۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین معاون عمرانی استاندار: اراضی پونک باید به کاربری آموزشی بازگردد/ اداره راه‌وشهرسازی قزوین ملزم به پرداخت خسارت است
کد خبر: ۳۳۵۹۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۶ ساعت: ۱۴:۲۲ ↗ لینک کوتاه

تغییر کاربری‌ها این‌بار با دست‌اندازی به پارک ارکیده؛

معاون عمرانی استاندار: اراضی پونک باید به کاربری آموزشی بازگردد/ اداره راه‌وشهرسازی قزوین ملزم به پرداخت خسارت است

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: اداره راه و شهرسازی درصورت انجام تعهد خود در ساماندهی امامزاده حسین(ع) باید یک هکتار زمین پونک را به کاربری آموزشی بازگردانده و خسارات وارد شده برآمده از فروش زمین‌ها با کاربری غیرآموزشی را پرداخت کند.  

معاون عمرانی استاندار: اراضی پونک باید به کاربری آموزشی بازگردد/ اداره راه‌وشهرسازی قزوین ملزم به پرداخت خسارت است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ طی روزهای گذشته خبری مبنی بر "به نام ساماندهی امامزاده حسین(ع) ولی به کام دیگران" منتشر شد که در این خبر آمده بود شنیده شده اراضی واقع در ضلع شمالی پارک ارکیده در منطقه پونک قزوین با کاربری آموزشی طبق مصوبه کمسیون ماده 5 می‌بایست جهت کمک به ساماندهی و توسعه بقعه امامزاده حسین (ع) به پیمانکار شهرداری واگذار می‌شد، اما با سفارش جریان تزویر در استان و با لابی برخی مدیران به شخصی دیگری با کاربری تجاری-مسکونی واگذار شده است.

در این اخبار آمده بود که هم اکنون این زمین مرغوب که در منطقه پونک قزوین واقع شده را با قطعه زمینی با ارزش کم در بالای اتوبان معاوضه شد، حال مدت‌هاست پروژه ساماندهی امام زاده حسین (ع) بر زمین مانده و مردم منطقه از بلاتکلیفی گله مند هستند، در ضمن کاربری اراضی یاد شده در منطقه پونک که آموزشی است در شرایطی تغییر کرده که منطقه پونک فاقد فضای آموزشی کافی است.

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره وقوع این تخلف در استان اظهار کرد: در اواخر سال 96 یک هکتار زمین در ناحیه پونک با مالکیت اداره کل راه و شهرسازی در طرح تفصیلی به عنوان مکان آموزشی پیش بینی شده بود.  

وی ادامه داد: اداره راه و شهرسازی که دبیرخانه کمیسیون ماده 5است، اعلام کرد که زمینی برای ساماندهی امامزاده حسین(ع) نداریم و از این رو با اختصاص این زمین یک هکتاری برای رفع معارضین اراضی بقعه امامزاده حسین(ع) موافقت شد.

زمین‌ها به غیر از ساماندهی امامزاده حسین اختصاص یافته

معاون عمرانی استاندار قزوین ابراز کرد: البته در کمیسیون ماده 5به صورت مکتوب قید شد که تغییر کاربری از آموزشی به مسکونی و تجاری‌_مسکونی با هدف ساماندهی بقعه امامزاده حسین(ع) صورت بگیرد و تمام اسناد آن موجود است.

وی عنوان کرد: بنا به پیگیری مراجع قضایی در اواخر سال گذشته و نامه‌های اداری موضوع را از اداره راه و شهرسازی پیگیری کردیم؛ این اداره باید اعلام کنند این زمین‌ها را صرف چه کاری کرده است.  

رئیس شورای فنی استان قزوین افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که عموما بیشتر این زمین‌ها به جاهایی غیر از ساماندهی امامزاده حسین(ع) اختصاص یافته و به افراد واگذار شده است.

وی اذعان کرد: البته اداره راه و شهرسازی اعلام کرده که تعهدات خود درباره امامزاده حسین(ع) را انجام داده است که در این صورت باید این زمین به فضای آموزشی تبدیل شود.

فرخزاد در پایان گفت: دستور صریح مبنی بر بازگشت این زمین‌ها به کاربری آموزشی صادر شده و اگر زمین به افرادی فروخته شده باید خسارت‌های آن برآورد شده و به کاربری اصلی و اولیه خود بازگردند.

انتهای پیام/6006  

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان