دی وی دی، شیر خشک و غذای کودک، لوازم خانگی، محصولات پلیمری،کشمش و مواد غذایی مجموع توانمندی‌‌های استان در بخش صادرات است.

وی افزود:37مورد سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شده و قزوین را در رتبه چهارم کشوری قرار داده است؛ 5مورد از افغانستان، 5مورد از ایتالیا و 2مورد از کشورهای فرانسه، کره جنوبی، هندو سنگاپور در استان سرمایه گذاری کرده‌اند.

نبیل ابراز کرد: در حوزه رفع مشکلات، 7کارگروه اصلی و 17کارگروه فرعی با 138مصوبه فعالیت داشته که 71مورد اجرا شده و 68مورد نیز درحال پیگیری برای اجرایی شدن هستند.

وی ادامه داد: در بخش پرداخت عملکرد تسهیلات در رتبه3کشوری و از نظر ریالی در رتبه 8کشور قرار داریم، در بازسازی صنایع نیز رتبه 3 را به خود اختصاص داده‌ایم که از نظر ریالی در رتبه 5محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین عنوان کرد: درمجموع 358میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و 22واحد صنعتی از 572میلیارد ریال برخوردار شده‌اند.

وی افزود: در راستای رفع موانع تولید 57جلسه فرعی با 289مصوبه انجام شده و 236واحد صنعتی در آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان