۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سد نهب امسال آبگیری می‌شود
کد خبر: ۳۳۶۱۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۹ ساعت: ۱۲:۵ ↗ لینک کوتاه

سد نهب امسال آبگیری می‌شود

در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل آب منطقه ای مطرح شد؛ سد نهب امسال آبگیری خواهد شد و همچنین شبکه آبیاری نهب ۴۳درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سد نهب امسال آبگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان پیش از ظهر امروز(یکشنبه) با حضور وزیر نیرو در شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد.

در این مراسم یدالله ملکی به عنوان مدیرعامل جدید از سوی مدیر عامل شرکت منابع آب ایران معرفی و از زحمات پویا تقدیر شد.

لزوم تبدیل شدن مقابله با خشکسالی به فرهنگ

عبدالمحمد زاهدی در این مراسم بیان کرد: ما پیش از این عباراتی که به کار می‌بردیم مقابله با خشک‌سالی و کم آبی بود اما امروز باید این فرهنگ نهادینه شود که حتی اگر سال آبی و زراعی با ترسالی همراه باشد باید نگران کم‌آبی باشیم، چراکه اقلیم ما خشک است.

وی ادامه داد: ما باید در تمام رفتارها موضوع سازگاری با کم آبی را موردتوجه قرار دهیم و نباید این موضوع به ساخت سازه‌های آبی محدود شود.

پویا در ادامه اظهار کرد: سد نهب امسال آبگیری خواهد شد و همچنین شبکه آبیاری نهب 43درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: سد بالاخانلو در بوئین زهرا با هدف تامین آب شرب 5شهر و 36روستا است و کیفیت آب را افزایش خواهد داد و بسیاری از قسمت‌های آن انجام شده است.

مدیرکل سابق آب منطقه‌ای قزوین ابراز کرد: در طرح سد طالقان 60میلیون مترمکعب برای آب حدود یک میلیون نفر و 14شهر و 194روستا با 115میلیارد تومان به روش bot در دست اجراست و پیشرفت فیزیکی 8درصدی دارد و تا سه سال باید به بهره برداری برسد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما در این رساندن آب شرب به آبیک است که مراحلی از آن انجام شده، اکنون تمام آب شرب استان به‌واسطه آب زیرزمینی تامین می‌شود که با طرح‌های انجام شده تمام استان به جز آوج از آب تصفیه شده بهره‌مند خواهد شد.

پویا در پایان گفت: شرکت ما جوان بوده و بیش از 20درصد از مدیریت آن در دست بانوان است و تعادل بخشی انجام شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان