۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیانیه "گام دوم انقلاب" نه‌تنها جوان انقلابی بلکه غیرانقلابی‌ها را به تأمل وامی‌دارد/ نباید با آرمان‌های انقلاب معامله شود
کد خبر: ۳۳۴۸۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۹ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل دینی:

بیانیه "گام دوم انقلاب" نه‌تنها جوان انقلابی بلکه غیرانقلابی‌ها را به تأمل وامی‌دارد/ نباید با آرمان‌های انقلاب معامله شود

کارشناس مسائل دینی گفت: متن بیانیه‌ گام دوم انقلاب به‌گونه ای تنظیم شده‌ که نه تنها جوان انقلابی بلکه جوانان غیرانقلابی را هم به تأمل وامی‌دارد و آنها را به سمت انقلاب سوق می‌دهد.

بیانیه "گام دوم انقلاب" نه‌تنها جوان انقلابی بلکه غیرانقلابی‌ها را به تأمل وامی‌دارد/ نباید با آرمان‌های انقلاب معامله شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام خیری در کارگاه نقش جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی در امامزاده اسماعیل(ع) درباره‌ی ارتباط بیانیه رهبری انقلاب اسلامی با جوانان اظهار کرد: بیانیه‌ی گام دوم انقلاب در وصف جوانان است، دلیل اشاره‌ی رهبر به جوانان بخاطر ویژگی‌های منحصر به فرد جوان است، اول این‌که جوان هیچ مسئله ای را بی‌دلیل نمی‌پذیرد دوم اینکه جوان قابلیت شروع کار از نقطه‌ی صفر را داراست و پیش فرض‌ها را کنار می‌گذارد.

وی افزود: متن بیانیه‌ به‌گونه ای تنظیم شده‌ است که نه تنها جوان انقلابی بلکه جوانان غیرانقلابی را هم به تأمل وامی‌دارد و آنها را به سمت انقلاب سوق می‌دهد، بخش اول بیانیه گام دوم به مبانی انقلاب اسلامی و سه عنصر اصلی که مبنای هر نظام هستند، اشاره دارد.

این کارشناس دینی اذعان کرد: عنصر اول در هر نظام درمان‌ها و ارزش‌های جامعه است که استقلال، آزادی، بندگی و برادری آرمان‌های جمهوری اسلامی محصوب می‌شوند. عنصر دوم راهبرد کلان است به منظور این‌که در نظام جمهوری اسلامی مردم خود برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند که این یک آرمان به شمار می‌رود که راهبرد کلان آن، شرکت موثر مردم در انتخاب مجلس، خبرگان رهبری و بقیه‌ی حوزه‌های جامعه است.

وی ادامه داد: عنصر سوم عملکرد میدانی، جزئی و روزمره است که اشاره به عملکرد به موقع در زمان مشخص است که به عهده‌ی مسئولین اجرایی است که تفکیک این سه عنصر در این بیانیه‌ به چشم می‌خورد و با تغییر از نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی از حیطه‌ی ما نمی‌توانیم و توان ساخت را نداریم به ما می‌توانیم تغییر کرد و این یعنی رویکرد‌ها  تغییر یافت.

آرمان‌های انقلاب اسلامی شعار نیست

خیری عنوان کرد: در بخش دیگر بیانیه می‌خوانیم که برای هرچیزی تاریخ انقضا تعریف شده است که این امر از شعار دینی و آرمان‌ها مستثناست، چراکه آرمان‌های نظام اسلامی همان فطرت و ذات انسان است و بنا به آیه‌ی ۳۰سوره‌ی روم فطرت قابل تغییر نیست و در همه‌ی انسان‌ها به یک صورت تعبیه شده است و اینکه ما اشکالاتی که در جامعه داریم اشکال در آرمان نبوده و مسئله مرتبط با راهبرد‌ها و عملکردهاست.

وی ابراز کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی شعار نیست و این مسئله‌ی کاملا واقعی است و صفات عزت و عقلانیت که آرمان است، نباید با مسائل راهبردی در عملکرد معامله شود به طور مثال مسئله‌ی FATF و برجام آرمان به شمار نمی‌رود و عملکرد جزئی میدانی است و نباید با آرمان‌ها معامله شود و نظام ما یک نظام پارلمان بوده که تغییریافته است و این تغییر راهبرد و عملکرد را نشان می‌دهد.

این کارشناس دینی گفت: نظام ما با اراده و انعطاف و تصحیح است یعنی اشکالات و کوتاهی‌های بوده اما آرمان‌ها ثابت هستند که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود اشاره به اینکه همه‌ی مسئولین از جمله خود تقصیر‌ها و نقاط قصورها داشته‌ایم و معنای قصور اتفاقی که از دست کسی کاری برنمی‌آمد تعبیه شده‌است و تقصیر به این معناست که کوتاهی و کم کاری که قابل کنترل و پیشگیری بوده ولی انجام نگرفته است.

وی افزود: کوتاهی در امر حق جایز نیست، اما لازم است به تفکر برسیم که آیا آنچه که در سر داریم حق است؟ یعنی اگر همه‌ی افکار ما به حق نیست در راستای تغییر آن راهبر تلاش کنیم.

این کارشناس دینی ابراز کرد: از مشکلات ما در عرصه‌های انقلاب این است که ما و مسئولین اجرایی یک ارزش را درپیش گرفته و در مسیر منظم همه‌ی عرصه‌ها را در یک راستا پیش نمی‌بریم، این در حالی است که ظرفیت انسانی طالب آن است که تمام ارزش‌ها را در کنار هم می‌خواهد.

وی در پایان عنوان کرد: اسلام حقیقی پیرو پیشبرد همه‌جانبه‌ی آرمان‌هاست و توجه به یک جنبه ایجاد خطر می‌کند این موارد جای اصلاح دارند و به نقل از حضرت امام نباید اجازه بدهیم که اسلام سیلی بخورد و ما باید با اصلاح این رویه از سیلی خوردن اسلام جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/3003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان