۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بهره‌برداری از ۲۲۲ تصفیه‌خانه در کشور/ تا سال ۱۴۰۰ هر هفته ۳۲روستا به آب سالم وصل می‌شود
کد خبر: ۳۳۶۱۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۹ ساعت: ۱۱:۲۱ ↗ لینک کوتاه

وزیر نیرو در قزوین اعلام کرد:

بهره‌برداری از ۲۲۲ تصفیه‌خانه در کشور/ تا سال ۱۴۰۰ هر هفته ۳۲روستا به آب سالم وصل می‌شود

وزیر نیرو در قزوین گفت: امروز با تصفیه خانه محمودآباد نمونه ۲۲۲ تصفیه خانه در کل کشور به بهره برداری رسیده که تا پایان این دولت ۳۲ تصفیه خانه دیگر هم به مدار بهره برداری خواهند رسید.

بهره‌برداری از ۲۲۲ تصفیه‌خانه در کشور/ تا سال ۱۴۰۰ هر هفته ۳۲روستا به آب سالم وصل می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ رضا اردکانیان در مراسم افتتاح شبکه و تصفیه خانه شهر محمودآباد نمونه که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع 64 پروژه آب، برق، آب و فاضلاب شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد در استان قزوین در حال اجراست که تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: خوشبختانه با سرمایه گذاری و همکاری بخش خصوصی و پیگیری نمایندگان برای شرکت در چند مراسم افتتاحیه استان شرکت دارم.

وزیر نیرو عنوان کرد: پست 463 ولت در بویین زهرا با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان که امروز افتتاح شد نیز نقش موثری در تامین برق مردم استان دارد.

اردکانیان گفت: اکنون هم در مراسم آغاز افتتاح شبکه و تصفیه خانه محمودآباد ناصرآباد، شهرک دانش و آب رسانی به سه روستا در این منطقه حضور داریم و طرح محمودآباد نمونه 38 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی افزود: این تصفیه خانه از 76 کیلومتر خط انتقال و شبکه فاضلاب در شهرهای محمودآباد، شهرک دانش و ناصرآباد به بهره برداری رسید، همچنین آبرسانی به 3 روستای بهشتیان، فیض اباد و هرائن بطور همزمان با مجموع اعتبار 935 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

این مقام مسئول اظهار کرد: موضوع جمع آوری و تصفیه فاضلاب نقش مهمی در بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست دارد که می‌تواند به عنوان مهمترین منبع آب در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت به کار گرفته شود؛ فارغ از اینکه ما به دلیل محدودیت منابع آب با روش‌های مطمئن و غیرمطمئنی آب شرب مردم را تامین می‌کنیم نیز از محل 6 و نیم میلیارد متر مکعب هم اکنون 4 و 2 دهم میلیارد مترمکعب از فاضلاب تامین 2 می‌شود.

وزیر نیرو اذعان کرد: این منبع به عنوان مهمترین منبع آب در بخش‌های مختلف در اختیار است؛ بویژه صنعت که می‌تواند برای تامین آب مورد نیاز نیز روی پساب تصفیه شده برنامه‌ریزی کند و این موضوع از مهمترین موضوعاتی است که امروز در شبکه‌های فاضلاب به عنوان شبکه‌های پیشرفت در شاخص توسعه یافتگی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: هم اکنون 6 تصفیه خانه در استان در مدار بهره برداری قرارگرفته است، اما اگر وسعت قزوین را با 4 دهه پیش مقایسه کنیم نیز مجموع تصفیه خانه های فاضلاب در کل کشور 4 تصفیه خانه بود که از تعداد تصفیه خانه های امروز قزوین کمتر بود.

وزیر نیرو ابراز کرد: امروز با تصفیه خانه محمودآباد نمونه 222 تصفیه خانه در کل کشور به بهره برداری رسیده که تا پایان این دولت 32 تصفیه خانه دیگر هم به مدار بهره برداری خواهند رسید.

این مسئول ادامه دادد: اکنون 142 قرارداد به ارزش 12 هزار و 500 میلیارد تومان در کشور داریم که این تصفیه خانه 14 همین تصفیه خانه در سطح کشور است که با روش BOT ساخته شده و در مرحله بهره برداری قرار گرفته است.

وی گفت: امیدواریم اصلاح تامین آب به معنی فشار بر اقشار نباشد، بویژه کشاورزان که راه نجات ما در مسیر توسعه و آبادانی کشور هستند.

اردکانیان اظهار کرد: امروز هم باید با رسمیت شناختن ارزش واقعی ماده حیاتی آب نیز مصرف آن صحیح باشد، البته یارانه‌ها ابزاری برای اقشار نیازمند است و این منافاتی با روش صحیح آب ندارد، همه شئون زندگی ما تحت تاثیر انرژی می‌تواند زندگی صحیحی برای ما رقم بزند.

این مقام مسئول بیان کرد: در سطح کشور متوسط جمعیت روستایی برخوردار از آب پاک و سالم 74 درصد است که این میزان در قزوین 86 درصد است.

وی در پایان گفت: هر هفته 30 روستای کشور به شبکه آب سالم و 8 روستا به برق وصل می‌شود که این آهنگ سریعتر نیز خواهد شد که تا سال 1400 هر هفته 32 روستا به آب سالم وصل می‌شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان