۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مدرسه مختلط در مشهد؛ مسئله دقیقا چیست؟
کد خبر: ۳۳۵۷۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۹ ساعت: ۱۵:۱۰ ↗ لینک کوتاه

بازرسی از مدارس، با اطلاع قبلی؟!

مدرسه مختلط در مشهد؛ مسئله دقیقا چیست؟

مسئولان در مواجهه با رسانه‌ها دو دسته می‌شوند، دسته‌ای که برای حل مسائل اقدام عملی می‌کنند و دسته‌ای اقدام رسانه‌ای!

مدرسه مختلط در مشهد؛ مسئله دقیقا چیست؟

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ توجه رسانه‌ها در دو روز گذشته به موضوع یک مدرسه بین‌المللی که در مشهد به صورت مختلط دانش‌آموزان را پذیرش و تحت تعلیم قرار می‌دهد، نشان از یک دغدغه دارد که طبق قوانین آموزش‌وپروش باید به آن رسیدگی می‌شد.

این گزارش نه بر اساس شنیده‌ها و شایعات، بلکه طی دو مرتبه مراجعه حضوری و دیدن شرایط، صحبت با مسؤولان مدرسه مذکور و نیز معاون اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی نوشته شد.

مسؤول مربوطه در اداره کل آموزش‌وپرورش استان به‌موضوع اختلاط در آن مدرسه اذعان و تاکید کرد که چندین نوبت تذکر شفاهی و کتبی به مسؤولان مدرسه برای رفع این موضوع داده شده است، اما بعد گذشت سه سال از فعالیت این مدرسه، همچنان شاهد این هنجارشکنی و دهن‌کجی به قوانین رسمی کشور هستیم.

حالا که اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی شرایط لازم برای رفع مشکل را ندارد، با یک مصاحبه سعی کرده است ماجرا را به شکل دیگری نمایش دهد.

استفاده از این عبارت که «مشکلاتی در زمینه حجاب، پوشش و اختلاط وجود داشته که با تذکر‌های داده شده، رفع شده است!» نگرانی دومی را ایجاد می‌کند، واقعا چه‌طور مدیرکل آموزش‌وپروش از رفع این مساله خبر می‌دهد؟ قرار است صرفا ماجرا در رسانه‌ها ختم شود؟

  صحبت‌های کارکنان مدرسه مذکور مبنی بر اختلاط و بی‌حجابی و نیز مکالمه و توضیحات معاون هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش مبنی بر وجود این مسئله انعکاس داده شده، اما ریشه چنین اظهارنظری از سوی مدیرکل چیست؟

یکی از دست‌اندرکاران این مدرسه به مراجعان که درباره برخورد آموزش‌وپرورش با وضعیت پوشش و اختلاط در مدرسه سوال دارند، می‌گوید ما زمانی که قرار است بازرس آموزش‌وپرورش به‌مدرسه مراجعه کند به‌بچه‌ها اطلاع می‌دهیم تا لباس فرم بپوشند! و مشکلی پیش نمی‌آید.

آقای مدیرکل شاید زمان آن رسیده به‌گزارش‌هایی که روی میز شما قرار می‌گیرد کمی با تردید نگاه کنید و برای حل معضلات مدارس جدی‌تر وارد موضوعات شوید، مطمئن باشید رسانه در این میان نقش حامی و دستگیری را خواهد داشت نه نقش مچ‌گیری.

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان