۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برجام به‌جای حل مشکل آب و نان مردم، فضای اقتصاد را به بحران کشاند/ نارضایتی عمومی، نتیجه بی‌عرضگی و منفعت‌طلبی برخی مسئولان است
کد خبر: ۳۳۵۱۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۳ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

چمران در قزوین:

برجام به‌جای حل مشکل آب و نان مردم، فضای اقتصاد را به بحران کشاند/ نارضایتی عمومی، نتیجه بی‌عرضگی و منفعت‌طلبی برخی مسئولان است

چمران در قزوین گفت: نارضایتی عمومی در کشور با ندانم کاری، بی تدبیری، بی عرضگی، منفعت طلبی و سودجویی عده‌ای به وجود آمده است؛ اما برخی همه این مسائل را به سمت اصل نظام، رهبری و ولایت فقیه سوق می‌دهند.

برجام به‌جای حل مشکل آب و نان مردم، فضای اقتصاد را به بحران کشاند/ نارضایتی عمومی، نتیجه بی‌عرضگی و منفعت‌طلبی برخی مسئولان است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ مهدی چمران در همایش حکمت مطهر که در مسجد توحید اقبالیه برگزار شد؛ اظهار کرد: داعش با برنامه‌ریزی و حمایت آمریکا شکل گرفت؛ به طوریکه حتی خانم کلینتون نیز بر این مورد صحه گذاشت و اعلام کرد که داعش را ما به وجود آوردیم.

وی افزود: اینکه ترامپ می‌گوید ما داعش را شکست داده و آن را از بین بردیم دروغی بیش نیست، اکنون نیز اگر بقایای داعش در بخشی از خاک عراق باقی مانده است به دلیل حمایت‌های آمریکا از آنهاست.

رئیس سابق شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: داعشی‌ها که در ظاهر مسلمان هستند، با حمایت امریکا و برخی دیگر از کشورها جنایت‌ و خونریزی‌های وحشتناک را به نام اسلام بر سر مسلمانان آوردند.

وی عنوان کرد: اما در نهایت طومار داعش که در سوریه تا پشت دروازه‌های دمشق پیش آمده و در عراق نیز تا پشت دروازه‌های بغداد پیش‌روی کرده بود، به کمک رزمندگان ایرانی که تجربه سازماندهی بسیج را داشتند؛ درهم پیچیده و نابود شد.

چمران بیان کرد: غرب داعش را در منطقه به وجود آورد و ۷ تریلیون دلار برای آن هزینه کردند و می‌خواستند که بشار اسد برود، اما حکومتش مستقرتر و محبوبیتش در سوریه بیشتر شد؛ همچنین تصمیم داشتند حکومت دست نشانده خود را در عراق به وجود آورند، اما دولتی سر کار آمد که ارتباطاتش با ایران صمیمانه‌تر و نزدیک‌تر از گذشته شد.

تحریم‌ها فقط در ۲۰درصد اقتصاد کشور موثر است

وی عنوان کرد: علی رغم تلاش امریکا و دشمنان پایه‌های مکتب اسلام و حکومت اسلامی در منطقه مستحکم‌تر شد.

رئیس سابق شورای عالی استان‌ها ابراز کرد: امریکا برای نیل به اهداف خود فشارها را علیه ایران بیشتر کرده است و اینگونه تصور نکنید که بین اوباما و ترامپ تفاوتی وجود دارد، چراکه عده‌ای از آمریکا زده‌ها در داخل کشور بیان می‌کنند که صبر کنید تا در انتخابات بعدی امریکا، دموکرات‌ها روی کار آیند که مواضع آنها بهتر است.

وی اضافه کرد: در حالیکه هیچ فرقی بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها وجود ندارد؛ چراکه روسای جمهور آمریکا تصمیم گیرنده نیستند، بلکه لابی‌های صهیونیستی و یک درصدی‌ها تصمیم می‌گیرند و آمریکا را اداره می‌کنند.

چمران بیان کرد: مسائل هسته‌ای، حقوق بشر و موشک بهانه‌ای برای اعمال فشار بیشتر امریکا علیه ایران است.

وی تصریح کرد: پس از اینکه برجام را امضا کردیم راکتور اتمی اراک را بتن ریخته و سانتریفیوژها را به تعطیلی کشاندند و تعدادی از آن چرخید که هم او بچرخد و هم چرخ زندگی مردم، که نه او چرخید و نه چرخ زندگی مردم و به جای اینکه درست بچرخد، برعکس چرخید؛ به طوریکه به جای درست شدن مشکل آب و نان و گوشت مردم، کار به گرانی پیاز و سیب‌زمینی و خرما و اینگونه مسائل کشیده شد.

گام دوم انقلاب برنامه 40 سال آینده انقلاب را تنظیم می‌کند

رئیس سابق شورای عالی استان‌ها با اشاره به تروریست نامیدن سپاه پاسداران توسط آمریکا گفت: ارتش و سپاه متن ملت ما هستند و به قولی همه ما سپاهی و بسیجی هستیم.

وی بیان کرد: امریکاییان منتظر هستند که صدایی از درون کشور ما به نفع آنها بلند شود، اما مردم ایران همواره تابع و پشتیبان رهبری بوده و به تبعیت از فرمایشات رهبری اقتصاد مقاومتی را برای مقابله با تحریم‌های دشمنان در پیش گرفتند.

چمران عنوان کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب برنامه ۴۰ سال آینده ایران را پیش‌بینی و تنظیم کردند و دشمنان با تبلیغات سوء به ویژه در فضای مجازی به کمک عده‌ای واداده و غرب زده درصدد هستند که مردم را نسبت به آینده جمهوری اسلامی نا امید کنند لذا باید با بصیرت و روشنگری دروغ‌های دشمنان را افشا کرد.

وی تصریح کرد: دشمنان با اعمال فشار و تحریم و اجرای پروژه ایجاد نارضایتی عمومی و ناامنی اهداف خود را دنبال می‌کنند، اما ملت و دولت ایران در مقابل این فشارها و برضد امریکا ایستاده اند.

رئیس سابق شورای عالی استان‌ها گفت: نارضایتی عمومی در کشور با ندانم کاری، بی تدبیری، بی عرضگی، منفعت طلبی و سودجویی عده‌ای به وجود آمده است؛ اما برخی همه این مسائل را به سمت اصل نظام، رهبری و ولایت فقیه سوق می‌دهند.

راهکار مقابله با تحریم‌ها رونق تولید است

چمران بیان کرد: از همان ابتدای جنگ شروع به خودسازی و خودکفایی در نیروهای نظامی کردیم و امروز با کار جهادی مهندسان و متخصصان جوان ایرانی و حمایت و بلندنظری مقام معظم رهبری توانمندی بالایی در بخش‌های مختلف نظامی داریم که دشمن از آن می‌ترسد.

وی با تاکید براینکه راه مقابله با فشارها و تحریم‌ها رونق تولید و سرسامان دادن به اقتصاد کشور است؛ گفت: تحریم‌ها بیش از ۲۰درصد در اقتصاد کشور ما موثر نیست اما با رواج این موضوع در بین مردم که ریشه همه مشکلات، تحریم است و با مذاکره، مشکلات کشور برطرف می‌شود، امریکا راه سازش و مذاکره را هموار می‌کند.

این مسئول ابراز کرد: ما در مقابل این سازش ایستاده‌ایم و این یک شعار نیست و راهکارش تلاش برای رونق تولید است که این امر فقط وظیفه وزارت صمت و دولت نیست بلکه کار همه ماست، البته دولت در راس قرار دارد.

وی تاکید کرد: باید این روشن بینی و بصیرت را داشته باشیم که مشکلات کنونی کشور، زاییده اعتقادات ما به مکتب اسلام نیست بلکه برعکس با همین اعتقاد می‌توانیم پیروز شویم؛ همانگونه که در دفاع مقدس پیروز شدیم.

رئیس سابق شورای عالی استان‌ها در پایان گفت: امیدوارم با بصیرت و بینایی و درک مسائل روز بتوانیم توطئه‌ها را از بین ببریم، توطئه و شایعه در کشور ما بیداد می‌کند همچنان که روز گذشته شایعه گرانی بنزین مطرح شد؛ لذا باید با این مسائل به شیوه‌ای دیگر از نظر روانی و روانشناسی مبارزه کرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان