۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین جاده بازکن‌های دشمن!!
کد خبر: ۳۳۴۹۵۳ نویسنده: حیدر ولی‌زاده تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳ ساعت: ۸:۴۶ ↗ لینک کوتاه

جاده بازکن‌های دشمن!!

متاسفانه در شرایطی که دشمنان خارجی و داخلی تمام همت خود را به کار بسته‌اند تا مسیر و هدفی را که اندیشه‌های حضرت امام(ره) ترسیم کرده است را به بن بست برسانند، عده‌ای که در آن‌ها ذوق جهالت و نادانی وجود دارد و منتسب به انقلاب و خانواده شهدا هستند خود را جاده بازکن دشمن قرار داده و با آن‌ها همراه شده‌اند.

جاده بازکن‌های دشمن!!

صبح قزوین؛_____ حیدر ولی‌زاده.

انقلاب بزرگی که در ایران و در قرن بیستم شکل گرفت و به یک انقلاب تاریخی تبدیل شد، بی تردید بدون رهبری امام خمینی (ره) امکانپذیر نبود، یکی از ویژگی‌های بارز امام راحل این بود که ایشان در همه ابعاد از جمله دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار بود و توأم شدن این ابعاد با شخصیت کاریزماتیک وی، امام را به یک رهبری بی نظیر تبدیل کرده بود.

همین شخصیت و توانایی امام بود که در نهایت انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و ملت را از بند طاغوت و سلسله پادشاهی رهانید و شعار "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران" را به عنوان خواسته یک ملت محقق ساخت.

شخصیت حق طلب، عدالت محور و مردم‌دار امام خمینی موجب شده بود که جریان‌های منحرف و التقاطی که به دنبال تسخیر قدرت، تسلط بر مردم و تغییر مسیر انقلاب بودند، نتوانند در ایشان نفوذی داشته باشند. به همین دلیل است که از همان ابتدای انقلاب و با ناامیدی از نفوذ در امام، گروه‌هایی به مانند مجاهدین خلق (منافقین)، ملی-مذهبی‌ها و ساده اندیشان به تدریج از ایشان فاصله گرفتند و از تقدیس ابتدایی ایشان به انکار و دشمنی رسیدند.

بزرگداشت رحلت امام کمترین کار در حوزه شناخت بنیانگذار انقلاب

اما دشمنی و مخالفت با امام راحل محدود به اوایل انقلاب نبود بلکه در ادامه انقلاب و پس از رحلت ایشان نیز عده‌ای در قالب‌های قبلی و جدید دست به مخالفت با ایشان زدند برخی راه انکار را پیمودند و برخی نیز برای همراه کردن امام با برنامه‌های خود و توجیه کارهایشان دست به تحریف امام و اندیشه‌های وی زدند.

اما همانطور که حوادث مختلف در سال‌های گذشته در کشور نشان داد، تحریف و انکار شخصیت امام خالی از خطر برای ایران نیست. به همین دلیل مقام معظم رهبری در مورد خطر تحریف و انکار امام خمینی هشدار داده و می‌گویند: "تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و تلاش برای منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران است و اگر راه امام گم یا فراموش و یا خدای نکرده عمداً به کنار گذاشته شود، ملت ایران سیلی خواهد خورد. "

بر همین اساس برای جلوگیری از آسیب ملت ایران، ضروری است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران، اهتمام ویژه‌ای را برای شناخت شخصیت و اندیشه‌های امام راحل داشته باشند تا از تحریف و انکار ایشان جلوگیری بعمل بیاید.

در این میان برگزاری مراسم بزرگداشت ایشان در 14 خرداد کم‌ترین کار ممکن در زمینه شناخت امام است و به همین منظور باید اندیشه‌های راهگشای رهبر بزرگ و بی نظیر اسلام بعد از ائمه معصومین (ع) مورد واکاوی و تبیین جدی و بیشتری قرار گیرد.

انقلابی که نباید دست نااهلان بیفتد

اما متاسفانه در شرایطی که دشمنان خارجی و داخلی تمام همت خود را به کار بسته‌اند تا مسیر و هدفی را که اندیشه‌های حضرت امام ترسیم کرده است را به بن بست برسانند عده‌ای که در آن‌ها ذوق جهالت و نادانی وجود دارد و منتسب به انقلاب و خانواده شهدا هستند خود را جاده بازکن دشمن (همان جاده‌هایی که شهدا با خون خود در آن‌ها در مقابل دشمن ایستادگی کردند) قرار داده و با آن‌ها همراه شده‌اند و لزوم شناخت امام و آشنایی ملت و خصوصاً جوانان با ایشان را انکار می‌کنند.

اما بدون تردید این افراد نیز در مسیر انکار، خود انکار خواهند شد و شخصیت بزرگ امام راحل به دلیل حق طلبی، عدالت طلبی و متأثر بودن از آموزه‌های وحیانی دچار کوچک‌ترین خدشه‌ای نخواهد شد.

کافی است که وصیتنامه و توصیه‌های شهدای دفاع مقدس بررسی شود تا مشخص شود که مردان بی ادعای این مرز و بوم، جان و مال خود را برای خدشه دار نشدن شخصیت امام راحل و ولایت فقیه فدا کردند تا انقلاب اسلامی در مسیر درست حرکت کند و به دست "نا اهلان و نامحرمان" نیفتند.

در نهایت به منظور درک شخصیت امام راحل توجه به این سخن رهبر انقلاب ضروری به نظر می‌رسد که " امام یکی از قلّه‌های بلند است و بعد از این هم ملّت ما، امّت ما همواره از امام سخن خواهد گفت و شایسته هم همین است؛ زیرا امام، نماد انقلاب است و این کشور بدون موتور پُرقدرت انقلاب به هدف‌های خود، به آرزوهای بزرگ خود دست نخواهد یافت."(مقام معظم رهبری/۱۳۹۷/۰۳/۱۴).

انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان