۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قابل قبول نیست قانون جدید مدیریت‌بحران ۴۵ماه معطل بماند
کد خبر: ۳۳۴۵۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در قزوین:

قابل قبول نیست قانون جدید مدیریت‌بحران ۴۵ماه معطل بماند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این قابل قبول نیست که قانون جدید مدیریت بحران تا ۴۵ماه معطل بماند چراکه ما حوادث مختلفی در کشور داریم که باید این قانون هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

قابل قبول نیست قانون جدید مدیریت‌بحران ۴۵ماه معطل بماند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اسماعیل نجار ظهار امروز(چهارشنبه) در جمع رسانه‌های استان قزوین در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: مدیریت بحران یعنی وقتی یک حادثه جامعه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا بازگشت نسبی جامعه به حالت عادی مدیریت بحران وارد عمل شود.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی برحسب نیاز در مواقع بحرانی مسئولیت و ماموریت دارند؛ به طوری که در زلزله کرمانشاه به بیش از ۱۲۰اکیپ در ۳۰استان ماموریت داده شد تا با تجهیزات و امکانات حضور داشته باشند و ظرف ۴۸ساعت ۸۰درصد مشکل برق حل شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این قابل قبول نیست که قانون جدید مدیریت بحران تا ۴۵ماه معطل بماند چراکه ما حوادث مختلفی در کشور داریم که باید این قانون هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

نجار اضافه کرد: قانون نسبتا جامعی تدوین شده و ساز و کار مشخصی دارد و طبق این قانون هر مسئولی اگر حرف فرمانده مدیریت بحران را گوش ندهد تخلف محسوب شده و به دادگاه ارجاع می‌شود و بخش خصوصی هم باید همکاری لازم را داشته باشد.

مراکز تولید باید بیمه داشته باشند
معاون وزیر کشور ابراز کرد: در حوادث همه مسئول هستند و تمام تجهیزات و امکانات در اختیار مدیریت بحران قرار دارد؛ اساس کار پیشگیری است و بسیاری از پیشگیری‌ها هزینه ندارد برای نمونه باید نظارت و رعایت اصول فنی در ساختمان سازی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: ما باید باور کنیم بحران و حادثه خبر نمی‌کند و مدیران استان‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشند که هیچ گاه در شرایط بحرانی و حادثه نیز مسائل و بار مشکلات را به سطح ملی منتقل نکنند.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران یک ستاد است، ابراز کرد: ما باید نظارت دائم داشته باشیم و در بحث اعتبارات هم گله داریم چراکه فرایند این مسئله حتی از یک کار عادی هم پیچیده‌تر است.

نجار با اشاره به اینکه برحسب میزان اعتباراتی که داریم بر روی مسئله فرونشست کار می‌کنیم، بیان کرد: تمامی مراکز تولیدی و صنعتی به لحاظ اینکه فعالیت و تولید دارند باید بیمه داشته باشند.

تصویب قانون جدید مدیریت بحران در مجلس تسریع شود
معاون وزیر کشور ادامه داد: در پی زلزله کرمانشاه ۲۵هزار واحد مسکن روستایی و ۶هزار واحد مسکن شهری بازسازی و ساخته شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: ۷سال قبل لایحه بیمه همگانی در مجلس مطرح شد و سال گذشته مجدد به مجلس آمد و به علت اجباری بودن ۳بار به کمیسیون برگشت داده شد و در نهایت یک سال است که بین مجلس و شورای نگهبان بلاتکلیف مانده تا به تصویب نهایی برسد.

وی بیان کرد: آموزش‌ها را با مناسب‌ترین کیفیت داریم و برای این مسئله نیز دو واحد درس دانشگاهی و کتب مدارس را ارئه کردیم و همچنین آموزش مردمی را در دستور کار داریم که اجرا می‌شود.

نجار در پایان تاکید کرد: با توجه به ادامه بارش‌ها و پیش رو بودن تعطیلات نیز لای روبی و رسیذگی به پل‌ها و رودخانه‌ها به طور ویژه در استان انجام شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان