۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سیب و پرتقال به اندازه کافی ذخیره شده است/ توزیع میوه شب‌عید در ۱۳۰غرفه
کد خبر: ۳۳۴۴۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۲:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر تعاون روستایی استان درمصاحبه با صبح قزوین:

سیب و پرتقال به اندازه کافی ذخیره شده است/ توزیع میوه شب‌عید در ۱۳۰غرفه

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به توزیع میوه در ۱۳۰ غرفه سطح استان گفت: مردم نگران خرید میوه شب عید نباشند؛ چراکه میوه به اندازه کافی در استان ذخیره شده است.

سیب و پرتقال به اندازه کافی ذخیره شده است/ توزیع میوه شب‌عید در ۱۳۰غرفه
محمود محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به میزان میوه ذخیره شده در استان اظهار کرد: 800 تن سیب و 1100 تن پرتقال برای شب عید ذخیره سازی شده که فروش کالاها و میوه های خارج از طرح تنظیم بازار در غرف تعیین شده تحت هر شرایطی ممنوع است.

وی افزود: نزدیک به 2 هزار تن میوه شامل سیب و پرتقال با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی در ایام نوروز 98 در استان قزوین توزیع می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین تصریح کرد: امسال براساس تصمیمات کمیته راهبردی استان بالغ بر 800 تن سیب در سردخانه ذخیره سازی شده که این میزان نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: سیب از شهرستان دماوند تهران و شهرستان اشنویه آذربایجان غربی با کیفیت عالی تامین شده که 60 درصد آن سیب زرد و 40 درصد سیب قرمز است؛ ضمن اینکه پرتقال شب عید امسال نیز از نوع شمال (تامسون) و جنوب (والنسیا) تهیه شده است.

محمودی بیان کرد: کمیته راهبردی قیمت نهایی میوه شب عید را مشخص می‌کند؛ به طوری که حداقل ۱۵تا۲۰ درصد زیر قیمت کف بازار عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد غرفه‌های توزیع میوه عنوان کرد: سال گذشته 87 غرفه توزیع میوه شب عید در استان برپا شد که با توجه به تقاضای مردم برای خرید میوه، امسال به 130 غرفه خواهد رسید.

میوه شب عید ۱۵تا۲۰ درصد زیر قیمت کف بازار عرضه می‌شود
مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین تاکید کرد: فروش کالاها و میوه‌های خارج از طرح تنظیم بازار در غرف تعیین شده تحت هر شرایطی ممنوع است لذا در این راستا نظارت بر غرفه‌ها به صورت جدی صورت خواهد گرفت و به منظور نظارت بیشتر بر حمل و توزیع میوه شب عید غرفه‌های توزیع میوه شب عید در شهرستان قزوین با پراکنش مناسب برپا می‌شود.

وی با تاکید بر جانمایی غرف در مکان‌های پرتراکم و کمتر برخوردار گفت: تیم نظارتی استان شبانه‌روز در کنار مصرف کننده قرار خواهد گرفت و به صورت مستقیم بر غرفه‌های توزیع میوه شب عید نظارت خواهد کرد.

این مسئول بیان کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در کمیته راهبردی، میوه‌های ذخیره شده در سردخانه‌ها از ۲۵ اسفند ماه تا 15 فروردین ماه سال آینده در غرفه‌هایی که به زودی مکان آنها تعیین و اعلام می‌شود، با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه خواهند شد و در صورت نیاز تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: مردم نگران خرید میوه شب عید نباشند؛ چراکه میوه به اندازه کافی در استان ذخیره سازی شده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان