۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین توقف خودرو برای کنترل مدارک رانندگان توسط پلیس راهور ممنوع است
کد خبر: ۳۳۵۳۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۴ ساعت: ۱۰:۲۶ ↗ لینک کوتاه

توقف خودرو برای کنترل مدارک رانندگان توسط پلیس راهور ممنوع است

دادستان شهرستان تاکستان گفت: چنانچه خودرو دارای سرعت مطمئنه بود و راننده و سرنشینان کمربند ایمنی داشته باشند، توقف خودرو برای کنترل مدارک رانندگان توسط راهور ممنوع است.

توقف خودرو برای کنترل مدارک رانندگان توسط پلیس راهور ممنوع است
 

حسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به ماده ۹ رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس اظهار کرد: مطابق این ماده رانندگان موظفند، هنگام رانندگی گواهی نامه، کارت خودرو و بیمه نامه معتبر شخص ثالث و برای خودروهایی که بیش از ۵ سال از تولید آنان می‌گذرد و برگه معاینه فنی را به همراه داشته باشند و در صورت مطالبه مأموران راهنمایی و رانندگی آن را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: مأموران پلیس در صورتی می‌توانند مدارک رانندگان را مطالبه کنند که شاهد تخلف از سوی راننده بوده یا تحت تعقیب قضائی یا انتظامی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان یادآور شد: با توجه به صراحت ماده یادشده، چنانچه مأموران راهور نسبت به توقیف خودروها برای کنترل مدارک، در حالی که خودرو دارای سرعت مطمئنه بوده و راننده و سرنشینان نیز کمربند ایمنی داشته‌اند، اقدام کنند تا تخلف احراز شود، این اقدام می‌تواند نقض حقوق شهروندی تلقی شود.

وی تصریح کرد: مطابق ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی نقض حقوق شهروندی جرم تلقی می‌شود، لذا به منظور پیشگیری از وقوع جرم برای شهروندان و حتی مأمورین، انتظار داریم مأموران راهور مانند گذشته نسبت به رعایت دقیق قانون یادشده قدام کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان