۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ورود غیرقانونی ۷۰۰ نفر به شهرداری‌ها/ بیش از ۲۰۰میلیارد تومان اعاده وجوه به بیت المال انجام گرفت
کد خبر: ۳۳۶۰۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲ ساعت: ۱۵:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بازرسی استان قزوین اعلام کرد:

ورود غیرقانونی ۷۰۰ نفر به شهرداری‌ها/ بیش از ۲۰۰میلیارد تومان اعاده وجوه به بیت المال انجام گرفت

مدیرکل بازرسی استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه در شهرداری‌های استان استخدام‌های خارج از ضابطه انجام شده بود به صورت موردی و واکنشی ورد کردیم و ابلاغیه‌ای را تنظیم کردیم که شهرداری‌ها برای انتصابات باید گزینش داشته باشند، متاسفانه بحث گزینش یک حلقه مفقوده در استخدام‌ها است که از آن غفلت می‌شود و از این رو بیش از ۷۰۰ نیرو در شهرداری‌ها جذب شدند.

ورود غیرقانونی ۷۰۰ نفر به شهرداری‌ها/ بیش از ۲۰۰میلیارد تومان اعاده وجوه به بیت المال انجام گرفت

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مرتضی آقاعلیخانی ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل بازرسی به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با بیان اینکه راهبرد کلان قوه قضائیه اجرای عدالت است، اظهار کرد: راهبرد قوه قضاییه مبارزه با فساد و پیگیری قانون‌مندی در کشور است که در بیانیه گام دوم انقلاب هم مطرح شده است.

وی افزود: ضدفساد بودن و مردمی بودن از راهبردهای مهم دستگاه قضائی است که سازمان بازرسی از مهمترین ارکان برای پیگیری این راهبرد است و در جلب اعتماد عمومی، یکی از پل‌های ارتباطی ما رسانه‌ها هستند.

مدیرکل بازرسی استان قزوین با تصریح براینکه عملکرد رسانه بسیار مهم است، گفت: اگر در جامعه بخواهیم با فساد مبارزه کنیم باید با رسانه‌ها شفافیت داشت چراکه باعث آزادی اطلاعات و در نتیجه کاهش فساد می‌شود.

این مسئول بیان کرد: یکی از ویژگی‌های سازمان بازرسی نیز انقلابی بودن است و نهادی است که در قانون اساسی در آن نام برده شده و اجرای صحیح قوانین در کشور و نظارت بر حسن اجرای امور از وظایف ذاتی این سازمان به شمار می‌رود.

آقاعلیخانی ادامه داد: مهمترین رسالت سازمان بازرسی نیز نظارت و بازرسی بر کلیه سازمان‌های دولتی، عمومی، اطلاعاتی، نظامی، امنیتی و سیاسی است و فراگیرترین سازمان نظارتی کشور است که زیر نظر مستقیم رییس قوه قضاییه کار می‌کند.

وی با بیان اینکه مهمترین عملیات سازمان در بازرسی‌ها جلوه می‌کند، یادآور شد: بازرسی‌ها از نظر عملیاتی به سه نوع بازرسی برنامه‌ای، موردی و فوق العاده تقسیم می‌شود که بازرسی موردی نیز یک واکنش است، یعنی اقدام و شکایتی صورت می‌گیرد و برای رسیدگی به موضوع وارد عمل می‌شویم.

مدیرکل بازرسی استان قزوین عنوان کرد: جلسات آموزشی متعددی را در راستای آگاه‌سازی ادارات از قوانین برگزار کردیم و همچنین بخش “نامه‌های هشدار” را در سازمان داریم که در صورت مشاهده اشتباهاتی در عملکرد ادارات نیز ابلاغ می‌شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲۰ بازرسی برنامه‌ای و ۵۰ بازرسی موردی در استان داشتیم و بیش از ۸۰۰ شکایت به دست ما رسید؛ در بازرسی‌های برنامه‌ای نیز بیش از ۱۴۰ پیشنهاد و در بازرسی‌های موردی بیش از ۵۰ پیشنهاد به سازمان‌های مربوطه برای اصلاح امور دادیم چراکه راهبرد ما پیشگیری و اصلاح است.

آقاعلیخانی گفت: سال گذشته بیش از ۱۴۰ نفر از ادارات دولتی استان به تخلفات معرفی شدند و بیش از ۶۰ نفر هم به دادگاه و دادسرا ارجاع داده شدند؛ همچنین بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعاده وجوه به بیت المال را داشتیم و بیش از ۱۴۰هکتار از اراضی مربوط به منباع طبیعی هم به بیت المال اعاده شده است و حدود ۵۰هزار متر مربع از اراضی شهری تثبیت و کنترل شد.

وی یادآور شد: شهرداری‌ها، اداره تعاون، علوم پزشکی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تامین اجتماعی و بانک‌ها از ارگان‌هایی هستند که بیشترین شکایات را در سال گذشته داشتند؛ همچنیین بررسی عملکرد شهرداری محمدیه، محیط زیست استان قزوین، جلوگیری از برداشت شن و ماسه، بررسی عملکرد اداره کل دارایی در به کارگیری اشخاص،  رسیدگی به پرونده شهرداری و فرمانداری آوج، بررسی عملکرد شرکت شهر صنعتی البرز و برخی از انتصابات از جمله بازرسی‌های موردی در سال گذشته بودند.

مدیرکل بازرسی استان قزوین افزود: به موضوع پرداخت پاداش‌ها و حق‌الجلسه‌های نجومی در استان ورود کردیم و براساس پیشنهادی که دادیم نیز وزارت کشور دستورالعملی را در این رابطه به کل کشور ابلاغ کرد که این مسئله از قزوین شروع شد.

این مسئول ابراز کرد: باتوجه به اینکه در شهرداری‌های استان استخدام‌های خارج از ضابطه انجام شده بود به صورت موردی و واکنشی ورد کردیم و ابلاغیه‌ای را تنظیم کردیم که شهرداری‌ها برای انتصابات باید گزینش داشته باشند، متاسفانه بحث گزینش یک حلقه مفقوده در استخدام‌ها است که از آن غفلت می‌شود و از این رو بیش از ۷۰۰ نیرو در شهرداری‌ها جذب شدند.

آقاعلیخانی درباره تخلفات مالی در شهرداری قزوین تصریح کرد: باتوجه به گردش مالی بالا در شهرداری‌ها نیز نظارت و بازرسی به صورت برنامه‌ای هر ساله انجام می‌شود و در خصوص شهرداری قزوین هم اکنون در آنجا مستقر هستیم و در حال رسیدگی به موضوعات مطرح شده هستیم.

وی درباره تخلفات مدیرکل اداره ارشاد استان گفت: در خصوص تخلف صورت گرفته نیز واکنش نشان دادیم و بازرسی و اقدام کردیم و این جعل مدرک تحصیلی از سوی بازرسی تائید شده است، پرونده تکمیل شده که به مراجع اداری و قضائی مروبطه ارجاع دادیم و از سازمان ما خارج شده است، قوه قضاییه در انتصابات دخالت ندارد و در صورت مشاهده تخلفات، می‌تواند ورود کند.

این مسئول همچنین درباره پرونده مدیرکل سابق ارشاد استان گفت: در این موضع هم به صورت موردی ورود کردیم و اقداماتی صورت گرفت که ادامه پرونده در حال طی کردن روند خود است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان