۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دشمنان خدا باید از ما درشتی و استقامت ببینند/ پیش‌بینی رهبری از نابودی اسرائیل همانند پیش‌بینی امام از فروپاشی شوروی است
کد خبر: ۳۳۵۷۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۵ ساعت: ۸:۵۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

دشمنان خدا باید از ما درشتی و استقامت ببینند/ پیش‌بینی رهبری از نابودی اسرائیل همانند پیش‌بینی امام از فروپاشی شوروی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: دشمنان خدا باید از شما درشتی و استقامت ببینند و باید وحشت در دل دشمنان خدا بیندازید، همانطور که وظیفه دارید آرامش و اطمینان را برای مستضعفان و بندگان مظلوم خدا تدارک ببینید. 

دشمنان خدا باید از ما درشتی و استقامت ببینند/ پیش‌بینی رهبری از نابودی اسرائیل همانند پیش‌بینی امام از فروپاشی شوروی است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز عید فطر که در میدان سیدحسن نصرالله برگزار شد، اظهار کرد: به خاطر ماه پر برکت رمضان امسال، خدای متعال را سپاسگزار هستیم و اگر امسال را با سال گذشته و سال های پیش از آن مقایسه کنیم، می بینیم که هر سال گرایش، معرفت و درک مردم و جوانان به دین بیشتر می شود و این مهم را در شب های احیا شاهد بودیم و باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان اینکه دشمنان تبلیغات می کنند که مردم از دین برگشته اند اما نباید حرف غلط آنها را باور کرده و تکرار کنیم، تصریح کرد: در مساجد و مراکز دینی هر روز شاهد افزایش حضور مردم و جوانان هستیم و این واقعیت امروز جامعه ماست و نباید نادیده گرفته شود و تحت تأثیر تبلیغات دشمن سخن دیگری بیان شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به ایام و اتفاقات نیمه خرداد خاطرنشان کرد: جا دارد از دوران مظلومیت اسلام یاد کنیم که امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه سخنرانی کرد و مردم کمی با ایشان در آن دوران همراه بودند و شاید بخاطر نداشتن بیداری کامل جامعه بود که امام (ره) را از ما گرفتند و ایشان تبعید شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: همان زمان نیز انسان های آگاه، بیدار و از جان گذشته وارد میدان شدند، دستگیر شدند، زندان رفتند و شکنجه ها دیدند و کم کم این بیداری در اقشار مردم نفوذ کرد و این قیام در سال های 56 و 57 همگانی و آشکار شد.

 

 

وی افزود: وقتی این قیام همگانی شد و مردم نشان دادند منتظر بازگشت رهبر و امامِ در تبعیدشان هستند، دشمن نیز چاره ای جز تسلیم و فرار نداشت و دیدیم امام راحل پیروزمندانه بازگشتند و قیام به پیروزی رسید.

عابدینی اضافه کرد: در قیام ملت ایران دریافتیم، مردم قیام کردند امام خمینی (ره) آمد و از آنجایی که امام زمان (عج) امام جهانیان است و قرار است جهان را پر از عدل و داد کند، لازم است در کشورهای دیگر این قیام پا بگیرد تا ایشان ظهور کنند.

خطیب نماز عید فطر گفت: الحمدالله امروز مقاومت اسلامی را شاهد هستیم که مانند مبارزات زمان طاغوت هر روز گسترش بیشتری پیدا می کند. زمانی فقط امام خمینی (ره) بودند و مدرسه فیضیه که آن هم توسط رژیم ستمشاهی بسته شد اما امروز شاهد عظمت و عزت اسلام و مسلمین هستیم که محصول رهنمودهای امام و هدایت های رهبر فرزانه انقلاب است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) ویژگی هایی داشتند که امروز در رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم، اظهار کرد: امام دارای شرح صدر بودند که همه ملت ها، انسان ها و مستضعفانی که مسلمان هم نبودند امام راحل برای آنها نیز رهبر و دلسوز بودند و امروز می بینیم رهبر ما رهبر مستضعفان عالم هستند و جایگاه رهبری برای مسیحیان و پیروان کتاب های آسمانی نیز قابل احترام است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: هر مسلمانی به آن اندازه موفق است که شرح صدر داشته باشد، خلقش تنگ و نگاهش کوته بینانه نباشد، سعه صدر داشته باشد، خدا و تقوای الهی را در نظر بگیرد و همه بندگان را مورد مهر قرار دهد، مگر آنجا که خدا فرموده در مقابل کافران محکم باشید، در مقابل منحرفان، متعدیان به بیت المال، کسانی که ظلم، فتنه و ستم می کنند با شدت برخورد کنید.

 

 

امام جمعه قزوین بیان کرد: دشمنان خدا باید از شما درشتی و استقامت ببینند و باید وحشت در دل دشمنان خدا بیندازید، همانطور که وظیفه دارید آرامش و اطمینان را برای مستضعفان و بندگان مظلوم خدا تدارک ببینید. 

وی افزود: امام خمینی (ره) فقط از خدا خشیت داشت و امروز نیز رهبری همین گونه هستند، امام فقط به خدا تکیه می کرد و امروز نیز رهبری همین گونه هستند و امام بصیرت و آینده نگری داشتند و امروز نیز رهبری همین گونه هستند.

عابدینی بیان کرد: اینکه امام خمینی (ره) بر اساس بصیرت پیش بینی کردند نظام کمونیستی فرو می پاشد، در حالی که رهبر شوروی نیز آن را نمی فهمید و این بصیرت و آینده نگری که امام از فروپاشی شوروی داشتند، شبیه پیش بینی است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره رژیم منحوس صهیونیستی کردند که در آینده نزدیک چیزی به نام اسرائیل در زمین وجود نخواهد داشت.

خطیب نماز جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند عید سعید فطر برای کسی که خدا روزه او را قبول کرده باشد و عباداتش مورد پذیرش قرار گرفته باشد، عید است و سپس حضرت فرمودند هر روزی که معصیت خدا اتفاق نیوفتد، روز عید به حساب می آید.

وی عنوان کرد: فطر از فطرت است که به معنای بازگشتن به فطرت است و در طول سال اگر فطرت ما آسیبی دید، در عید فطر جلا پیدا کرده و زنده می شود و دوباره به فطرت پاک خود باز می گردد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان