۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین واقعیت‌های تلخ و شیرینی که تاج زاده و زاکانی برملا کردند!
کد خبر: ۳۳۵۹۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۹ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

دوگانه‌های غیرقابل انکار مناظره زاکانی و تاج زاده ؛

واقعیت‌های تلخ و شیرینی که تاج زاده و زاکانی برملا کردند!

دیروز تاج‌زاده که در جلسات قبل به صراحت ولایت فقیه وامام خمینی نیز نقد کرده بود، اینبار درباره رهبرمعظم انقلاب نیز متعرض شد ولی نکته جالب این بود که یکبار دیگر نشان داد چقدر دست جریان اصلاحات برای تخریب رهبری خالی و صدالبته بی منطق است.

واقعیت‌های تلخ و شیرینی که تاج زاده و زاکانی برملا کردند!

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از جهان ،مناظره سوم دکتر زاکانی و مصطفی تاج‌زاده، در حالی برگزار شد که به نسبت دو مناظره قبلی داغ‌تر و جذاب‌تر بود و می‌توان گفت برخی از مهمترین اظهارات ناگفته‌‌ی چند سال اخیر میان جریان اصولگرا و اصلاح طلب در مواجه رودرو با یکدیگر گفته شد. اما در درون این مناظره چند واقعیت و دوگانه شفاف و غیرقابل انکار نیز بوجود آمد که بسیار قابل تامل است.

یک: گفتگوی دیروز به معنای واقعی مناظره دوگانه انقلابی و غیر انقلابی بود. گرچه تاج زاده و بسیاری از اصلاح‌طلبان دیگر خود را انقلابی نمی‌دانند و اعلام هم می‌کنند ولی دیروز ماهیت واقعی اختلاف نظر و جدال دو جناح اساسی کشور را نشان داد. قرائت‌های دو طرف از فتنه‌ها و سیاست خارجه به معنای واقعی تقابل دو دیدگاه انقلابی و غیر انقلابی بود. البته دیروز تاج‌زاده که در جلسات قبل به صراحت ولایت فقیه وامام خمینی نیز نقد کرده بود، اینبار درباره رهبرمعظم انقلاب نیز  متعرض شد ولی نکته جالب این بود که یکبار دیگر نشان داد چقدر دست جریان اصلاحات برای تخریب رهبری خالی و صدالبته بی منطق است.

دو: دوگانه آزادگی و قبیله گرایی؛ دیروز تاج‌زاده به صراحت گفت هدفش دفاع همه جانبه از اصلاحات و هم حزبی‌هایش است. این قبیله‌گرایی آنقدر مشمئزکننده بود که او حتی از محمدعلی نجفی که تنها بخشی از فساد مالی و اخلاقی او نمایان شده، به عنوان مدیر پاکدست و منتخب اصلاح طلبان یاد کرد! این را مقایسه کنید با موارد متعددی که دکتز زاکانی برخی اشتباهات صورت گرفته از برخی افراد در درون جریان اصولگرایی و یا حتی نهادهای انقلابی را قبول و اتفاقا در نقد آنها همراهی هم کرد. اوج منطق جالب زاکانی نیز در این جمله طلایی نهفته بود: اگر یک فرد انقلابی تخلف کرد باید دو برابر مجازات شود

سه: در مناظره دیروز دوگانه عزت و منطق در برابر دوگانه ذلت و ساده انگار ی در سیاست خارجه یکبار دیگر شفاف به نمایش گذاشته شد. وقتی اینک حتی دیپلمات های مورد حمایت صدرصد اصلاح طلبان امروز اعتقادی مذاکره با آمریکا و به خصوص با فرد هتاکی همانند ترامپ ندارند، تاج زاده یکباردیگر از بازگشت ذلیلانه به میز مذاکره با آمریکا در همین شرایط دفاع کرد! تاج زاده و دوستانش به حق به گفته زاکانی، اصلاح‌طلبی به روش بن سلمان را دنبال می‌کنند. روشی که نهایتا می خواهد ایران عزیز و باعزت امروز را به یک گاوشیرده برای آمریکا تقلیل دهد.

چهار: دوگانه معیشت و سیاست زدگی؛ دولت کنونی که ارکان آن را اصلاح طلبان تشکیل می‌دهند،  وضعیت معیشتی را به جایی رسانده که سفره مردم در حال برچیده شدن است، تاج‌زاده نه تنها علاقه ای به طرح  بحث درباره معیشت مردم از خود نشان نداد و حتی لحظه‌ای هم برای احترام  به مردم  حاضر نشد حتی مقدار ناچیزی از مسئول بودن اصلاح‌طلبان در وضعیت معیشتی کنونی مردم را بپذیرد. بدتر از این بی صداقتی، عدم داشتن نسخه و راهکار برای بهبود معیشت زندگی مردم بود که تاج زاده فقط روش شش سال اخیر- یعنی مذاکره با آمریکا- را پیشنهاد داد. جالب آنکه در مناظره علی رغم درخواست دکتر زاکانی، تاج زاده یک دستاورد نیز برای برجام بیان نکرد!

پنچ: دوگانه صداقت و دروغ! اینکه تاج‌زاده بارها مواردی را به دروغ بیان کرد که فی المجلس زاکانی بخشی از آنها دروغ ها را برملا کرد به کنار! اما اصرار به دروغ بزرگ ده ساله "تقلب" که همچنان همه اصلاح طلبان حتی یک ورق سند نیز درباره ادعای خود برای آن ارائه نداده اند، بسیار عجیب و اوج صداقت اصلاح طلبان با مردم را نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان