۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نمایشگاه بهاره در آستانه شب عید برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۳۵۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۳ ساعت: ۱۴:۱۴ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

نمایشگاه بهاره در آستانه شب عید برگزار می‌شود

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه نظارت بر بازار باید به صورت لحظه‌ای صورت گیرد، گفت: کالاهای اساسی اگر نظارت نشود با گران فروشی ‌ و رانت در بازار فروش خواهد رفت.

نمایشگاه بهاره در آستانه شب عید برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، منوچهر حبیبی ظهر امروز(چهارشنبه) در اولین جلسه نظارت بر فرایند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلفات و جرائم مربوطه که در سالن جلسات دادستانی برگزار شد، اظهار کرد: دو ماموریت مهم حمایت از تولید، نظارت و کنترل بر بازار در این شرایط به ستاد تنظیم بازار محول شده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین افزود: بحث بازار بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز مردم دغدغه‌هایی در این حوزه دارند.

وی بیان کرد: کالاهای اساسی و پر مصرف مردم حدود ۱۲ قلم شناسایی شده است؛ لذا باید جزو اولویت نظارت و رصد قرار گیرد چراکه دولت برای این اقلام ارز ۴۲۰۰ در نظر گرفته است.

این مسئول بیان کرد: ذخیره سازی اقلام پرمصرف بسیار ضروری است و از هیچ مسئولی کوتاهی در این امر پذیرفته نیست؛ با توجه به اینکه عطش خرید در روزهای پایانی سال بیشتر می‌شود باید عرضه کالاها در بازار نیز تامین شود.

حبیبی اظهار کرد: نمایشگاه پایان سال باید برگزار شود و مسئولان امر از هم اکنون برای برپایی آن آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار باید به صورت لحظه‌ای صورت گیرد، گفت: کالاهای اساسی اگر نظارت نشود با گران فروشی ‌ و رانت در بازار مواجه خواهیم بود.

حبیبی در خصوص میزان ذخایر کالاهای اساسی در بازار خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 5 هزار تن شکر ذخیره کردیم و تا این لحاظ هیچ کمبودی نداریم اگرچه پیش‌بینی شده در پایان سال مصرف شیرینی پزی‌ها بالا می‌رود لذا باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه در بحث برنج بیش از 4 هزار تن ذخیره سازی انجام دادیم، افزود: قزوین به عنوان معین استان‌های شمالی است به همین دلیل هیچ مشکلی در میزان ذخایر برنج نداریم.

این مسئول اضافه کرد: قیمت برنج ذخیره شده 4 هزار 800 تا 5 هزار و 700 تومان یعنی تقریبا یک دوم بازار است و اکنون توزیع می‌شود؛ در ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری شد تا 500 هزار تن دیگر برنج تحویل گرفته شود تا در ایام عید هم مشکلی نداشته باشیم.

حبیبی اذعان کرد: در بخش نهاده‌ها نیز بنا شده که حجم عظیمی از نهاده‌های کشور وارد انبار استان قزوین شود که خوشبختانه برای حجم انبار نهاده دامی و مرغداری هیچ مشکلی برای تحویل نداریم.

مرغ منجمد با قیمت 8 هزار و 900 تومان ذخیره سازی شد
معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: مرغ منجمد هم حدود 300 تن ذخیره سازی شده و در صورت نیاز وارد بازار می‌شود و قیمت آن 8 هزار و 900 تومان است و این مجوز را داریم که در زمان کمبود، این مرغ‌ها را وارد بازار کنیم.

این مسئول تصریح کرد: طی تفاهم نامه‌ای با اتحادیه مرغداری‌ها بنا شد در مقابل تحویل نهاده با ارز 4200 تومان؛ گوشت گرم مرغ با قیمت 10 هزار 500 تومان به ستاد تنظیم بازار عرضه کنند که از یک بهمن شروع شده است.

حبیبی ادامه داد: میزان گوشت گرم تعادلی هر روز بیشتر می‌شود تا به سقف 50 تن برسد چراکه مصرف استان 70 تا 80 تن است که 50 تن آن با قیمت 10 هزار و 500 تومان عرضه شود تا قیمت مرغ به تعادل برسد.

وی در خصوص میزان گوشت منجمد و گوشت گرم قرمز گفت: میزان گوشت عرضه شده کم است که با واردات گوشت و دام زنده و کشتار آن در کشتارگاه زیاران به نظر می‌رسد که ظرف چند روز آینده این مشکل کمتر شود.

این مسئول افزود: قیمت گوشت منجمد 29 هزار تومان و گوشت گرم تعادلی 38 هزار تومان است.

حبیبی تصریح کرد: از آنجایی که دولت برای کالاهای اساسی یارانه پرداخت می‌کند باید دقت و نظارت لازم را داشته باشیم تا کالاها به مصرف خانوار برسد اگرچه جهاد کشاورزی وسازمان صنعت، معدن و تجارت بیش از 50 فروشگاه را شناسایی کرده و نظارت لازم را دارند که مراجعه کننده‌ها به اندازه نیاز خود خرید کند.

وی در پایان گفت: نظارت‌ها باید بیشتر شود اما پیش بینی این است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هم گوشت قرمز و گوشت مرغ روند کاهشی خود را طی کند.

انتهای پیام/ 7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان