۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین خسارت‌ زمین‌های کشاورزی در بارندگی‌های اخیر به‌دلیل تصرفات خود کشاورزان بود
کد خبر: ۳۳۴۸۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۶ ساعت: ۱۵:۴۴ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان البرز:

خسارت‌ زمین‌های کشاورزی در بارندگی‌های اخیر به‌دلیل تصرفات خود کشاورزان بود

فرماندار شهرستان البرز گفت: در بحث سیل مردم و دولت نمی‌توانند به تنهایی همه مشکلات را حل کنند و مشارکت عمومی لازم است و این اتحاد نه تنها دربحث سیل بلکه در همه‌ی امور لازم است.

خسارت‌ زمین‌های کشاورزی در بارندگی‌های اخیر به‌دلیل تصرفات خود کشاورزان بود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ رضا گروسی امروز(دوشنبه) در جلسه شوری اداری شهرستان البرز اظهار کرد: وجود مشکلات در کشور غیرقابل انکار است اما برخی از رسانه‌های ضدانقلاب درصورت بروز هر مشکل یا اشتباهی از سوی برخی نهادها، کل عملکرد مسئولان کشور را زیر سئوال می‌برند و به دنبال ایجاد تفرقه هستند؛ اما خوشبختانه همه‌ی مسئولان ما با اتحاد برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اعلام تروریست بودن سپاه از سوی ترامپ فرصتی ایجاد کرد که سراسر کشور به حمایت از سپاه بپردازند، سپاه پاسداران برای ایجاد آرامش، رفاه، امنیت در تلاش‌ است و مردم خود را نیز جزئی از سپاه می‌دانند.

این مسئول ابرازکرد: در بحث سیل مردم و دولت نمی‌توانند به تنهایی همه مشکلات را حل کنند و مشارکت عمومی لازم است و این اتحاد نه تنها دربحث سیل بلکه در همه‌ی امور لازم است.

وی با بیان اینکه بنا به سخنان مقام معظم رهبری حادثه‌ی طبیعی یک بلا نیست، عدم مدیریت و بی‌تدبیری مسئولان از حادثه بلا می‌سازد، عنوان کرد: طی بارش‌های اخیر در شهرستان البرز و طغیان رود یالیان الوند، بخشدار در ساعت دو بامداد 13فرودین تاکید کرد که نیاز به تخلیه روستای حسن آباد است، اما با اعتمادی که به نیروهای خود داشتم در مقابل این عملیات ایستادگی کردم.

مشکلات اکثر شرکت‌ها به واسطه مسائل حقوقی است

فرماندار شهرستان البرز تصریح کرد: در بحث رودخانه‌ی یالیان الوند، پنج سال قبل دستور لایروبی به آقای امامی داده شد که بخشی توسط خود وی لایه روبی شد در بحث رودخانه کمال آباد هم داخل رودخانه لایه روبی شد، اما اقدامات کامل انجام نگرفت.

وی در ادامه گفت: خسارات به وجود آمده در بحث کشاورزی بیشتر به دلیل تصرفات خود کشاورزان بوده است، در جلسه‌ای که با شهرداری برگزار شد با شناسایی ورودی‌های آب شهر الوند توانستیم با همکاری نیروهای سپاه و بسیج از وقوع خطر سیل جلوگیری کنیم.

این مسئول بیان کرد: جزئیات خسارت که چه مقدار گندم، جو، چغندر قند و باغات آسیب دیده شده مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گرفته است و درصورت بهبود شرایط  کشور جبران خسارات مورد بررسی قرارخواهند گرفت.

گروسی با تاکید بر اینکه رونق تولید در شهرستان باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: در بحث تولید جلسات کمیسیون فعال‌تر از گذشته برگزار می‌شود و در این مورد مشکل اساسی تولید مواد اولیه و تحریم نیست بلکه مسائل حقوقی است.

وی در پایان گفت: مشکلات حقوقی و مالی و مدیریتی شرکت‌های شهرصنعتی البرز باید با مساعدت دادگستری و دستگاه‌های اجرایی حل شود تا شاهد فعال شدن کارخانجات و رونق تولید در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان