۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کتاب‌ «هوشنگ» و «خوئینی» از خاطرات ایثارگران منتشر شد
کد خبر: ۳۳۴۴۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین:

کتاب‌ «هوشنگ» و «خوئینی» از خاطرات ایثارگران منتشر شد

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین گفت: همزمان با ایام بزرگداشت شهدا، دو کتاب «هوشنگ» و «خوئینی» از خاطرات و سرگذشت ایثارگران استان قزوین منتشر شد.

 کتاب‌ «هوشنگ» و «خوئینی» از خاطرات ایثارگران منتشر شد
غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: همزمان با ایام بزرگداشت شهدا، دو کتاب «هوشنگ» و «خوئینی» از خاطرات و سرگذشت ایثارگران استان قزوین منتشر شد.

وی افزود: شهید ابوالفضل خوئینی یکی از شهدای انقلابی قزوین است که در اوایل جنگ تحمیلی در عملیات میمک به شهادت رسید.

این مسئول اذعان کرد: مجموعه‌ی 75 خاطره همراه با وصیت، نیایش، اسناد و تصاویر این شهید بزرگوار با عنوان «خوئینی» در یکصد و 20 صفحه منتشر شده است.

وی بیان کرد: همچنین کتاب «هوشنگ» مجموعه‌ی خاطرات عمران ثقفی یکی از جانبازان استان می‌باشد که قالب 52 خاطره از سرگذشت ایشان از پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان دفاع مقدس استفاده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: کتاب «هوشنگ» در یکصد و 84 صفحه، منتشر شده و در دسترس علاقمندان می‌باشد.

وی عنوان کرد: این دو کتاب، با قلم حسن شکیب‌زاده، نویسنده دفاع مقدس در استان قزوین تدوین و منتشر شده است.

حقایق پور گفت: انتشار مجموعه‌ی خاطرات و سرگذشت ایثارگران در قالب کتاب، یکی از فرآورده‌های با ارزش فرهنگی می‌باشد که با ترویج آن در سطح جامعه می‌توان گام اساسی در جهت انتقال سیره‌ی ایثارگران به نسل امروز برداشت.

وی بیان کرد: اگر چه بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون با انتشار و حمایت از نشر کتب مختلف، گام‌های موثری را برداشته است اما همه‌ی سرگذشت شهدا و ایثارگران استان قزوین قابلیت تولید اثار فرهنگی و هنری بسیاری دارد که اهل فرهنگ و قلم می‌بایستی بیشتر به تولید آن بپردازند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: امروزه علاوه بر دستگاه‌های مرتبط که قدم‌های ارزشمندی در جهت تولید و نشر کتاب در حوزه‌ی ایثار و شهادت برداشته‌اند، لازم است از این پس، تلاش مضاعفی هم توسط دستگاه‌های مربوطه و اهل قلم انجام شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان