۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۴۰درصدی قیمت زولبیا و بامیه/ صادرات بدون بررسی شرایط بازار منجر به افزایش قیمت‌ها شد
کد خبر: ۳۳۵۲۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۸ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتاق اصناف استان قزوین اعلام کرد:

افزایش ۴۰درصدی قیمت زولبیا و بامیه/ صادرات بدون بررسی شرایط بازار منجر به افزایش قیمت‌ها شد

رئیس اتاق اصناف استان قزوین گفت: به طور کلی هر جنسی که صادرات آن شروع می‌شود با کاهش عرضه در بازار داخلی، قیمت آن در کشور افزایش پیدا می‌کند در حالیکه پیش از صادرات باید اقلام مورد نیاز بازار داخلی را تامین و مازاد آن را صادر کرد.

افزایش ۴۰درصدی قیمت زولبیا و بامیه/ صادرات بدون بررسی شرایط بازار منجر به افزایش قیمت‌ها شد

محمد فرج‌زاده‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای توزیع و تامین اقلام و کالاهای اساسی اظهار کرد: قیمت کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال گذشته در بازار افزایش زیادی نداشته است.

وی افزود: همچنین براساس تمهیدات اتخاذ شده به منظور تنظیم قیمت بازار کالاهای اساسی به مدت هشت روز در نمایشگاه دائمی استان شامل گوشت منجمد برزیلی، برنج، قند، سیب زمینی و پیاز و دیگر اقلام از ساعت ساعت ۱۴ تا ۲۲ شب توزیع می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان قزوین تصریح کرد: قیمت اجناس عرضه شده در نمایشگاه در مقایسه با قیمت آن در بازار نسبتأ تفاوت زیادی دارد، به طوریکه قیمت آزاد شکر در بازار هشت هزار تومان است که در نمایشگاه به قیمت ۳۴۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین قند در نمایشگاه با قیمت ۵هزار تومان، برنج با قیمت ۵۸۰۰تومان، مرغ ۱۱هزار تومان و گوشت منجمد با قیمت ۳۱هزار تومان توزیع می‌شود، ضمن اینکه قیمت پیاز و سیب زمینی نیز حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان نسبت به بازار ارزان‌تر است.

توزیع کالاها با قیمت مناسب در نمایشگاه 

فرج‌زاده‌ها با اشاره به افزایش قیمت حبوبات در بازار بیان کرد: حبوبات قبلأ با قیمت ارز دولتی وارد می‌شد؛ اما اکنون با قیمت ارز آزاد محاسبه و وارد می‌شود از این رو قیمت حبوبات در بازار افزایش یافته است‌.

وی عنوان کرد: مشکلی برای تامین و توزیع کالاهای اساسی وجود ندارد، روغن هم در بازار موجود است و بنکداران خیابان شهید انصاری نیز توزیع می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف استان قزوین بیان کرد: خرما در نمایشگاه دائمی قزوین با قیمت ۱۴ تا ۲۷هزار تومان توزیع می‌شود، البته صادرات زیاد این محصول منجر به افزایش قیمت آن شده بود که با جلوگیری دولت از صادرات آن قیمت خرما تنزل پیدا کرد.

وی تصریح کرد: به طور کلی هر جنسی که صادرات آن شروع می‌شود با کاهش عرضه در بازار داخلی، قیمت آن در کشور افزایش پیدا می‌کند در حالیکه پیش از صادرات باید اقلام مورد نیاز بازار داخلی را تامین و مازاد آن را صادر کرد، اما متاسفانه بعضأ صادرات بدون بررسی منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود همچون قیمت پیاز که جلوگیری از صادرات آن باعث کاهش قیمت آن در بازار شد.

این مسئول در پایان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت زولبیا و بامیه در استان گفت: با توجه به قیمت اقلامی همچون روغن، شکر، آرد و هزینه‌های کارگر قیمت بامیه افزایش پیدا کرد به طوریکه زولبیا بامیه درجه یک ۱۷ هزار تومان و درجه دو آن ۱۶هزار تومان قیمت گذاری شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان