۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین واریز ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان از صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان به حساب بستگان آقای مدیر+سند
کد خبر: ۳۳۵۳۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۵ ساعت: ۱۲:۳۷ ↗ لینک کوتاه

ادامه انتصابات فامیلی در زیرمجموعه وزارت کار؛

واریز ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان از صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان به حساب بستگان آقای مدیر+سند

در بررسی های صورت گرفته از وضعیت مشاوران صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان و برخی از شرکت های زیرمجموعه و همچنین بررسی برخی از انتصابات صورت گرفته در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، تخلفات گسترده ای در این انتصابات مشخص شده است.

واریز ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان از صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان به حساب بستگان آقای مدیر+سند
 

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، یکی از وعده هایی که روحانی بعد از روی کار آمدن خود بارها بر آن تأکید کرده بود مبارزه با رانت فامیلی و استخدام اقوام در مناصب دولتی بود.

در همین راستا خبرها حاکی از ورود دیوان محاسبات کشور به برخی از استخدام های مسئله دار در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.

بر اساس این خبر در بررسی های صورت گرفته از وضعیت مشاوران این صندوق و برخی از شرکت های زیرمجموعه و همچنین بررسی برخی از انتصابات صورت گرفته در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، تخلفات گسترده ای در این انتصابات مشخص شده است.

 

 به کارگیری سرباز امریه به عنوان مشاور و اخذ حق مشاوره

واعظ مهدوی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در اقدامی عجیب و غیر قانونی، فردی که در حال گذراندن دوران سربازی خود به صورت امریه در وزارتتعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده را به عنوان مشاور سرمایه گذاری در یکی از شرکت های زیرمجموعه این صندوق به کار گرفته و در همین راستا ماهانه مبلغ 6 میلیون تومان نیز به عنوان حق مشاوره به حساب وی واریز شده است.

این انتصاب در شرایطی صورت گرفته که بر اساس دستور العمل نحوه به کارگیری کارکنان وظیفه مامور به دستگاه های غیر نظامی، سربازان نمی توانند حین خدمت در محل خدمت خود قرارداد داشته باشند؛ از طرف دیگر هیأت مدیره این شرکت طی نامه ای مخالفت خود را با این انتصاب اعلام کرده بودند.

استخدام افراد مغایر با آیین نامه استخدامی و مققرات صندوق

یکی از اقدامات غیر قانونی دیگری که توسط مدیر عامل این صندوق صورت گرفته، استخدام 32 نفر از آشنایان و منصوبان خود در قالب قرادادهای مختلف تحت عنوان مشاوره‌ای، ساعتی و ... است؛ این افراد بدون مجوز هیأت مدیره از ابتدای سال 97 در این شرکت به کار گرفته شده و شرایط ورود به خدمت آنها نظیر گزینش، اصل شایستگی و ... لحاظ نشده است.

 

 

به کارگیری بازنشستگان برخلاف قانون منع به کارگیری بازنشستگان

مورد دیگری که بعد از تخلفات دیگر مدیرعامل این صندوق به چشم می خورد، به کارگیری بازنشستگان در قالب قراردادهای پاره وقت در این صندوق و برخلاف قوانین منع به کارگیری بازنشستگان است.

این افراد در شرایطی به کارگیری شده اند که تا کنون شناسه مجوز به کارگیری خود را به مراجع قانونی ارائه نکرده امد و مستنداتی مبنی بر رعایت این مساله به دیوان محاسبات ارائه نشده است.

 

حق مشاوره‌های کلان با سقف ساعات غیرمعمولی

بررسی قراردادهای مشاوره بعد از انتصاب واعظ مهدوی به سمت مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نشان می‌دهد برخی از منصوبان توسط مدیر عمل با سمت مشاوره در ماه بیشتر از 200 ساعت حق مشاوره 100 هزار تومانی دریافت کرده اند.

به عبارت دیگر این افراد برای ساعات حضورشان که مازاد بر سقف ساعات مشخص شده برای هر فرد بوده است رقمی بالغ بر 20 میلیون تومان حق مشاوره در سال 96 برای هر ماه دریافت کرده اند.

 

به کارگیری افراد غیر مرتبط با پست تخصصی خود

در یکی از اقدامات عجیب صورت گرفته در این صندوق، بعد از بررسی احراز شرایط عمومی - تخصصی انتصاب در پست های مدیریتی مشخص شده است برخی از انتصابات صورت گرفته در این صندوق بدون احراز شرایط سمت بوده است به طوری که برخی از این افراد با مدارک غیر تخصصی استخدام شده اند.

مدارک این افراد شامل روانشناسی، پزشکی، معماری و حتی دیپلم انسانی است که در سمت های مختلف نظیر روابط عمومی، عضو هیأت نظارت، عضو هیأت مدیره و ... به کار گرفته شده اند.

بررسی های این استخدام ها نشان می دهد ماهانه حدود 200 میلیون تومان از اموال صندوق روستائیان به بستگان خانوادگی و آشنایان مدیر عامل این صندوق پرداخت می شود.

اکنون که دیوان محاسبات نسبت به این پرونده واکنش نشان داده و حکم آن صادر شده است باید دید آیا این انتصابات ملغی اعلام شده و هزینه های دریافت شده از سوی این افراد به بیت المال باز خواهد گشت یا خیر؟

البته روز گذشته با حکم شریعتمداری وزیر کار، واعظ مهدوی از سمت خود در مدیر عاملی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان کنار رفت و علی شیرکانی سرپرستی این صندوق را بر عهده گرفت. در این بین نکته جالب توجه اینجاست که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی عجیب محمدرضا واعظ مهدوی را به عنوان مشاور وزیر منصوب کرد که با توجه به حاشیه های مدیریتی وی در سمت های قبلی، این انتصاب جای تعجب داشت.

 

 

انتهای پیام/1404

منبع:دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان