۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رژه نیروهای مسلح در قزوین برگزار می‌شود/ ۳ کامیون کمک‌های ارتش به خوزستان ارسال شد
کد خبر: ۳۳۴۸۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۸ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

فرمانده تیپ ۱۱۶پیاده مکانیزه شهید صفوی در مصاحبه با صبح قزوین:

رژه نیروهای مسلح در قزوین برگزار می‌شود/ ۳ کامیون کمک‌های ارتش به خوزستان ارسال شد

فرمانده تیپ ۱۱۶پیاده مکانیزه شهید صفوی قزوین گفت: کمک‌های ارتش قزوین جمع آوری شد که در قالب ۳کامیون شامل پتو، برنج، پول نقد، غذا و سایر امکانات با نماینده عقیدتی ارتش به خوزستان ارسال شد.

رژه نیروهای مسلح در قزوین برگزار می‌شود/ ۳ کامیون کمک‌های ارتش به خوزستان ارسال شد

سرهنگ زرهی ستاد، مراد علی بیژنوند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: هنگام پیروری انقلاب و زمانی که انقلاب به ثمر نشست دشمنان داخل و خارج پی بردند که تنها یگان نظامی و نیروی منسجمی که مقابل آنان می‌ایستد، ارتش است از این رو شعار انحلال ارتش را سر دادند.

وی ادامه داد: طی ملاقات مسئولین زمان با امام راحل بر این موضوع تاکید شد که این شعار دشمنان عواقب خوبی به همراه ندارد و منجر به ضربه می‌شود‌، در نتیجه ایشان با درایت روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.
 
فرماندهی تیپ 116پیاده مکانیزه شهید صفوی قزوین ابراز کرد: بنابر گفته‌های امام خمینی(ره) لازم است ارتش با تمام ساز و برگ در انظار مردم رژه برود و اقتدارش را نشان دهد و مردم نیز ارتش اسلامی را به رسمیت بشناسند.
 
وی افزود: وظیفه ارتش دفاع از آرمان‌های نظام و مرزها تا پای جان است؛ خوشبختانه از به رسمیت شناختن ارتش توسط مردم استقبال شد.
 
این مسئول نظامی عنوان کرد: همچنین باتوجه به منویات امام خمینی(ره) درصورت بروز مشکل در ارتش باید مسائل توسط کارشناسان خودش بررسی شده و سلسله مراتب رعایت شود و این حفظ نظم و وحدت نکته بسیار مهمی است. 
 
وی افزود: درواقع امام خمینی(ره) در ارتشی که مورد انتقاد بود و انحلالش به مرحله تحقق می‌رسید روحی تازه دمید و در مقابل ارتش نیز به تمام خواسته‌های ایشان و در ادامه به خواسته‌های رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و تا پای جان در ماموریت‌هاحضور داشته است.
 
ارتش نیروهای دشمن را در مرزها ناکام می‌کند
 
بیژنوند بیان کرد: در اوایل انقلاب ارتش به عنوان نیروی منسجم در آرام کردن شهرهای و استان‌هایی که دچار اختلال شده بودند و پس از آن با همکاری سایر نهادها در دفاع مقدس نقش مهمی را بر عهده داشت. 
 
وی افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون نیز ارتش در تمام برنامه‌ها حضوری فعال، مستمر و مثمر ثمر داشته و اکنون دو سوم بیشتر مرزهای آبی و خاکی در دست ارتش است.
 
فرمانده تیپ 116پیاده مکانیزه شهید صفوی قزوین تاکید کرد: دشمن قصد نفوذ و ضربه دارد اما در این هدف ناکام می‌ماند زیرا نیروهای نظامی ارتش با حمایت مردم، رهبر و سایر نیروها دشمن را ناکام می‌کنند.
 
وی درباره فعالیت‌های ارتش در مناطق سیل زده ابراز کرد: در پی سیل‌های اخیر در کشور ارتش با تمام توان و امکانات پای کار بود و در خدمت رسانی قومیت و نژاد را مد نظر نداشتت و بر حسب وظیفه و مردم دوستی فعالیت می‌کنند.
 
این مسئول ادامه داد: در لرستان هلی‌کوپترهای هوانیروز ارتش نسبت به جابه جایی مردم، تامین خوراک تاسیس کمپ، ساماندهی مردم و ایحاد پل در پلدختر اقدام کردند.
 
وی اذعان کرد: نیروهای ارتش با تمام افتخار در مناطق فعالیت می‌کنند تا نیروهای سرباز هم از آن‌ها یاد بگیرند و تا زمانی که آرامش به لرستان و سایر استان‌های سیل زده بازنگردد منطقه را ترک نخواهند کرد و مایه دلگرمی و کمک به مردم خواهند بود.
 
آمادگی گردان‌های مردم یار برای حضور در بحران‌ها
 
وی اظهار کرد: یک گردان در هر تیپ به عنوان مردم یاری تشکیل شده که در مواقع بروز مشکل و بحران کمک می‌کنند، اکنون 623نفر در این گردان حضور دارند‌ و وظیفه و ماموریت هر تیپ برایشان تعریف شده و مشخص است.
 
بیژنوند ادامه داد: درصورت نیاز به حضور افراد و نیروها اعلام آمادگی می‌شود، اکنون نیز بلدوزر، لودر، کمپرسی، کفی و تعدادی از نیروهای داوطلب به لرستان اعزام شده است.
 
وی اعلام کرد: کمک‌های ارتش قزوین جمع آوری شد که در قالب 3کامیون شامل پتو، برنج، پول نقد، غذا و سایر امکانات با نماینده عقیدتی ارتش به خوزستان ارسال شد.
 
فرماندهی تیپ 116پیاده مکانیزه شهید صفوی قزوین عنوان کرد: در مجموع نیروهای ارتش در کشور با امکانات و تجهیرات لازم در قالب نیروهای مختلف بهداشت و پشتیبانی و تکاور در مناطق سیل زده حضور دارند و به مردم کمک رسانی می‌کنند.
 
وی اظهار کرد: در بارش‌های اخیر در استان، نیروهای لشکر با ستاد بحران در ارتباط بود و چند ماموریت انجام دادیم که جابه جایی وسایل سنگین، اعلام آمادگی نیروها برای حضور در شهر الوند و اعزام افراد به کنار رودخانه از جمله آن‌ها بود.
 
این مسئول نظامی بیان کرد: هر سه ماه تمام تجهیزات و نیروها مورد بازدید و واپایش قرار می‌گیرند و افراد آموزش می‌بینند تا همیشه آماده باشند.
 
رژه روز ارتش با تمام امکانات و توان
 
وی سپس با اشاره به برنامه‌های روز ارتش عنوان کرد: در صبح روز ارتش ساعت8:30 با تمام توان، با همراهی سایر یگان‌ها از جمله بسیج، نیروی انتظامی، سپاه و حتی جهاد و باحضور مسئولین ارشد استانی در میدان ارتش رژه برگزار می‌شود.
 
بیژنوند ابراز کرد: پیاده نظام، یگان‌های خودرویی و موتوری در رژه روز ارتش حضور خواهند داشت و امام جمعه قزوین، استاندار و فرمانده لشکر نیز سخنرانی می‌کنند.
 
وی ادامه داد: اعزام افراد سخنران به مدارس و دانشگاه‌ها برای جذب افراد علاقمند و پیاده روی خانواده نیز از برنامه‌های هفته ارتش است.
 
فرماندهی تیپ 116پیاده مکانیزه شهید صفوی قزوین بیان کرد: محفل انس با قرآن، اعزام کارکنان جهت اهدای خون، شرکت در گفت‌وگوی خبری، گلباران گلزار شهدا در 9صبح روز چهارشنبه، برگزاری مسابقات ورزشی و آمادگی افراد جهت رژه از دیپر برنامه‌های هفته ارتش است.
 
وی افزود: برخی برنامه‌ها خارج از هفته ارتش نیز ادامه دارد که برگزاری کلاس‌های آموزشی و حفظ قرآن برای خانواده‌ها و اعزام حافظان به مشهد و قم و برنامه تفریحی از جمله آن‌ها است.
 
این مسئول نظامی تاکید کرد: پتانسیلی که در ارتش وجود دارد در ایجاد انگیزه افراد بازتاب خوبی داشته است و خانه قران و مجتمع فرهنگی برای خانواده ها از امکانات ارتش است.
 
کسب مقام سوم نیروی ارتش در مسابقات ورزشی غرب آسیا
 
وی اظهار کرد: در طی مسابقات ورزشی یکی از وزنه برداران در مسابقات غرب آسیا رتبه سوم را کسب کرده و به مسابقات برون مرری اعزام می‌شود.
 
بیژنوند ادامه داد: ما به عنوان نیروی نظامی باید بروز باشیم، در همین راستا اقدامات مناسبی صورت گرفته و با سپاه نیز تعامل خوبی برقرار شده است.
 
وی درپایان گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و به حفظ نظام کمک می‌کند، در این راستا نیز برنامه‌های خوبی صورت گرفته است.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان