۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آمریکا برای تحریم‌ها علیه سپاه معافیت صادر کرد
کد خبر: ۳۳۴۹۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۵ ساعت: ۶:۵۵ ↗ لینک کوتاه

آمریکا برای تحریم‌ها علیه سپاه معافیت صادر کرد

دولت ترامپ برای برخی از تحریم‌های اخیر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معافیت صادر کرد.

آمریکا برای تحریم‌ها علیه سپاه معافیت صادر کرد
 

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، به نقل از نیویورک تایمز، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در حال صدور معافیت‌های عمده برای برخی از تحریم‌های اخیر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

در این گزارش آمده است: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، شمای کلی این معافیت‌ها را در «فدرال رجیستر»، نشریه رسمی دولت آمریکا، منتشر می‌کند.

این گزارش می‌افزاید ممنوعیت ورود به خاک آمریکا به دلیل تعامل با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقامات دولت‌های خارجی که با سپاه و یا نهاد‌های وابسته به آن روابط تجاری دارند، اعمال نخواهد شد.

دولت ترامپ اوایل ماه جاری میلادی، در اقدامی وقیحانه و غیرقانونی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان های تروریستی خارجی افزود. 

طبق قوانین آمریکا، هر شخص یا نهادی که با «سازمان‌های تروریستی خارجی» تعامل داشته باشد، از ورود به خاک این کشور منع می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است پمپئو می گوید اعطای این معافیت‌های تحریمی با هدف حفظ منافع امنیت ملی آمریکا صورت گرفته است، اما این اقدام به مذاق اعضای کنگره که خواستار مواضع سختگیرانه تری علیه ایران هستند، خوش نخواهد آمد.

انتهای پیام/1404

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان