۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بیانیه گام دوم انقلاب باید به گفتمان تبدیل شود/ نباید اجازه داد بدنه نیروهای انقلابی لاغر شود
کد خبر: ۳۳۵۲۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۹ ساعت: ۸:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیر مسئول روزنامه جوان در قزوین:

بیانیه گام دوم انقلاب باید به گفتمان تبدیل شود/ نباید اجازه داد بدنه نیروهای انقلابی لاغر شود

مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: تعابیری که مقام معظم رهبری از امام خمینی(ره) دارند به گوش کسی نرسیده است و مغفول مانده است. رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نیز یکی از نکاتی که تاکید کردند، مردمی بودن انقلاب اسلامی است.

بیانیه گام دوم انقلاب باید به گفتمان تبدیل شود/ نباید اجازه داد بدنه نیروهای انقلابی لاغر شود

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ششمین نشست از سلسله نشست‌های "دفاع همچنان باقیست" به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین با حضور عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان و اصحاب رسانه استان قزوین در سالن جلسات شهید حسن پور برگزار شد.

گنجی در این جلسه اظهار کرد: بیانیه گام دوم خیلی خاص است، مقام معظم رهبری برای تهیه آن بسیار زحمت کشیدند و رسالت نیروهای انقلاب است که به آن بپردازند.

وی افزود: اگر کسی در ایران و جهان شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای را نمی‌شناسد باید بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه کند.

مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به لزوم شناخت ساختارهای بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: این بیانیه شامل همه ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری است که مطرح کردند.

گنجی تصریح کرد: این بیانیه دارای سه سطح است و در قسمت اول مقام معظم رهبری به این موضوع پرداختند که ما چه کسی هستیم و خصوصیات انقلاب ما چیست.

وی بیان کرد: در بخش دوم نیز این موضوع را توضیح می‌دهند که ما اکنون کجا هستیم و چگونه به این نقطه رسیدیم.

بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب باید توسط رسانه‌ها برجسته شود

مدیرمسئول روزنامه جوان با بیان اینکه این دو بخش اول بیانیه نیاز به تبیین دارد، افزود: بخش سوم بیانیه مربوط به اجرایی شدن است، اولین نقص رسانه ای ما این است که نتوانستند به درستی این بیانیه را به صورت فراگیر معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب باید توسط رسانه‌ها برجسته شود، اضافه کرد: غربت انقلاب اسلامی و امام راحل زیاد است.

این مسئول رسانه ای در ادامه گفت: تعابیری که مقام معظم رهبری از امام خمینی(ره) دارند به گوش کسی نرسیده است و مغفول مانده است. رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نیز یکی از نکاتی که تاکید کردند، مردمی بودن انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: همه انقلاب‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده است نیز برای یک قشر خاصی از آن جامعه بوده است، اما انقلاب اسلامی برای همه قشرهاست و در هیچ انقلابی در دنیا اینگونه نیست.

گنجی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ ما در این 40سال به آرمان‌های انقلاب اسلامی خیانت نکردیم و فرمودند؛ ما تجدید نظر ناپذیریم اما اگر خطایی داشته باشیم آماده رفع آن هستیم.

وی ادامه داد: عده‌ای رفع خطاها را به گونه دیگری تعبیر می‌کنند و اصلاح امور را نیز تغییر در ماهیت انقلاب اسلامی و عادی شدن آن می‌دانند، عده‌ای می‌گویند حتی ضد انقلاب و ساواکی هم می‌تواند وارد این انقلاب شوند.

مدیرمسئول روزنامه جوان اظهار کرد: ما مروت انقلابی داشتیم و آدم‌هایی که در جریان انقلاب اسلامی اعدام شدند به 150نفر هم نمی‌رسد، اما در انقلاب‌های دیگر دنیا شاهد کشتارهای زیادی بودیم.

گنجی ابراز کرد: امروز در اثر تبلیغات منفی رسانه‌های معاند و بیگانه؛ خیلی‌ها جمهوری اسلامی را اینگونه اداراک کردند که خشن و دیکتاتوری است. این وظیفه رسانه است که ابعاد مختلف انقلاب را به درستی به جامعه داخلی و جهانی بشناساند.

وی گفت: یکی از مهمترین نکاتی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تاکید کردند این است که ما با تجربه‌های خودمان به این نقطه رسیدیم و جایی تقلید نکردیم. رهبری فرمودند که جوشش انقلابی را در کنار نظم سیاسی و اجتماعی پیش بردیم.

رسانه‌ها ابعاد مختلف گفتمان رهبری را تبیین کنند

این مسئول رسانه ای تصریح کرد: این نکته مهمی است که روحیه انقلابی را از مناسبات سیاسی و اجتماعی حذف نکردیم و همین ما را جلو برده است و فرهنگ شهادت همچنان در جامعه ما زنده است.

وی در ادامه گفت: موفقیت‌هایی که امروز در زمینه‌های مختلف علمی، و پزشکی و موشکی به دست آورده ایم نتیجه تلاش نیروهای انقلابی است.

گنجی بیان کرد: پمپئو وزیر خارجه امریکا می‌گوید؛ می‌خواهیم فشارها را بر جمهوری اسلامی ایران زیاد کنیم تا از حالت انقلابی به حالت عادی دربیاید؛ نزاع ما بر سر همین است.

وی اضافه کرد: اگر ماهیت حقیقی را از انقلاب اسلامی بگیریم نیز فرو خواهد ریخت و جمهوری اسلامی حقیقی به جمهوری اسلامی اسمی تبدیل خواهد شد.

مدیرمسئول روزنامه جوان بیان کرد: تحریم‌ها و فشارهای امریکا امروز اتحاد و انسجام را در داخل بیشتر کرده است و رئیس جمهور هم بر این تاکید دارد که هیچ راهی جز ایستادگی نداریم.

وی با بیان اینکه روح انقلابی را باید با نظم سیاسی حفظ کنیم، افزود: تربیت کادر انقلاب در سلسله نسلی بسیار مهم است و نباید اجازه داد بدنه نیروهای انقلابی لاغر شود.

این مسئول رسانه ای ادامه داد: تربیت نیروی انقلابی در کشاکش مدیریتی اتفاق میفتد لذا باید عرصه را برای حضور جوانان در میدان فراهم کرد.

وی تصریح کرد: برای حرکت به سوی آینده نیار به پشتوانه تئوریک داریم و باید با غرب فاصله بگیریم و تمدن خودمان را داشته باشیم.

گنجی در پایان تاکید کرد: در بخش فضای عمومی رسانه ها، تشکل‌های دانشجویی و صاحبان فکر هستند و در فضای حاکمیتی هم مجلس و دولت قرار دارند که باید بیانیه گام دوم انقلاب را به گفتمان و مطالبه تبدیل کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان