۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ساخت مسکن مهر تا پاییز سال آینده به اتمام می‌رسد
کد خبر: ۳۳۴۵۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۶:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

ساخت مسکن مهر تا پاییز سال آینده به اتمام می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه اکنون ۴۵هزار ساختمان خالی در سطح استان قزوین داریم، گفت: امیدواریم بتوانیم ساخت حدود ۱۰۰۰ واحد باقی‌مانده از مسکن مهر را تا پاییز ۹۸ به اتمام برسانیم.

 ساخت مسکن مهر تا پاییز سال آینده به اتمام می‌رسد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مسعود حق لطفی امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در این اداره کل اظهار کرد: مقررات ملی ساختمان مربوط حمایت از مردم است که باید تحت آن ساختمان ساخته شود و رعایت آن هم مروبط به مباحث ایمنی است.

وی افزود: در حوزه ماده ۳۴ اجرای آن را پیگیری میکنم که مروبط به رعایت مقررات معماری و شهرسازی است که سال آینده در این حوزه فعال‌تر عمل خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بحث دیگر مربوط به صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان است که در کشورهای اروپایی میزان هدررفت انرژی ۲۰۰وات در هر مترمربع است، در حالی که در ایران در هر مترمربع ۵۰۰وات انرژی هدر می‌رود و درواقع ۵۲درصد پرت انرژی داریم.

این مسئول تصریح کرد: به لحاظ کیفیت در ساخت و ساز رو به بهبود هستیم و می‌‎خواهیم به این مسئله شتاب بیشتری دهیم که رسانه‌ها نقش مهمی در این فرهنگ سازی دارند.

حق لطفی یادآور شد: ۴۰میلیون تومان تسهیلات با سود ۹درصد برای بافت فرسوده پرداخت می‌شود که تا سقف ۹۰میلیون تومان هم می‌رسد که به طور متوسط ۱۳درصد سود خواهد و بازپرداخت آن ۱۲ساله است.

وی ادامه داد: بابت ودیعه مسکن هم ۱۵میلیون تومان وام مسکن دوساله برای تجمیع مسکن‌ها در بافت فرسوده پرداخت می‌شود تا انگیزه و بحث تشویقی را در این مناطق ایجاد کنیم.

در کل استان حدود ۱۳۰۰هکتار بافت فرسوده وجود دارد
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: باید سازنده‌ها را تقویت کنیم و یکی از مسائل این است که ناظرها غیرمقیم هستند؛ سازنده باید بیمه بلندمدت باشد.

این مسئول یادآور شد: ۵۹هزار نفر برای طرح جامع استان قزوین تا سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده‌اند که هنوز به این میزان نرسیدیم و از این رو برنامه‌ای برای گسترش شهر قزوین نخواهیم داشت.

حق لطفی با بیان اینکه اکنون ۴۵هزار ساختمان خالی در سطح استان قزوین داریم، ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم ساخت حدود ۱۰۰۰واحد باقی‌مانده از مسکن مهر را تا پاییز ۹۸ به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: در کل استان به‌صورت تقریبی حدود ۱۳۰۰هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۵۴۰هکتار آن در شهر قزوین و مابقی آن در شهرستان‌های استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: ۱۰۰هزار واحد دیگر هم مشخصا برای بحث بافت فرسوده و بازآفرینی در کل کشور در تعهد دولت است که سهم استان ما از این موضوع نیز حدود ۳ الی ۵ هزار واحد است.

این مسئول در پایان افزود: استان قزوین در سالی که گذشت موفق به کسب رتبه برتر در رعایت مقررات ملی ساختمان شد، این در حالیست که این رتبه‌بندی ها از سال ۸۸ تا کنون هفت دوره برگزار شده‌اند که از بین این ۷ دوره، در ۶ دوره استان ما حائز رتبه برتر شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان