۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رئیس شورای فنی و مدیرکل راه و شهرسازی استان پاسخ می‌دهند/ خاطیان مکلف به جبران خسارت می‌شوند
کد خبر: ۳۳۵۹۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۳۰ ساعت: ۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از سرنوشت پروژه‌های تخریب شده و جاده‌های ناهموار؛

رئیس شورای فنی و مدیرکل راه و شهرسازی استان پاسخ می‌دهند/ خاطیان مکلف به جبران خسارت می‌شوند

تخریب پروژه دیوارچینی راه کوشک و جاده‌های ناهموار ساخته شده قلات و کاماسار از موضوعاتی هستند که ساکنین منطقه‌های مربوط را با مشکل مواجه ساخته‌اند، مسئولین مربوطه تاکید دارند که درصورت تائید شدن بروز خطا لازم است خاطیان جبران خسارت کنند.

رئیس شورای فنی و مدیرکل راه و شهرسازی استان پاسخ می‌دهند/ خاطیان مکلف به جبران خسارت می‌شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ پروژه دیوارچینی راه کوشک در الموت شرقی که 7ماه گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی قزوین با هزینه 1/5میلیارد تومان احداث شد به دلیل عدم نظارت کافی تخریب شده و هم اکنون راه کشاورزی روستا به سختی صورت می‌گیرد.

همچنین راه روستایی قلات که در سال 96ساخته شده، اکنون تخریب شده به‌طوری که کف ماشین‌ها به جاده می‌خورد؛ راه روستایی کاماسر نیز که در سال 97ساخته شده به سرنوشت جاده ناهموار دچار شده است.

برای اطلاع از چگونگی اجرای پروژه‌ها و علت این اتفاق‌ها موضوع را از رئیس شورای فنی و مدیر کل راه و شهرسازی استان جویا شدیم و توضیحات آنان را درباه این جاده‌ها شنیدیم.

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره دیوار سنگی در الموت اظهار می‌کند: حدود یک ماه گذشته از منطقه الموت بازدید داشته ایم و شاهد خراب شدن دیوار سنگی اوان به سمت زردآباد بودیم.

وی ادامه می‌دهد: تخریب این دیوار به مزارع کشاورزی آسیب زده و آب رسانی به باغات منطقه را با مشکل مواجه کرده است، درباره این مشکل با بخشدار منطقه صحبت شده و موضوع در جلسه شورای فنی مطرح و تذکراتی داده شد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ابراز می‌کند: حتما باید با پیمانکار؛ ناظر و کارفرمای مربوطه و درواقع با هر فردی که تخلف کرده برخورد قانونی صورت گرفته و جبران خسارت شود، همچنین باید راه و شهرسازی بعنوان دستگاه متولی پاسخگو باشد.

وی بیان می‌کند: درجاده قلات و کاماسار از زیرسازی با تثبیت سیمان استفاده شده، از این مناطق نیز بازدید صورت گرفته؛ در این جاده‌ها گاهی حتی کف پراید نیز به زمین برخورد می‌کند که با اعتراض مردم مواجه شده است.

رئیس شورای فنی استان ادامه می‌دهد: موضوع این جاده‌ها نیز در شورای فنی استان مطرح و اعلام شده که باید با عوامل موجود برخورد لازم صورت گیرد؛ همچنین باید دستگاه اجرایی خسارت را به طور دقیق برآورد کرده و گزارش‌های لازم توسط آن‌ها ارائه شود.

وی تاکید می‌کند: به دستگاه ذی ربط اخطار لازم داده شده و بررسی دقیق و برخورد اداری و قانونی با مقصرین احتمالی را خوستار شده‌ایم؛ درواقع باید خسارات برآورد شده و از طرف خاطی پرداخت شود تا بتوانیم به مردم پاسخگو باشیم.          

رانش زمین علت تخریب دیوارچینی راه کوشک الموت  

مسعود حق لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در این باره ابراز می‌کند: رانش زمین براثر بارندگی‌های شدید در استان باعث تخریب دیوار راه کوشک در الموت شد و این رانش در اختیار ما نبوده و دستور بازسازی پروژه به پیمانکار داده شده است.

وی ادامه می‌دهد: برای این پروژه 1/5میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که از این میزان فقط 30میلیون تومان پرداخت شده که می‌توان گفت در حد صفر است و پرداختی به پیمانکار صورت نگرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار می‌کند: باوجود تخریب براثر رانش زمین، همکاران در حوزه فنی درحال بررسی بیشتر و دقیق موضوع هستند و اگر کوتاهی از طرف پیمانکار صورت گرفته باشد، جریمه آن اخذ خواهد شد.

وی درباره هدررفت هزینه‌های دولتی و بیت المال براثر تخریب دیوار راه کوشک اذعان می‌کند: تخصیص اعتبار برای این پروژه چیزی درحد صفر و صرفا حدود 30میلیون تومان بوده و درواقع هنوز تخصیصی بابت پروژه داده نشده است.

این مسئول تاکید می‌کند: اگر قصوری از سئی پیمانکار صورت گرفته باشد قطعا طبق مقررات جریمه خواهد شد؛ چراکه ما با کسی شوخی نداریم و فرد متخلف ملزم به پرداخت خسارت می‌شود.

وی اضافه می‌کند: به طور کلی اگر در نتیجه فعالیت راه سازی ما مکانی با مشکل مواجه شده باشد نسبت به رفع مشکل اقدام خواهیم کرد و به طور مثال اگر آبراهه کشاورزی به طور موقت جابه جا شده باشد آن را به حالت اولیه خود بازمی‌گردانیم.

با تخصیص بودجه جاده کاماسار به اتمام می‌رسد

حق لطفی درباره جاده کاماسار بیان می‌کند: سال گذشته برای اجرای پروژه حدود بیش از 2میلیارد تومان ابلاغ شد که از این میزان 160میلیون تومان تخصیص داده شد و باتوجه به اعتباری که داشتیم چند مورد از دهانه پل‌ها در منطقه احداث و تثبیت بستر با سیمان انجام شد.

وی ادامه می‌دهد: ادامه فعالیت در منطقه کاماسار باقی مانده و با ابلاغ اعتبار در سال جاری بقیه پل‌ها که اکنون درحال تکمیل است ساخته شده و ادامه عملیات زیرسازی و روسازی جاده انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان می‌کند: درواقع پروژه جاده هنوز در منطقه کاماسار به پایان نرسیده و درحال اجراست و سال گذشته صرفا عملیات تثبیت بستر با سیمان انجام شده است.

وی اضافه می‌کند: با پرداخت تخصیص عملیات به اتمام خواهد رسید که شامل زیرسازی و آسفالت به طول 12کیلومتر است.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان