۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رونمایی از ۱۰ کتاب دفاع‌مقدس/ ساخت باغ موزه دفاع مقدس مورد غفلت واقع شده است
کد خبر: ۳۳۵۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۸ ساعت: ۱۶:۲۴ ↗ لینک کوتاه

دبیر شورای دفاع مقدس استان قزوین اعلام کرد:

رونمایی از ۱۰ کتاب دفاع‌مقدس/ ساخت باغ موزه دفاع مقدس مورد غفلت واقع شده است

دبیر شورای دفاع مقدس استان قزوین گفت: متاسفانه در استان قزوین به دلیل عدم همکاری مدیران بنیاد مستضعفان و تامین اعتبار خیلی به حوزه  مرکز فرهنگی دفاع مقدس توجه نشده است.

رونمایی از ۱۰ کتاب دفاع‌مقدس/ ساخت باغ موزه دفاع مقدس مورد غفلت واقع شده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سرتیپ دوم بهنام پیری امروز(چهارشنبه) در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس و بزرگداشت سوم خرداد در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: براساس دستور فرمانده کل قوا جلسات شورای هماهنگی دفاع مقدس باید هردوماه یکبار برگزار شود.
 
دبیر شورای دفاع مقدس استان قزوین افزود: سوم خرداد و عملیات بیت المقدس پس از 578 روز اشغال با تدبیر شهید صیاد شیرازی در سال 61 با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی پس از سه هفته عملیات انجام شد.
 
این مسئول بیان کرد: همه ساله بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به پاس بزرگداشت این هفته برنامه‌هایی را اجرا می‌کند که امسال هم مطابق با سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.
 
وی با اشاره به انتخاب "ما پیروزییم" به عنوان شعار این هفته ابراز کرد: برنامه های این هفته متناسب با شعار محوری سال طراحی شده است. 
 
پیری با اشاره به ابعاد معنوی و فرهنگی جهاد و ایجاد روحیه مقابله با تهدیدات دشمن گفت: توجه به ظرفیت گسترده فضای مجازی این امر در فضاسازی شهری، محتوا سازی جذاب و اثرگذار و تقارن ایام شب قدر با سوم خرداد مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه این هفته از چهارشنبه اول خرداد آغاز خواهد شد، عنوان کرد: برگزاری نشست تخصصی با اصحاب رسانه، عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا بیت المقدس، بهره گیری از فرماندهان عملیات در نمازهای جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح پاسداران، سخنرانی مسئولان نیروهای مسلح پیش از خطبه های نمازجمعه از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده در این ایام است.
 
وجود 72شهید گمنام در 32نقطه استان قزوین
 
وی با اشاره به رونمایی از آثار دفاع مقدس به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص در نظر گرفته شده است، گفت: در این ایام از ده کتاب دفاع مقدس که پنج جلد بصورت مکتوب و پنج جلد دیگر به صورت صوتی است رونمایی خواهد شد. 
 
این مسئول عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در 2 بعد فرهنگی و دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف سینمایی، چاپ کتاب، تاریخ ادبیات و جمع آوری خاطرات دفاع مقدس و فعالیت می‌کند. 
 
دبیر شورای دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به اینکه در استان 72شهید گمنام در 32نقطه استان قزوین وجود دارد، افزود: بنیاد حفظ آثار همچنین در حوزه زنان به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت، بخش روحانیون و نقش آنان در دفاع مقدس، پیشکسوتان دفاع مقدس، تشکل‌های مردم نهاد در استان در ارتباط است.
 
پیری تصریح کرد: تاکنون 22 استان توانسته‌اند مرکز فرهنگی دفاع مقدس را برای استفاده مردم و جوانان راه اندازی کنند که متاسفانه در استان ما خیلی به این حوزه توجه نشده است که این اتفاق به دلیل عدم همکاری مدیران بنیاد مستضعفان و تامین اعتبار انجام نشده است. 
 
وی اذعان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های امسال بنا شده است که شهرداری یک میلیارد تومان جهت ساخت باغ موزه دفاع مقدس به بنیاد حفظ آثار کمک مالی کند.
 
این مسئول با بیان اینکه مجری طرح ساخت باغ موزه دفاع مقدس جهادسازندگی است، گفت: علاوه بر کمک مالی شهرداری؛ رایزنی‌هایی هم با رییس سازمان انرژی اتمی کشور نیز در این زمینه داشتیم که با مساعدت همراه بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان