۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مشغله کاری‌ام مانع حفظ کل قرآن نشد / "هوانیروز" مصداق واقعی" أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ" است
کد خبر: ۳۳۵۷۱۳ نویسنده: سرگرد مهرداد خلیلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۳ ساعت: ۱۲:۴۸ ↗ لینک کوتاه

حافظ قرآن کریم و خلبان هوانیروز:

مشغله کاری‌ام مانع حفظ کل قرآن نشد / "هوانیروز" مصداق واقعی" أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ" است

خلبان هوانیروز و حافظ کل قرآن کریم گفت: یکی از بارزترین ویژگی نیروهای هوانیروز در کنار سختی‌هایی که دارند این است که ما می‌توانیم مصداق واقعی "اشداء علی الکفار رحماء بینهم"باشیم.

مشغله کاری‌ام مانع حفظ کل قرآن نشد / "هوانیروز" مصداق واقعی" أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ" است

سرگرد مهرداد خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: شغل ما سختی خاص خودش را دارد به طور مثال دخترم اکنون 4سال سن دارد و در این مدت ما در 4 استان مختلف زندگی کرده‌ایم.

وی افزود: دختر من در شهر مسجد سلیمان به دنیا آمده و حدود دو سالی آنجا بودیم که در ادامه برای گذراندن دوره سرگردی به مدت یکسال به اصفهان رفتیم و هم اکنون نیز یکسالی است که به کرمانشاه آمده‌ایم.

این خلبان هوانیروز و حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: ضمن اینکه در طول این مدت برخی ماموریت‌های طولانی 15 و 20روزه اعزام می‌شدیم که بعضی مواقع همسرم به شهر خودمان یعنی قزوین می‌رفت؛ اما در مجموع به دلیل سکونت در شهرهای مختلف و همچنین اعزام به ماموریت‌های طولانی مدت به خانواده فشار زیادی تحمیل می‌شود.

خلیلی عنوان کرد: همسرم نیز از حافظان کل قرآن کریم است و ما هر شهری که می‌رویم تا جایی که می‌توانیم سعی می‌کنیم، موثر باشیم به طور مثال وقتی در مسجد سلیمان زندگی می‌کردیم آنجا کلاس‌های قرآن وجود داشت؛ اما به صورت سنتی بوده و بازخورد مسابقاتی نداشت.

این حافظ قرآن بیان کرد: اما پس از حضور ما در این شهر تلاش کردیم تا این جلسات به صورت تخصصی‌تر برای آمادگی جهت حضور در مسابقات دایر شوند و اکنون شاگردان همسر من در این شهر همان کلاس‌ها را اداره می‌کنند.

وی با اشاره به جوانمردی و رشادت‌های دلاورمردان این سرزمین در فتح خرمشهر بیان کرد: به جز عملیات فتح خرمشهر هیچ عملیات دیگری در طول تاریخ دفاع مقدس انجام نشده مگر اینکه هوانیروز در آن تاثیر مستقیمی داشته است.

شنیدن دعای خیر مردم مناطق صعب العبور برای ما کافی است

این خلبان هوانیروز بیان کرد: پیش از شروع جنگ تحمیلی و در غائله کردستان و گروهک‌ها، هوانیروز تاثیر مستقیمی داشت و در جنگ نیز همیشه نقش موثری ایفا کرد.

وی عنوان کرد: در عملیات بیت المقدس که در سال 61شروع شد هوانیروز با بیش از 95فروند هلیکوپتر از سه پایگاه مختلف وظیفه هلیبورن، پشتیبانی و آتش هوا به زمین را انجام می‌داد و بیش از 5هزار ساعت پرواز داشت که زمان زیادی برای یک عملیات است؛ اما به لطف خدا با موفقیت انجام شد.

این حافظ کل قرآن تصریح کرد: هوانیروز در 17استان‌ کشور اورژانس هوایی دارد که در تماس‌هایی که از مناطق صعب العبور و یا در تصادفات جاده‌‌ای صورت می‌گیرد؛ اگر اورژانس حاد بودن آن را تشخیص دهد با ما تماس برقرار کرده و هماهنگی برای پرواز جهت کمک و امدادرسانی انجام می‌شود.

خلیلی در ادامه گفت: یکی دیگر از اقدامات ما علاوه بر مباحث آموزشی و فعالیت‌های اورژانس، پشتیبانی از برادران سپاه است که در مناطق صعب العبور مستقر هستند و امکان جابجایی آنها با ماشین میسر نیست؛ لذا ما برای کمک به آنها انجام وظیفه می‌کنیم.

این خلبان هوانیروز ابراز کرد: در سیل اخیر و برای کمک رسانی به مردم سیل‌زده همه بچه‌ها فعال بودند؛ به طوریکه از هشتم فروردین پایگاه ما در آماده‌باش بود و توفیقی شد که 16فروردین در منطقه خرم‌آباد مستقر شده و پروازهای زیادی هم به مناطق پل دختر و سفید دشت داشتیم و اقدامات لازم برای کمک رسانی همچون حمل دارو و آذوقه و اعزام تیم پزشکی انجام شد.

وی عنوان کرد: یکی از بارزترین ویژگی نیروهای هوانیروز در کنار سختی‌هایی که دارند این است که ما می‌توانیم مصداق واقعی "اشداء علی الکفار رحماء بینهم" باشیم چون در زمان جنگ و برخورد با متخاصم که وظیفه کاملا مشخص است؛ اما در زمان صلح نیز که برای کمک به مردم مناطق صعب العبور پرواز می‌کنیم شنیدن دعای خیر مردم آن مناطق برای ما کافی است و با وجود همه سختی‌ها اگر دوباره به گذشته برگردم باز هم این شغل را انتخاب می‌کنیم چون دوستش دارم و احساس مفید بودن می‌کنم.

این خلبان هوانیروز در ادامه با اشاره به شیوه حفظ قرآن خود تصریح کرد: با توجه به شرایط کاری‌ام طریقه حفظ من خاص بود؛ چون ماموریت‌های زیادی می‌رفتم در نتیجه امکان رفتن منظم به کلاس و بهره‌مندی از اساتید قرآن وجود نداشت.

این حافظ کل قرآن کریم بیان کرد: ما به نوعی از سهامداران شرکت مخابرات هستیم چون برای انجام دوره‌ها به صورت تلفنی، طرح‌های مخابراتی می‌خریم به طور مثال دوره‌هایم را روز جمعه با مادرم انجام می‌دهم و یا اینکه با برخی اساتید حفظ قرآن با هماهنگی صورت گرفته ماهانه یکبار تماس می‌گیرم.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران حفظ خود گفت: برج 5ماموریت اهواز رفته بودم و آنجا هم که هوا خیلی گرم بود در زمان استراحت چند نفری در اتاق بودیم و نمی‌شد آنجا قرآن خواند چون خلبانان می‌خواستند استراحت کنند؛ بنابراین من پایین آمده و به آسایشگاهی که مخصوص سربازان بوده و فاقد کولر بود و تنها یک پنکه داشت، می‌نشستم و دوره و حفظ می‌کردم.

دارنده رتبه‌های کشوری در زمینه قرآن کریم عنوان کرد: گرمای هوا به شکلی بود که پس از نیم ساعت لباس‌هایم خیس می‌شد دوباره بالا رفته آبی می‌خوردم و مجدد برای انجام دوره پایین می‌آمدم و همینطور ادامه داشت، بعدا متوجه شدم در همان گرمای اهواز دو نفر فوت کردند.

خلیلی که با وجود مشغله کاری از هر فرصتی برای انجام حفظ خود استفاده کرده است، بیان کرد: به گفته آقای قرائتی باید شرایط را تغییر داد نه اینکه خود مطابق شرایط شد، ما هم سعی کردیم هرجایی که رفتیم موثر باشیم و تا جایی که می‌توانستیم کارمان را انجام داده و شاگرد پرورش دهیم و به وظیفه خود عمل کنیم تا در آن دنیا وقتی مورد سوال رسول گرامی اسلام قرار گرفتیم شرمسار نباشیم.

وی در پایان گفت: کتاب قرآنی که با آن دوره‌‌هایم را انجام می‌دهم همیشه همراهم بوده و داخل جیب سمت چپ لباسم که روی قلبم هست می‌گذارم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان