۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حرم طفلان‌مسلم با مدیریت قزوین تا ۱۷هزارمترمربع توسعه می‌یابد/ توزیع ۶میلیون وعده غذایی بین سیل‌زدگان
کد خبر: ۳۳۵۵۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۷ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بازسازی عتبات عالیات استان:

حرم طفلان‌مسلم با مدیریت قزوین تا ۱۷هزارمترمربع توسعه می‌یابد/ توزیع ۶میلیون وعده غذایی بین سیل‌زدگان

رئیس سازمان بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: طی ۴۰ روز پس از وقوع سیل در کشور با حضور موکب‌های مختلف در مناطق سیل زده لرستان و گلستان و خوزستان ۶ میلیون وعده غذایی بین سیل زدگان توزیع شد.

حرم طفلان‌مسلم با مدیریت قزوین تا ۱۷هزارمترمربع توسعه می‌یابد/ توزیع ۶میلیون وعده غذایی بین سیل‌زدگان

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حامد کبودوند امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در ستاد بازسازی عتبات اظهار کرد: ماموریت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در قالب جمع آوری نذورات مردمی برای ساخت و توسعه حرم اهل بیت(ع)، شناسایی و اعزام خادمین عتبات به عنوان خادم افتخاری و انجام پروژه‌های مختلف تعریف می‌شود.

وی افزود: در ابتدای سال جاری صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشراف به مساحت 200هزار مترمربع به بهره برداری رسید، پیش از این مساحت حرم حضرت علی(ع) 11هزار مترمربع بود که هم اکنون توسعه یافته است.

رئیس سازمان بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ابراز کرد: پروژه افزایش صحن امام حسین(ع) به میزان 100هزار مترمربع در فازل اول انجام گرفته و 400هزار مترمربع آن در فازهای بعدی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در ادامه اجرای پروژه‌های ستاد عتبات، صحن امام رضا(ع) و صحن صاحب الزمان(عج) به مجموعه کاظمین اضافه شد و بازسازی کل حرم عسگرین آغاز گردید. همچنین گنبد حرم عسکرین به عنوان بزرگترین گنبد دوار دنیا که در حمله داعش تخریب شده بود، بازسازی شد.

این مسئول عنوان کرد: کلیه هزینه‌های ساخت و بازسازی عتبات به همت خیرین و مردم جمع آوری می‌شود و هیج بودجه ای توسط بیت المال و منابع دولتی در اختیار ستاد قرار نمی‌گیرد.

وی یادآور شد: در طول سال منابع مالی و عملکرد ستاد عتبات چهار مرتبه مورد حسابرسی قرار می‌گیرد تا کمک‌های صورت گرفته در محل خود هزینه شود.

کمک 300میلیونی مردم قزوین به موکب‌ها

کبودوند اذعان کرد: استان‌های مختلف پروژه‌های ستاد عتبات را به صورت متمرکز انجام می‌دهند، اما قزوین جزو معدود استان‌هایی است که دارای پروژه مستقل در عراق است که بهسازی و بازسازی حرم طفلام مسلم جزو این پروژه است.

وی افزود: توسعه حرم طفلان مسلم مدال افتخاری برای استان قزوین است که بازسازی و بهسازی آن را انجام می‌دهد. این حرم با افزایش 17هزار مترمربعی به 23هزار مترمربع توسعه می‌یابد.

رئیس سازمان بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به انجام 400پروژه ستاد عتبات عالیات کشور در عراق گفت: استان‌های مختلف در ابتدای هر سال برآوردی از کمکهای مردمی دارند تا مطابق آن برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های توسعه و بازسازی عتبات داشته باشند.

وی ادامه داد: پیش بینی ما در سال 96 برای قزوین جمع آوری 3میلیارد تومان کمک مردمی بود که 102درصد محقق شد، در سال 97 این میزان 3میلیارد تومان بود که 96درصد آن محقق شد و برآورد سال 98 جمع آوری 3میلیارد و 300 میلیون کمک مردمی است که امیدواریم با همت مردم تحقق یابد.

این مسئول با اشاره به حضور موکب‌های اربعین در کمک رسانی به سیل‌زدگان بیان کرد: طی 40 روز پس از وقوع سیل در کشور با حضور موکب‌های مختلف در مناطق سیل زده لرستان و گلستان و خوزستان 6میلیون وعده غذایی بین سیل زدگان توزیع شد.

وی با اشاره به کمک 300میلیونی مردم قزوین به موکب‌ها ابراز کرد: 4هزار و 500کیلوگرم برنج، 1750کیلو آرد، 800 کیلو حبوبات، 600کیلو مرغ، 750کیلو گوشت، 380کیلو روغن، 60هزار بطری آب، هزار تخته پتو و هزار بسته لباس به صورت غیرنقدی  به مناطق سیل زده ارسال شده است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان