۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین کنکور سراسری سال ۹۸ از نگاه آمار
کد خبر: ۳۳۶۰۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۳ ساعت: ۹:۵۶ ↗ لینک کوتاه

کنکور سراسری سال ۹۸ از نگاه آمار

کنکور سراسری سال ۹۸ در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود و بیش از یک میلیون نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

کنکور سراسری سال ۹۸ از نگاه آمار

به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین، ماراتن حضور در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با عنوان کنکور سراسری هر ساله در ایران برگزار می‌شود و امسال نیز قرار است بیش از یک میلیون نفر از جوانان در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه با حضور در آزمون سراسری به رقابت با یکدیگر برای ورود به آموزش عالی بپردازند.

برای شرکت در این آزمون در مجموع دو زمان درنظر گرفته شده برای ثبت‌نام، تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ نفر ثبت‌نام کردند.

از این تعداد، ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۹۴ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۲۴ هزار و ۷۶۹ نفر در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۱ نفر نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

از آمار کل ثبت نام کنندگان تعداد ۵۷۷ هزار و ۲۳۱ نفر در نظام آموزشی ۶.۳.۳ و مابقی در نظام آموزشی نظام قدیم ثبت نام کردند.

زمان اعطای کارت ورود به جلسه در کنکور سراسری ۹۸، ۱۰ تیر ماه آغاز می‌شود و تا ۱۲ تیر ادامه دارد و با توجه به اینکه ۲۳۳ هزار و ۹۲۸ نفر در دو گروه هنر و زبان‌های خارجی نیز ثبت‌نام کردند، در نتیجه تعداد یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۲۱ کارت ورود به جلسه صادر می‌شود.

انتهای پیام/1404

منبع:فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان