۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین راه‌اندازی مرکز مشاوره اجتماعی پرونده‌های قضایی را کاهش داد/ کشف ۸۰درصد جرائم سایبری
کد خبر: ۳۳۶۱۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۶ ساعت: ۱۳:۱۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین:

راه‌اندازی مرکز مشاوره اجتماعی پرونده‌های قضایی را کاهش داد/ کشف ۸۰درصد جرائم سایبری

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه زمان وقوع جرم به حداقل رسیده است، گفت: امروز پلیس ما حرفه ای و تخصصی عمل می‌کند و ۸۰درصد جرایم سایبری را در استان کشف کردیم.

راه‌اندازی مرکز مشاوره اجتماعی پرونده‌های قضایی را کاهش داد/ کشف ۸۰درصد جرائم سایبری

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سردار مهدی حاجیان ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست مشترک انتظامی_قضایی استان قزوین به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه که امروز در سالن جلسات شهید حق شناس برگزار شد، اظهار کرد: ریاست محترم قوه قضاییه با رویکرد جدید حضور یافتند و تدبیرهایی در این زمینه داشتند؛ همچنین روز گذشته در نشستی که نمایندگان قوه قضاییه در خدمت رهبری بودند نیز مقام معظم رهبری بر موضوع تحول در دستگاه قضاییه تاکید کردند.

وی افزود: با تلاش جهادی و انقلابی ریاست محترم قوه قضاییه در سطح کشور و عملکرد بسیار مثبت دستگاه قضایی قزوین نیز شاهد وضعیت خوبی در استان هستیم.

فرمانده کل نیروی انتظامی استان قزوین اذعان کرد: یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه اجرای عدالت و تعامل با نیروی انتظامی است که این موضوع در استان قزوین در حد مطلوب قرار دارد و نشان دهنده دریات رییس کل دادگستری استان و مجریان قانون است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: تضمین و تحقق عدالت و احیای حق عامه مردم فراتر از وظایفی است که در بحث عدل و عدالت است و نشان دهنده این است که قوه قضاییه ماموریت وسیع و گسترده‌ای دارد.

حاجیان ابراز کرد: در زمینه عدالت اجتماعی و امنیت اقتصادی تلاش‌های خوبی در دستگاه قضایی در سطح کشور صورت گرفته است که با رویکرد جدید نیز شاهد اتفاقات خوبی در آینده خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این جلسه به پاس گرامیداشت زحمات مراجع قضایی است و امروز هم نیروی انتظامی با رویکرد جدید کار را شروع کرده و مبنا را بر اساس تعامل با دستگاه قضایی گذاشتیم.

این مقام ارشد انتظامی استان قزوین بیان کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز وظایف قانونی را برای نیروها تصریح کردیم و آگاهی مامورین در خصوص آیین دادرسی جدید کشوری را ارتقاء دادیم؛ متاسفاته مشکلات کمبود تجهیزات و امکانات در نیروی انتظامی؛ کار ما را با کندی مواجه کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به تراکم جمعیت و گسترش جغرافیایی در استان اما تغییرات در افزایش نیرو و امکانات در نیروی انتظامی استان ایجاد نشد؛ نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی عظیم با ماموریت‌های عظیم باید با اقتدار قانون را به مرحله اجرا بگذارد.

حاجیان ادامه داد: 38نوع ماموریت در قانون در موضوعات سلبی و ایجابی برای نیروی انتظامی تعریف شده است، فلذا اقدامات ما تنها ضابطه قضایی نیست؛ همچنین ما در 1600 نقطه با مردم در ارتباط هستیم.

این مقام ارشد انتظامی استان قزوین تاکید کرد: ارتباط نیروی انتظامی و قوه قضاییه لازم و ملزوم است و تعامل هر چه بیشتر و جلسات مشترک باعث می‌شود که وظایف را هر چه بهتر انجام دهیم.

راه اندازی مرکز مانوتورینگ

وی بیان کرد: توسعه مکانیزه از اقدامات نیروی انتظامی است و اقدامات الکترونیکی را در دستور کار قرار داده ام و برنامه‌هایی هم در این زمینه انجام شده که تا پایان مردادماه عملی خواهیم کرد که با قوه قضاییه تعامل بیشتری داشته باشیم.

این مقام ارشد انتظامی استان قزوین تصریح کرد: راه اندازی مشاوره اجتماعی در کلانتری و پاسگاه‌ها کمک خوبی شد تا حجم ورودی به دادگستری کاهش یابد و این مسئله برای ما اولویت دارد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تعامل بیشتر با دستگاه قضایی هستیم، یادآور شد: اولین ورود مردم در جرایم در کلانتری‌ها و پلیس است، اگر بتوانیم موضوع خدمات الکترونیکی را به کلانتری و پاسگاه‌ها ببریم نیز باعث افزایش عملکرد می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در حوزه پیشگیری مرکز مانوتورینگ را راه اندازی کردیم که تمام واحدهای گشتی را رصد می‌کند و دستگاه‌های جی پی اس را نصب کردیم که واحدهای گشتی به صورت الکترونیک کنترل می شوند.

وی عنوان کرد: برنامه‌هایی را برای معاونت اجتماعی در نظر گرفتیم که با هدف پیشگیری است و درباره جرایم فضای مجازی پیشنهاد دادیم که چهره به چهره صحبت کنیم چراکه روز به روز جرایم عادی ما پیچیده می‌شود، اگر خود را با تغییرات و پیشرفت‌های روز منطبق نکنیم بدون شک با مشکل مواجه می‌شویم.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه زمان وقوع جرم به حداقل رسیده است، گفت: امروز پلیس ما حرفه ای و تخصصی عمل می‌کند و 80درصد جرایم سایبری را در استان کشف کردیم.

حاجیان تصریح کرد: با نصب دوربین در جهت کنترل در حوزه جاده‌ها و راه‌ها نیز این محورها را برای مجرمان ناامن کردیم و کشفیات خوبی را هم در این زمینه داشتیم.

وی در پایان تاکید کرد: باتوجه به اقدامات و برنامه‌های جدی، قطعا در 6ماهه سال مردم به طور ملموس نیز تغییرات در عملکرد نیروی انتظامی را احساس خواهند کرد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان