۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین صهیونیست‌ها به قدرت جمهوری اسلامی پی برده‌اند/ شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل آغاز شده است
کد خبر: ۳۳۵۶۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۰ ساعت: ۱۴:۴۸ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

صهیونیست‌ها به قدرت جمهوری اسلامی پی برده‌اند/ شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل آغاز شده است

امام جمعه قزوین گفت: امروز خدا را شاکریم در شرایطی درحال پیگیری منویات رهبری هستیم که هر ساختمانی در تلاویو نشانه بگیریم همان ساختمان را بر سر صاحبان غصبی آن خراب خواهیم کرد. امروز یهودیان این قدرت ایران اسلامی را باور کرده اند و شمارش معکوس برای نابودی آنها را به نظاره نشسته ایم.

صهیونیست‌ها به قدرت جمهوری اسلامی پی برده‌اند/ شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل آغاز شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، اظهار کرد: در نماز جمعه سفارش شده است در رکعت اول بعد از سوره حمد، سوره جمعه بخوانیم و در رکعت دوم سوره منافقون را قرائت کنیم.

وی افزود: در بخش اول سوره جمعه درباره بعثت رسول گرامی اسلام (ص) و نظام تعلیمی و تربیتی حضرت سخن گفته است و در چهارمین آیه خبر می دهد، کسانی که به پیغمبر (ص) نپیوستند، خواهند پیوست و آینده جهان را آینده برپایی آرمان های نبی خاتم (ص) پیش بینی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: چهار آیه از 11 آیه سوره جمعه به این معنا پرداخته است و سپس به یهودیان می پردازد و می فرماید آنها خودشان را اهل کتاب می دانند اما از حقیقت کتاب بی خبرند و نسبت به آن ایمان و اعتقاد ندارند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خدا در این سوره چهار آیه را مفصّل درباره یهودیان صحبت می کند، افزود: امروز همه به این معنا رسیده اند که هر چه ما در دنیا دشمن داریم، محور و مرکزشان نگاه صهیونیستی است و حتی آمریکایی ها نیز با آنها هماهنگ هستند و خط می گیرند.

وی اضافه کرد: خداوند دشمنان را دو قسمت کرده که شامل دشمن بیرونی و دشمن درونی می شوند و دشمن بیرونی را در سوره جمعه مطرح کرده و دشمن درونی را در سوره منافقین تشریح کرده است.

عابدینی بیان کرد: وقتی پای این دو دشمن بیرونی و درونی به نماز جمعه کشیده شده است، معنایش این است که همه مسلمانان هر هفته باید در همایش بزرگ جمعه حضور پیدا کنند و شرایط دشمنان بیرونی و منافقین داخلی را رصد کنند و تکلیف خودشان را درباره این موضوع مشخص نمایند.

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: اگر ازدحام جدی جمعیتی برای نماز جمعه باشد، نه دشمن بیرونی می تواند کاری علیه مسمانان انجام دهد، نه دشمن درونی می تواند دشمنی کند و خدا می فرماید هر چقدر دشمنان بیرونی و منافقان داخلی علیه شما تلاش کنند، اگر شما بر اساس صبر، ایمان و استقامت عمل کنید هرگز راه به جایی نخواهند برد.

امروز یهودیان عالم به اقتدار ایرانی اسلامی معترفند

وی تأکید کرد: حضور مردم عزیز ما به خصوص جوانان در محافل قرآنی و موعظه و به ویژه مراسم شب های احیا و شب قدر استان و کشور ما را نورانی کرده بود و از همه فضاها صدای مناجات با خدا بلند بود و در این شرایط حتما کشور ما مورد لطف و عنایت و رحمت ویژه قرار خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: همه ما باید شکرگزار خدای متعال باشیم که دل های ما را با  قرآن، اهل بیت(ع)، نماز، روزه، مناجات و دعا متصل کرده است. هرسال الحمدالله شاهد برگزاری پرشکوه تر مراسم مناجات و شب های احیا نسبت به سال های گذشته هستیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به سخنرانی عصر روز عاشورای امام راحل (ره) در مدرسه فیضیه ابراز کرد: این سخنرانی در سال 42 رخ داد که منجر به قیام مردم علیه رژیم شاهنشاهی شد که در نهایت امام راحل دستگیر شد. در آن زمان حرف امام(ره) حرف امروز همه ما بود، اما چون مردم همه مردم به میدان نیامده بودند عمال شاه موفق به دستگیری ایشان شدند. ولی در سال56 و 57 مردم به این بلوغ فکری و انقلابی رسیدند که پشتیبانی خود را از امام نشان دهند و این حضور واقعی زمینه ساز پیروزی انقلاب و بازگشت امام به کشور شد.

وی ادامه داد: در همان سال های اولیه انقلاب امام راحل رژیم صهیونیستی را مورد خطاب قرار داد و دخالت های امریکا و استکبار جهانی را در موضوع فلسطین مطرح کردند و شیطنت و نفوذ زیاده خواهان جهانخوار و یهودیان ظالم را مطرح کردند، اما در آن دوران مثل امروز جامعه ما به این آمادگی برای مقابله با اسراییل نرسیده بود.

عابدینی گفت: امروز خدا را شاکریم در شرایطی درحال پیگیری منویات رهبری هستیم که هر ساختمانی در تلاویو نشانه بگیریم همان ساختمان را بر سر صاحبان غصبی آن خراب خواهیم کرد. امروز یهودیان این قدرت ایران اسلامی را باور کرده اند و شمارش معکوس برای نابودی آنها را به نظاره نشسته ایم.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به درپیش بودن ایام رحلت امام بیان کرد: در یکی از سروده های امام خمینی آمده است که: سال ها می گذرد و حادثه ها می آید/ انتظار فرج از نیمه خرداد کشم. این انتظار فرجی که امام راحل اشاره کرده اند تفسیرهای زیادی شده است؛ یک نگاه این است که انتظار پیروزی از نیمه خرداد وجود دارد. معنای دیگرش این است انتظار فرج و ظهور منجی جهان بشریت از نیمه خرداد دارند و این حرکت انقلابی ما زمینه ساز پیروزی نهایی می شود.

وی اضافه کرد: معنای دیگر این شعر امام این بود که وصال امام به حضرت حق و لبیک گویی به خدای متعال در نیمه خرداد است که ایشان می گویند با دلی آرام و روحی شاد و قلبی مطمئن و ضمیری امیدوار به فضل خدا می روند. از خدای متعال علو درجات برای روح امام بزرگی که عزت و اقتدار و شرف برای همه مسلمانان و مومنان و مستضعفان به ارمغان آورد و دشمنان را به ذلت و خواری کشاند و زمینه ساز ظهور شد درخواست می کنیم.

عابدینی اظهار کرد: این ایام سالگرد درگذشت مرحوم حجت الاسلام حاج سیدعلی اکبر ابوترابی که سردار و سرور آزادان شدند را پیش رو داریم و برای ایشان و پدر بزرگوارشان و همه بزرگان و علمایی که از این بلاد به رحمت خدا رفته‌اند، علو درجات را درخواست می کنیم.

خطیب جمعه قزوین با تسلیت شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون، یادآور شد: ایشان در سحرگاه لیله القدر و بعد از آنکه از دعا و مناجات با خدای متعال باز می گشت، با قساوت و بی رحمی به شهادت رسید و این واقعه دل همه علاقه‌مندان و عاشقان بندگی را جریحه دار کرد و این روحانی بزرگوار شهید لیله القدر شد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان