۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش ۲۰درصدی کرایه‌ها/ شَبرنگ قیمت‌ها در تاکسی‌ها نصب می‌شود
کد خبر: ۳۳۵۵۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۵ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

نرخ جدید کرایه‌های تاکسی در قزوین اعلام شد:

افزایش ۲۰درصدی کرایه‌ها/ شَبرنگ قیمت‌ها در تاکسی‌ها نصب می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: نرخ کرایه‌های تاکسی با متوسط ۲۰درصد و به میزان ۲۰۰الی۵۰۰تومان افزایش یافته و از امروز اعمال خواهد شد و در هفته آینده شبرنگ قیمت‌ها در تاکسی‌ها نصب می‌شود.

افزایش ۲۰درصدی کرایه‌ها/ شَبرنگ قیمت‌ها در تاکسی‌ها نصب می‌شود

اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: افزایش نرخ تاکسی‌ها با درنظرگرفتن شاخص‌های مختلف و براساس شش پارامتر در هیئت مدیره، کمیسیون‌ها و صحن شورای شهر و فرمانداری صورت گرفت و درنهایت با دوبار مغایرت گیری با متوسط20درصد و قیمت حداقل 200و حداکثر 500تومان به تصویب رسید.

وی ادامه داد: قیمت‌ها از روز شنبه بصورت کاغذی به نمایندگان رانندگان ابلاغ شده و قیمت‌های نهایی هفته آینده در قالب شبرنگ در اختیار رانندگان قرار گرفته و در تمام تاکسی‌ها در معرض دید مسافران نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین ابراز کرد: طی این یک هفته ایرادات و مسائل مختلف رصد و بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: در افزایش نرخ‌ها، نظر مردم، نظر 1500راننده تاکسی، پول خرد، قیمت لوازم یدکی، نرخ تورم کشور، بررسی 12شهر مشابه و نوع اتومبیل‌ها در نظر گرفته شده و 20نفر از نمایندگان تاکسی رانی در صحن شورا حضور داشته و دغدغه‌های خود را بیان کردند.  

این مسئول تاکید کرد: لوازم یدکی از مشکلات مهم رانندگان تاکسی است، در برخی موارد شاهد افزایش 300درصدی در لوازم یدکی بودیم، در کنار مسائل مربوط به خودرو هزینه‌های زندگی نیز افزایش یافته و رانندگان با کمبود درآمد مواجه هستند.

فعالیت3هزار و 750ناوگان در تاکسیرانی قزوین

وی عنوان کرد: شهرداری قزوین شامل 3هزار و 750ناوگان و 5هزار راننده است و تا شعاع 22کیلومتری شهر قزوین را در برمی‌گیرد، درباره میزان افزایش نرخ سایر شهرستان‌های استان نیز شهرداری‌های مربوطه تصمیم گیری می‌کنند. 

عرشیان ادامه داد: خطوط روستایی وابسته به شهرداری قزوین نیز مانند 44خط درون شهری با متوسط 20درصد افزایش قیمت خواهند داشت که البته در آن‌ها مواردی همچون سربالایی بودن، یک سر پر و یک سر خالی بودن تاکسی و خاکی بودن بخش‌هایی از جاده نیز در افزایش قیمت تا سقف500تومان در نظر گرفته شده است.

 وی اذعان کرد: تمام هدف ما در افزایش نرخ‌ها این بود که پیش از افزایس نرخ به طور خود سرانه این اقدام بصورت قانونی صورت گیرد، فلذا این افزایش‌ها که سال‌های گذشته در ماه‌های چهارم و پنجم ابلاغ می‌شد در سال جاری زودتر انجام شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین ابراز کرد: سامانه ارتباط مردمی تاکسرانی قزوین با شماره 33839 و سامانه پیامکی 30007131بصورت 24ساعته آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات مردم و رانندگان است.

وی افزود: تخلفات رانندگان در کمیته انصباطی و مطابق با آئین نامه بررسی شده و با خاطیان برخورد خواهد شد.

این مسئول در پایان گفت: در افزایش نرخ کرایه‌ها مردم و رانندگان مورد توجه قرار گرفته و طبق قانون و با سقف تعیین شده اعمال می‌شود، البته باتوجه به افزایش هزینه‌های خودرو و زندگی قطعا این درآمدها کفاف هزینه‌های راننده تاکسی‌ها را نخواهد داد.

انتهای پیام/۶۰۰۶ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان