۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رانندگان بیشترین تخلف را در آزادراه قزوین - کرج مرتکب شدند
کد خبر: ۳۳۴۹۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۴ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین:

رانندگان بیشترین تخلف را در آزادراه قزوین - کرج مرتکب شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در ماه گذشته ۳۱ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند، بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با یک میلیون و ۷ هزار و ۴۳۰ وسیله نقلیه «معادل ۵۳ درصد» بوده است.

رانندگان بیشترین تخلف را در آزادراه قزوین - کرج مرتکب شدند

افشین پیرنون در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: دستگاه‌های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می‌رسانند.

وی افزود: براساس اطلاعات دریافتی از ۵۹ سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در فروردین ماه سال جاری ۲۸ میلیون و ۱۷۷ هزار ۲۱۳ وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راه‌ها ۲۲میلیون و ۶۸۵ هزار و ۹۹۸ تردد معادل ۸۰.۵ درصد کل تردد استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: بیشترین میزان ترافیک در فروردین ماه سال جاری مربوط به هشت فروردین ماه امسال بوده است در این روز آزاد راه قزوین – کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد ۱۶۶ هزار وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

ثبت بیش از 28میلیون تردد در قزوین

وی ادامه داد: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، ۲ میلیون و ۶۱۱ هزار تردد معادل ۹.۲ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است، محور قدیم قزوین - رشت و بالعکس با ۹۳ هزار و ۵۲۵ وسیله (معادل ۳۵.۵ درصد)، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

پیرنون تصریح کرد: متوسط نرخ جریان ترافیک «تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند» در سطح کل راه‌های مواصلاتی استان معادل ۶۶۵ وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در فروردین ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با ۲ هزار و ۵۹۷ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

این مسئول عنوان کرد: متوسط سرعت تردد در آزادراه‌ها را ۸۴ و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را ۷۲کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه ۱۰۵کیلومتر در ساعت مربوط به آزادراه زنجان - قزوین بوده است.

وی در پایان گفت: در ماه گذشته ۳۱ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند، بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با یک میلیون و ۷ هزار و ۴۳۰ وسیله نقلیه «معادل ۵۳ درصد» بوده است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان