۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین موارد ارجاعی به کمیسیون ماده ۹۹ در بدو ساخت دچار تخلف شده‌اند/ تشکیل کمیسیون طی روزهای آینده
کد خبر: ۳۳۵۴۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۸ ساعت: ۱۳:۵۳ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

موارد ارجاعی به کمیسیون ماده ۹۹ در بدو ساخت دچار تخلف شده‌اند/ تشکیل کمیسیون طی روزهای آینده

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: مواردی که به کمیسیون ماده ۹۹ ارجاع داده می‌شوند در بدو ساخت بنا دچار تخلف شده‌اند و درصورت رعایت نکردن خط قرمزها ممکن است حکم تخریب نیز برایشان صادر شود.

موارد ارجاعی به کمیسیون ماده ۹۹ در بدو ساخت دچار تخلف شده‌اند/ تشکیل کمیسیون طی روزهای آینده

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ تعدادی از همشهریان قزوینی و ساکنان محلات مختلف شهرستان قزوین طی تماسی با پایگاه خبری صبح قزوین از بلاتکلیفی صدها نفر در این شهرستان و انتظار برای صادر شدن رای کمیسیون ماده 99 گلایه کردند.

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در روستاها اگر موارد ساخت و ساز مجاز بوده و دارای پروانه باشند خود دهیاری برایشان پروانه صادر می‌کند و در پایان کار با مشکل خاصی مواجه نیستند.

وی ادامه داد: مواردی که خارج از محدوده و ضابطه ساخته می‌شوند درواقع دچار تخلف شده و به کمیسیون ماده 99 ارجاع داده می‌شوند که البته مدتی است این کمیسیون تشکیل نشده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین ابراز کرد: کمیسیون ماده 99 طی روزهای آینده جلسه تشکیل می‌دهد و پرونده‌ها را بررسی خواهد کرد که البته ممکن است نتیجه به صرف جریمه ختم نشده و حکم تخریب صادر شود.

وی افزود: در استانداری دو کمیسیون وجود دارد؛ که کمیسیون ماده 100 تخلفات ساختمانی داخل محدوده شهری و کمیسیون ماده 99 تخلفات خارج از حریم شهر را بررسی می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: اعضای کمیسیون ماده 100شامل نمایندگان قوه قضائیه، وزارت کشور و شورا و اعضای کمیسیون ماده 99 نیز متشکل از نماینده وزارت کشور، دادگستری و شورای استان و شهر است.

وی ادامه داد: قانون به اعضای کمیسیون ماده 100 و 99 اختیار داده که حکم تخریب مواردی که خط قرمزها را رعایت نمی‌کنند را صادر کنند؛ برای نمونه قرارداشتن بنا در بستر رودخانه‌ها و روی گسل‌ها از جمله این خط قرمزها هستند.

فرخزاد تاکید کرد: نکته قابل توجه در مواردی که به کمیسیون ماده 99 ارجاع داده می‌شود این است که خود سازنده در ابتدا دچار تخلف شده و خارج از قوانین و پروانه نسبت به ساختن بنا اقدام کرده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان