۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شرایط برای موافقت با واگذاری استقلال و پرسپولیس سخت است/ با وجود محدودیت‌ها به تیم ملی امید، امیدوارم
کد خبر: ۳۳۶۱۲۵ نویسنده: مهدی تاج تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۶ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس فدراسیون فوتبال کشور در مصاحبه با صبح قزوین:

شرایط برای موافقت با واگذاری استقلال و پرسپولیس سخت است/ با وجود محدودیت‌ها به تیم ملی امید، امیدوارم

رئیس فدراسیون فوتبال کشور گفت: شرایط برای موافقت با واگذاری دو تیم پرسپولیس و استقلال سخت است و مستلزم دارا بودن منابع درآمدی پایدار و به رسمیت شناختن حقوق فوتبال است، اما به هرحال واگذاری آن باید صورت گیرد.

شرایط برای موافقت با واگذاری استقلال و پرسپولیس سخت است/ با وجود محدودیت‌ها به تیم ملی امید، امیدوارم

مهدی تاج در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین اظهار کرد: اکنون خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال در مجلس مورد بحث است و من نیز در جلسات آن شرکت کردم، آنچه که مسلم است به نظرم باید این دو تیم واگذار شوند.

وی ادامه داد: شرایط برای موافقت با واگذاری این دو تیم سخت است، تا زمانی که باشگاه دارای منابع درآمدی پایدار نبوده و حقوق شناخته شده فوتبال به رسمیت شناخته نشود، گرفتن باشگاهی مثل استقلال و پرسپولیس برای یک مؤسسه یا مجموعه سخت است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور درباره زمینه‌های مورد نیاز واگذاری دو تیم مورد نظر ابراز کرد: رعایت حقوق شناخته شده، ایجاد منابع درآمدی پایدار برای آن‌ها و اعطای منابع درآمدی ایجاد شده برای آن از زمینه‌های واگذاری استقلال و پرسپولیس است.

وی افزود: مسئولیت فراهم ساختن برخی زمینه‌ها و اعطای منابع پایدار درآمدی به عهده مجمعی است که ما عضو آن نیستیم.

تیم کاسپین با قوت به فعالیتش ادامه دهد

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت تیم فوتبال قزوین در لیگ عنوان کرد: با صحبت‌های انجام شده به این موضوع تاکید شده که تیم کاسپین باید با قوت به فعالیتش ادامه دهد، البته باید رشد کند.

وی افزود: با خریدن تیم لیگ برتری توسط استان مخالفتم و معتقدم فوتبال را عاریتی نمی‌توان اداره کرد، اما کاسپین را باید تقویت کنند، با این روش مردم به تیم علاقمند خواهند شد و احساس تعلق می‌کنند.

تاج درباره اردوی برون مرزی تیم‌ها بیان کرد: اعتقادم بر این است که وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و حتی خود فدراسیون نیز نمی‌تواند پول‌هایش را از فیفا اخذ کند.

وی افزود: نگرانیم اتفاقی که برای برانکو افتاد برای ویلموس نیز رخ دهد، به هر جهت ما باید پول ویلموس را پرداخت کنیم و پولمان را از فیفا بیرون آوریم که در این راستا تلاش‌هایی صورت گرفته و فیفا نیز اقداماتی انجام می‌دهد.

حل پرونده تیم‌ها در فیفا ضروری‌تر از اردوی خارجی است

رئیس فدراسیون فوتبال کشور گفت: کشور هم باید برای کمک به فوتبال کمک‌هایی انجام دهد تا پول را از فیفا گرفته و موانع را رفع کنیم، تیم‌ها نیز از مشکلات بسیاری برخوردارند و برخی از آن‌ها دارای پرونده‌هایی در فیفا هستند.

وی ادامه داد: به نظر من بهتر است تیم‌ها پرونده‌های خود را در فیفا حل کنند، در داخل تمرین کنند و با همین پول برخی موانع موجود را رفع کنند، درواقع نباید برای تمرین در خارج چشم و هم چشمی وجود داشته باشد.

این مسئول ورزشی ابراز کرد: ممکن است منابع مالی باشگاهی از جیب شخصی افراد بوده و توانایی تامین هزینه‌ها را داشته و مانعی در فیفا نداشته باشند، در این موارد می‌توانند تمرین خارج از کشور داشته باشند، اما نظر شورای برون مرزی بر این است که با این اردوها موافقت نکنند.

فرهاد مجیدی سرمربی تیم ملی امید است

وی درباره سرمربی بودن فرهاد مجیدی در تیم ملی امید تصریح کرد: فرهاد مجیدی جوانی خوب و بسیار توانمند و سرمربی تیم ملی امید است.

تاج ادامه داد: از یک سال و نیم پیش این تیم را تشکیل داده و خوشبختانه در بازی‌های مقدماتی که هر سال اوت می‌شدیم، اما امسال در سیبل چهار بازی‌های نهایی قرار داریم چراکه در لیگ قبلی چهارم شدیم و اکنون نیز با هفت امتیاز دوم شدیم.

وی بیان کرد: مجیدی فردی توانمند و علاقمند است و حاضر شده محکم بایستد و تیم امید را هدایت کند، طی 10تا 20روز آینده برای نخستین بار مسابقه‌ای دوستانه بین تیم ملی بزرگسال و تیم امید برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور افزود: سرمربی تیم ملی بزرگسال تیم امید را از نزدیک مدنظر دارد و ارتباط خوبی بین وی و مجیدی وجود دارد.

وی در پایان عنوان کرد: از کمیته ملی المپیک و وزرات ورزش 200میلیون تومان از دو ماه آهر پارسال تاکنون پول دریافت کرده ایم و آن را نیز بعنوان پاداش به تیم امید پرداخت شده است، اما تمام کشور را بسیج کرده‌ایم که با همین امکانات محدود فعالیت کنند و من نیز به تیم ملی امید امیدوارم.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان