۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بازدید از موزه‌های قزوین در روز جهانی "موزه" رایگان است
کد خبر: ۳۳۵۳۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۵ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

بازدید از موزه‌های قزوین در روز جهانی "موزه" رایگان است

معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت: به منظور گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، بازدید از موزه‌های استان قزوین در روز ۲۸ اردیبهشت ماه برای عموم رایگان است.

بازدید از موزه‌های قزوین در روز جهانی "موزه" رایگان است
امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: به منظور ترغیب و تشویق مردم برای انس و آشنایی بیشتر با تاریخ و تمدن این مرز و بوم روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته بزرگداشت میراث فرهنگی، بازدید از موزه‌ها رایگان است.

وی افزود: این موزه‌ها شامل موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی شامل کاخ موزه چهلستون، موزه سنگ نگاره‌های مسجد جامع و موزه شهر قزوین به صورت رایگان میزبان دوستداران تاریخ و فرهنگ و گروه‌های دانش آموزی و دانشجویی خواهند بود.

معاون میراث فرهنگی استان قزوین بیان کرد: تلاش شده که در روز جهانی موزه‌ها، ساعت کاری موزه‌های تحت پوشش این اداره کل ۲ ساعت افزایش یابد تا بازدیدکنندگان بتوانند در این روز از ساعت ۹ صبح الی ۲۰ از موزه‌ها بازدید کنند.

ارجمند با تشریح برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان به مناسبت هفته بزرگداشت میراث فرهنگی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه عکس میراث معنوی در دولتخانه صفوی، مراسم کلنگ زنی موزه مردم‌شناسی شهرستان آبیک، آموزش دوره اطفا حریق به کارکنان موزه‌های استان، تجلیل از موزه‌داران خصوصی، مجموعه داران و فعالان و حامیان میراث فرهنگی، دیدار با ائمه جمعه و جماعات، نشست‌های تخصصی با اعضا ایکوم و غبار روبی گلزار شهدا از اهم برنامه‌های این اداره کل به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان