۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اشرافی‌گری و قدرت‌طلبی مدیران با آرمان‌های امام(ره) همخوانی ندارد/ برخی مسئولان در برابر مشکلات مردم خود را به‌خواب زده‌اند
کد خبر: ۳۳۵۷۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۴ ساعت: ۱۲:۱۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شهر الوند:

اشرافی‌گری و قدرت‌طلبی مدیران با آرمان‌های امام(ره) همخوانی ندارد/ برخی مسئولان در برابر مشکلات مردم خود را به‌خواب زده‌اند

امام جمعه شهر الوند گفت: بحث مطالبه‌گری مسئله ای است که مردم باید به طور جدی آن را پیگیری کنند، چراکه برخی از مسئولان خود را به خواب زده‌اند و با پیگیری‌های مردمی از خواب بیدار می‌شوند.

اشرافی‌گری و قدرت‌طلبی مدیران با آرمان‌های امام(ره) همخوانی ندارد/ برخی مسئولان در برابر مشکلات مردم خود را به‌خواب زده‌اند

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، امام خمینی(ره) یک ودیعه الهی برای ملت ایران بود که متاسفانه این نعمت الهی را از دست دادیم.

وی افزود: انقلابی که امام راحل برپا کرد در تاریخ اسلام بی سابقه بود و در دوره ای از تاریخ این نهضت برگزار شد که در ۱۴۰۰سال تاریخ اسلام این اتفاق رخ نداده بود.

خطیب نمازجمعه شهر الوند با اشاره به روحیه اخلاص و خداباوری امام راحل عنوان کرد: هر کسی بخواهد در راه اسلام، انقلابی حرکت کند اولین محور را بایستی خداباوری قرار بدهد که در تمام صحبت‌های امام راحل، توحید رکن اصلی است.

وی ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی پیروزی‌های این انقلاب را از جانب خدا می‌داند و حمایت و مددهای غیبی امام زمان(عج) را در تشکیل انقلاب بزرگترین مسئله مطرح می‌کند.

مهدوی اضافه کرد: آرمان‌های امام خمینی(ره) بحث خدامحوری بود و اینکه حجت خدا صاحب این انقلاب است، کسی که در پرتو ائمه اطهار این انقلاب را اداره می‌کند.

امام خمینی(ره) طرفدار جدی محرومین و مستضعفین بود

وی بیان کرد: آغاز نهضت امام راحل پیروزی بر طاغوت بود، همانطور که طبق آیه قرآنی خداوند به پیامبران می‌فرماید: رسالت پیامبران الهی ایمان به یگانگی خداوند و دوری جستن از طاغوت است.

امام جمعه شهر الوند با اشاره به اینکه حکومت پهلوی به ظاهر دنباله روی اسلام است اما وابسته به آمریکا بود، اذعان کرد: تشیعی که آمریکایی و انگلیسی باشد علیه اسلام محمدی است و حکومت پهلوی مظهر فساد، ناعدالتی، غارت بیت‌المال مسلمین بود و امام راحل به همین دلیل انقلاب کردند.

وی اضافه کرد: سخنان امام خمینی(ره) چون سخنانی الهی بود بر دل مردم نشست و به همین دلیل مردم از ایشان حمایت کردند و به پیروزی رسیدند.

مهدوی تصریح کرد: یکی از آرمان‌های امام حمایت از محرومین و مستضعفین است، به طوری که مقام معظم رهبری در سخنانشان به این نکته تاکید دارند.

وی گفت: امام خمینی(ره) طرفدار جدی محرومین و مستضعفین بود و مبارز سرسخت تجمل‌گرایی، اشرافی‌گری و دنیا پرستی بود به طوری که وصیت کردند مسئولان با پابرهنگان جامعه همراه باشند.

خطیب نماز جمعه شهر الوند اضافه کرد: الگوی امام راحل در حکومت جمهوری اسلامی ایران، حکومت حضرت علی(ع) بود، به طوری که دلخوشی‌اش به محرومین و مستضعفین بود.

وی ادامه داد: مبارزه با نابرابری ‌های اقتصادی و فساد و برقراری عدالت اجتماعی از دیگر اهداف و آرمان‌های امام بود که مقام معظم رهبری در این راستا تاکیدات فراوانی دارند.

مهدوی اذعان کرد: متاسفانه امروزه برخی از مسئولان از آرمان‌های امام راحل فاصله گرفته‌اند و روحیه تجمل‌گرایی و مادی گرایی با الگوپذیری از فرهنگ غربی در جامعه ما در بین برخی از مسئولان رسوخ کرده است.

جوانان باید در راس مدیریت‌ها قرار بگیرند

وی تصریح کرد: بحث مطالبه‌گری مسئله ای است که مردم باید به طور جدی آن را پیگیری کنند، چراکه برخی از مسئولان خود را به خواب زده‌اند و با پیگیری‌های مردمی از خواب بیدار می‌شوند.

امام جمعه شهر الوند عنوان کرد: برخی از مسئولان به عمد در حال بحران سازی شرایط جامعه هستند و با این رفتار نامناسب به نظام جمهوری ایران و آرمان‌هایش ضربه می‌زنند.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌کارهای رسیدن به آرمان‌های انقلاب این است که‌ جوانان را در محوریت کارها قرار بدهیم که متاسفانه دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب از راه ضربه زدن به جوانان وارد شده‌اند.

مهدوی تاکید کرد: ترویج مظاهر غربی و غربگرایی از جمله برنامه‌های دشمنان انقلاب است تا بتوانند جوانان کشور را بی هویت کنند و این رسالت مسئولان فرهنگی و نیروهای انقلابی را سنگین‌تر می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: بودجه و برنامه‌های خوب فرهنگی توسط مسئولان برای جوانان درنظر گرفته نشده و جای تأسف دارد که هرساله بودجه‌های فرهنگی_دینی کاهش می‌یابد. در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن علاوه بر مقاومت باید کار تهاجمی انجام داد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان