۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجرای طرح "امید" ویژه زوجین متقاضی طلاق در استان قزوین
کد خبر: ۳۳۵۸۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۲ ساعت: ۱۴:۴۶ ↗ لینک کوتاه

اجرای طرح "امید" ویژه زوجین متقاضی طلاق در استان قزوین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین از اجرای طرح امید ویژه زوجین متقاضی طلاق در استان قزوین به منظور کاهش طلاق خبر داد.

اجرای طرح "امید" ویژه زوجین متقاضی طلاق در استان قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام محمد حیدری ظهر امروز(چهارشنبه)  در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، بیان کرد: برنامه‌های پیشگیری تحت هشت عنوان در حوزه‌های پیشگیری‌هایی فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و انتظامی، قضایی، مردمی، وضعی، اطلاع رسانی و برنامه ریزی اجرا می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین ادامه داد: در سال گذشته ۴۵ برنامه در عناوین مذکور داشتیم و امسال هم ۴۸ برنامه در قالب این عناوین در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه پیشگیری فرهنگی و اجتماعی ۱۷ برنامه در سال گذشته اجرا شد و امسال ۱۹ برنامه در این حوزه اجرا می‌شود که یکی از برنامه ها، کاهش آسیب طلاق است.

حیدری تصریح کرد: امروز طلاق بنیان خانواده را در کشور ما تهدید می‌کند و یکی از آسیب‌های جدی جامعه ما محسوب می‌شود به طوری که براساس آمار رسمی در سال ۹۶ حدود ۹ هزار و ۳۱۴ ازدواج و در سال گذشته ۸ هزار و ۲۳۳ ازدواج در استان داشتیم که یعنی 9.6 درصد کاهش را شاهد هستیم.

مراجعه به سامانه "تصمیم" ضروری است

وی ابراز کرد: در سال ۹۶ طلاق در استان 2هزار و 979 مورد بوده که نسبت به سال ۹۵ به میزان سه درصد افزایش طلاق را شاهد هستیم و در سال گذشته ۲ هزار و ۸۶۰ فقره طلاق در استان داشتیم که نسبت به سال ۹۶ کاهش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

این مسئول با اشاره به راه اندازی سامانه "تصمیم" عنوان کرد: در سال ۹۷ سامانه "تصمیم" راه اندازی شد و مراکز مشاوره ما هم فعال شدند و متقاضیان طلاق باید در این سامانه ثبت نام کنند که به مراکز مشاوره ارجاع می‌شوند که ۱۵ مرکز مشاوره با حضور روانشناسان و مددکاران اجتماعی در استان داریم.

وی ابراز کرد: بخشی از برنامه‌های ما در حوزه پیش از ازدواج بوده و مقرر است آموزش‌هایی را برای زوجینی که می‌خواهند ازدواج کنند، داشته باشیم.

حیدری در پایان یادآور شد: اجرای طرح "امید" برای زوجین متقاضی طلاق برنامه دیگری است که برگزار می‌کنیم، این برنامه به صورت کارگاه‌های ۱۵ تا ۱۸ نفره در دادگستری با حضور مربیان ما برگزار و مربیان ذهن زوجین را آماده کرده و سپس آنها به مراکز مشاوره ارجاع می‌شوند.

انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان